Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@14:21:16 GMT

روایت موحدی کرمانی از مخالفت مجمع با پالرمو و CFT

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۸۹۹۸

روایت موحدی کرمانی از مخالفت مجمع با پالرمو و CFT

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سکوت مجمع هرگز به معنای موافقت با لوایح پالرمو و CFT نیست، گفت: آقا حتی یک کلمه هم در باب موافقت با لوایح پالرمو و CFT بیان نکردند به همین دلیل اکثریت قاطع اعضای مجمع بررسی لوایح پالرمو و CFT را به مصلحت نمی‌دانند، چون معتقدند بی‌عرضگی‌های مدیران اجرایی به حساب مجمع تشخیص گذاشته خواهد شد و مجمع می‌شود، مقصر اول و آخر بی‌کفایتی‌ها و عملکرد‌های نادرست آقایان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: بحث مربوط به این دو لایحه مدتی بود که در مجمع تشخیص مصلحت نظام فروکش کرده بود. لوایح پالرمو و CFT دو لایحه بسیار خطرناکی هستند. این دو لایحه راه نفوذ آمریکا در ساختار و مصلحت کشور را باز و مسلط می‌کند. غربی‌ها در تصویب لوایح پالرمو و CFT در ایران به دنبال آن هستند که هر چه می‌کنیم برای آنان کاملا روشن و شفاف باشد به بیان دیگر آمریکایی‌ها دنبال آن هستند که بفهمند وقتی نفت ایران را تحریم می‌کنند ایران از چه طریقی می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند یا چگونه موفق به انتقال ارز ناشی از فروش نفت و کالا‌های تحریم شده به داخل کشور می‌شود تا اگر به میل آن‌ها رفتار نکنیم، مجازات‌مان کنند، این مسئله بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: بنده از مسؤولانی که خواستار تصویب لوایح پالرمو و CFT هستند تعجب می‌کنم. برخی مسؤولان به صراحت می‌گویند عامل همه فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی غرب بر علیه ایران تصویب نشدن این دو لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. اگر مجمع تشخیص آن‌ها را رد کند باز می‌گویند مجمع عامل تشدید مشکلات اقتصادی و بدتر شدن وضعیت زندگی مردم است.   عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که به نظر شما اظهار نظر معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر اینکه رهبری موافق تصویب لوایح پالرمو و CFT بودند، بر چه مبنایی مطرح شد، گفت: قویا عرض می‌کنم سخن ایشان خلاف واقع است. مجمع تشخیص مصلحت نظام رسما اعلام کرد که آقا هیچ وقت موافق تصویب این دو لایحه نبوده‌اند. تاکید می‌کنم آقا یک کلمه در باب موافقت با لوایح پالرمو و CFT بیان نکردند به همین دلیل بود که مجمع تشخیص تصمیم گرفت بررسی این دو لایحه را مسکوت بگذارد.

موحدی کرمانی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه رویکرد کلی مجمع به این لوایح چست و آیا برخی انتقاد‌ها مبنی بر برخورد سیاسی مجمع تشخیص با لوایح مذکور درست است، گفت: به هیچ وجه. مجمع تشخیص کاملا مخالف تصویب لوایح پالرمو و CFT است. آمریکا، اسراییل و انگلیس می‌خواهند لوایح مذکور به همین وضعیت و بدون اصلاح در مجمع تشخیص تصویب شود تا اهداف مدنظرشان به طور کامل تحقق پیدا کند. اگر مجمع تشخیص بخواهد به پرونده لوایح پالرمو و CFT ورود کند بدانید که آن‌ها را رد می‌کند و اجازه نمی‌دهد دشمنان جمهوری اسلامی به اهداف پلیدشان برسند.

