Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران مجلس از پیگیری‌ها برای افزایش تسهیلات خرید مسکن خبر داد و گفت: وام کنونی مسکن در حال حاضر حداکثر خرید ۱۰ متر را در بازار مسکن پوشش می‌دهد. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به افزایش نجومی قیمت مسکن در سال‌ 97 و اوایل امسال، اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی قیمت مسکن در مدت اشاره شده حدود 100 درصد افزایش یافت، این مسئله باعث کاهش شدید قدرت خرید مردم در بازار مسکن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که رکود حاصل از این افزایش قیمت طی ماه‌های اخیر باعث شکسته شدن حدود 20 درصدی قیمت‌ها در بازار مسکن شده است،‌ افزود:‌ این میزان کاهش قیمت خوشایند نبوده و در مقابل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، چندان بالا نیست.

وی با تاکید بر این‌که کاهش قیمت‌ها حداقل باید 50 درصد باشد تا نرخ مسکن به قیمت واقعی نزدیک شود، تصریح کرد: به نظرم یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش قیمت مسکن شد عدم تولید مسکن مناسب است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ این بخش چند سالی است که در رکود به سر می‌برد و تولید مسکن با نیازهای کشور متناسب نبوده است.

رضایی کوچی راهکار تامین زمین در بافت‌های فرسوده، روستاها، شهرهای جدید و... از سوی دولت را گامی مهم برای افزایش تولید مسکن در کشور اعلام و اضافه کرد: دولت باید این بستر را فراهم کند قیمت زمین و تمام شده مسکن کاهش یابد تا به این ترتیب شاهد کاهش بیش از پیش قیمت مسکن در بازار باشیم.

وام مسکن 300میلیون تومان می‌شود؟پیشنهاد افزایش وام مسکن به 300 میلیون تومان/ بازپرداخت 90 ساله

وی همچنین با بیان این‌که تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌ها برای خرید مسکن به هیچ عنوان با قیمت‌ها متناسب نیست،  افزود: در حال حاضر سهم وام‌ مسکن از قیمت خرید یک واحد مسکونی حداکثر 10 متر است که همین مسئله باعث شده مردم تمایلی به استفاده از وام را نداشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که وام‌های خرید و ساخت مسکن تاثیر آنچنانی در قدرت خرید مردم و سازندگان ندارد، تصریح کرد:‌ مجلس پیگیری‌های لازم را برای افزایش سقف وام مسکن انجام می‌دهد.

به گزارش تسنیم، مهرماه سال گذشته رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر این‌که تسهیلات مسکن برای یک زوج حداقل باید 300 میلیون تومان باشد، گفته بود: وام‌های ارائه‌شده متناسب با وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن نیست و این سیاست با توجه به بالا بودن قیمت مسکن، منجر به تولید مسکن نمی‌شود.

دیروز نیز معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از مکاتبه با رئیس کل بانک مرکزی برای افزایش سقف وام 160 میلیون تومانی خرید مسکن از طریق استمهال 2 ساله خط اعتباری مسکن مهر خبر داد. بر این اساس 2500 میلیارد تومان به منابع مالی بانک مسکن برای افزایش سقف تسهیلات خرید وام صندوق یکم (160 میلیون تومانی) افزوده می شود.

درخواست افزایش وام خرید مسکن روی میز بانک مرکزی

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قیمت مسکن بازار مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مسکن بازار مسکن قیمت مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه

ایرانی‌ها در رتبه دوم خرید خانه در ترکیه از سوی شهروندان خارجی هستند. روس‌ها در مقام اول هستند.

به گزارش آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس ۲۰۲۴ با ۴۷.۹ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۷۷۸ باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس ۱.۷ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۱۸ باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با ۶۱۸ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۵۶۸۵ باب رسید.

طی ماه مارس به ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها ۴۱۱ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۸۲ باب خانه، اوکراینی‌ها ۱۲۹ باب خانه و عراقی‌ها نیز ۸۲ باب خانه خریدند.

منبع:‌آناتولی

tags # ترکیه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • یک متر خانه در این منطقه ۲ میلیارد است!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان