Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:02:41 GMT

چند راهکار تغذیه‌ای برای کاهش سردردهای میگرنی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۹۰۲۹

چند راهکار تغذیه‌ای برای کاهش سردردهای میگرنی

"میگرن" اختلالی مغزی ـ عصبی است که در آن، فرد دچار حملات عودکننده سردرد می‌‌شود؛ رعایت تدابیر تغذیه‌‌ای و پیروی از یک رژیم غذایی به روش آزمون و خطا می‌‌تواند از بروز سردردهای میگرنی جلوگیری کند. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ "میگرن" اختلالی مغزی ـ عصبی است که در آن، فرد، دچار "حملات عودکننده‌‌ سردرد" می‌‌شود؛ شدت، مدت و تعداد حمله‌‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میگرن غالباً در سنین 10 تا 40 سالگی بروز پیدا می‌‌کند؛ این مشکل، به‌‌طور میانگین در 12 درصد بزرگسالان رخ می‌‌دهد؛ در زنان شیوع بیشتری دارد و ممکن است کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

علائم میگرن چیست؟

حالت تهوع، استفراغ، حساسیت شدید به نور یا صدا و حملات عودکننده سردرد که عموماً در یک طرف از سر بروز پیدا می‌‌کنند از شایع‌‌ترین علائم میگرن هستند.

علت بروز میگرن چیست؟

علت دقیق بروز میگرن هنوز مشخص نیست اما محققان دریافته‌‌اند نیمی از افراد مبتلا به میگرن، حداقل یک خویشاوند مبتلا به این اختلال داشته‌‌اند؛ بنابراین ممکن است برخی ژن‌‌ها در بروز این اختلال نقش داشته باشند همچنین دانشمندان معتقدند استرس، خستگی، کم‌‌خوابی، برخی اختلالات هورمونی و عوامل تغذیه‌‌ای در ظهور علائم میگرن نقش دارند.

راهکارهای درمان سردردهای میگرنی

ممکن است پزشک شما برای کاهش سردردهای میگرنی و حالت تهوع ناشی از آن، داروهای مختلفی تجویز کند اما به خاطر داشته باشید که اصلاح سبک زندگی و تغذیه، تاثیر بسیاری بر کاهش سردردهای میگرنی دارد؛ با توجه به اینکه علائم میگرن در افراد مختلف، متفاوت است، نمی‌‌توان برای همه افراد یک رژیم غذایی یکسان تجویز کرد و باید رژیم غذایی را به روش آزمون و خطا و بر اساس ویژگی‌‌های هر فرد تعیین کرد اما حذف برخی عادات غذایی یا کاهش مصرف برخی مواد غذایی می‌‌تواند در کاهش شدت و تعداد حملات میگرنی موثر باشد.

غذاهایی که باعث تشدید سردردهای میگرنی می‌‌شوند

خوراکی‌‌هایی مانند قهوه، آجیل‌‌ها، پنیرهای کهنه، ماهی تن، غذاهای چرب و سرخ‌‌شده و بستنی‌‌ها و نوشیدنی‌‌های سرد، می‌‌توانند در ایجاد سردردهای میگرنی دخالت داشته باشند.

همچنین وجود ماده‌‌ای به نام فنیل اتیل آمین در شکلات باعث افزایش سردردهای میگرنی می‌‌شود و ماده‌‌ای به نام نیتریت در سوسیس و کالباس علاوه بر اینکه یک ماده‌‌ سرطان‌‌زاست، در تشدید حملات میگرنی نقش موثری دارد.

آب بنوشید

نوشیدن آب به میزان 6 تا 8 لیوان در روز ممکن است از بروز سردردهای میگرنی جلوگیری کند البته باید توجه کرد که در هنگام ورزش کردن یا در آب و هوای گرم، بدن به آب بیشتری نیاز دارد و میزان مصرف آب باید افزایش یابد.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

علاوه بر رعایت تدابیر تغذیه‌‌ای، ورزش کردن، خواب کافی و دوری از هیجانات، استرس، نور و صدای زیاد نیز می‌‌توانند تاثیر بسزایی در کاهش سردردهای میگرنی داشته باشند.

7 راهکار برای کنترل سردرد‌های میگرنیهشدار: حتی مصرف سه فنجان قهوه حملات میگرنی ایجاد می‌کندانتهای پیام/ R7573/P/S1302,2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