وی گذشت زمان و تصویب نشدن لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص را به معنای تصویب لوایح مذکور ندانست و ادامه داد: این اشتباه است که گفته شود سکوت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح پالرمو و CFT به معنای موافقت است. سکوت مجمع تشخیص به دلیل مصلحت است. اگر مجمع تشخیص به لوایح پالرمو و CFT وارد شود قطعا هر دو لایحه را رد می‌کند آن وقت صدای مخالفان درمی‌آید که مجمع عامل بدبخت شدن مردم و تشدید تحریم‌هاست. سکوت مجمع هرگز به معنای موافقت با لوایح مذکور نیست.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در واکنش به این پرسش که چطور می‌توان به دو راهی تصویب یا رد لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص پایان داد تا مردم از برزخ شایعات و تشدید مضاعف فشار‌های اقتصادی ناشی از آن خارج شوند، گفت: با وجودی که چند نفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با در دستورکار قرار گرفتن لوایح پالرمو و CFT در صحن علنی مجمع موافقت هستند، اما اکثریت قاطع مجمع این ورود را به مصلحت نمی‌دانند، چون معتقدند بی‌عرضگی‌های مدیران اجرایی به حساب مجمع تشخیص گذاشته خواهد شد و مجمع می‌شود، مقصر اول و آخر بی‌کفایتی‌ها و عملکرد‌های نادرست آقایان.

منبع: فرارو

کلیدواژه: موحدی کرمانی مجمع تشخیص مصلحت پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان میرزارضای کرمانی و قلعه دختر، مقصد بازدید هفتگی شهردار کرمان

شهردار کرمان در بازدید هفتگی از پروژه‌های عمرانی، در جریان روند پروژه‌های خیابان میرزارضای کرمانی و قلعه دختر قرار گرفت و بر سرعت بخشیدن به سایر پروژه‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بازدیدهای روزانه و هفتگی محسن تویسرکانی شهردار کرمان که از ابتدای حضور وی در شهرداری جدی دنبال می‌شود، هم‌چنان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات وی برای نظارت جدی و پیگیری پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

او در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ با حضور در مناطق پنجگانه، از پروژه‌های ریز و درشت مدیریت شهری و روند اجرای آن‌ها بازدید و طی آن همواره بر سرعت در اجرای پروژها و تکمیل آن‌ها تأکید کرد تا مردم طعم یک شهر آباد را بیش از گذشته بچشند.

شهردار کرمان با شروع سال جدید نیز از سرکشی به پروژه‌های شهرداری غافل نشده است و علاوه بر بازدیدهای روزانه، همواره با همراهی معاونان و مدیران مناطق از پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی دیدن و جزئیات آن را جویا می‌شود.

وی در بازدید هفتگی امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ به همراه معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی، معاون خدمات‌شهری و شهردار منطقه پنج از پروژه‌های پیاده‌روسازی بخشی از خیابان شریعتی، ایستگاه اتوبوس میدان شهدا و وضعیت اطراف میدان، نحوه فعالیت تاکسی‌های ابتدای خیابان میرزارضا کرمانی و پروژه کف‌سازی پیاده‌رو در این خیابان بازدید و بر سرعت‌بخشی به پروژه‌های شهری تأکید کرد.

به گفته مرضیه شاحیدری شهردار منطقه پنج، کف‌سازی و پیاده‌روسازی خیابان میرزارضای کرمانی به متراژ دو هزار مترمربع و با هزینه دو میلیارد تومان ظرف دو ماه انجام شده است و حفاظ فلزی برای اطراف پیاده‌روی خیابان نیز در حال ساخت است و به زودی نصب می‌شود.

وی در توضیح عملیات اجرایی پروژه قلعه دختر نیز گفت: فاز یک پروژه بهسازی بوستان اطراف قلعه‌دختر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع از اوایل اسفند ۱۴۰۲ با اعتبار هفت میلیارد تومان آغاز شده است و اجرای آن پس از اصلاحیه‌های صورت گرفته ادامه دارد.

کد خبر 744594

دیگر خبرها

  • روایت توانمندی بانوی مددجوی کرمانی با راه‌اندازی کارگاه خیاطی
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • «سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود
  • پیکان و آردی از چرخه تاکسیرانی قزوین خارج می‌شود
  • بارش ها از امشب، میهمان کرمانی ها می شوند
  • خیابان میرزارضای کرمانی و قلعه دختر، مقصد بازدید هفتگی شهردار کرمان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • شرایط مبهم است | واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست | اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند
  • توصیه آمریکا به اسرائیل بعد از حمله موشکی سپاه به روایت محمد صدر /واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست
  • پیام سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی انتقام سپاه از رژیم صهیونیستی