Web Analytics Made Easy - Statcounter

تظاهرات در لبنان از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) در اعتراض به وضعیت اقتصادی این کشور و وضع تعرفه بر برخی بخش‌ها آغاز شد و هنوز به صورت پراکنده ادامه دارد.

اخبار بین‌الملل- روزنامه کویتی «الانباء» در همین ارتباط به نقل از منابع آگاه نوشت، نشانه‌هایی از حل نزدیک بحران تشکیل دولت لبنان دیده می‌‎شود و از جمله نشانه‌های آن گفته‌های فعالان سیاسی است که اعلام کرده‌اند «جبران باسیل» وزیر خارجه پذیرفته در دولت آینده لبنان نباشد اما به عنوان رئیس حزب «التیار الوطنی الحر» وزرای این جریان در دولت آینده را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولتی که توافق شده «تکنوکرات-سیاسی» باشد و «سعد الحریری» نخست‌وزیری آن را بر عهده بگیرد.

در ادامه این گزارش آمده که همچنین توافق شده که نماینده حزب‌الله (در این دولت)  شخصی شیعه غیر سیاسی مانند «جمیل جبق» وزیر بهداشت لبنان باشد و همین امر درباره «نبیه بری» رئیس پارلمان، «ولید جنبلاط» (رئیس التقدمی الاشتراکی) و «سمیر جعجع» (رئیس القوات اللبنانیه) نیز اجرا شود.

الانباء افزود، اما گره مربوط به تعداد وزرای این دولت هنوز وجود دارد، برخی با ۱۶ وزیر، برخی با ۱۸ وزیر و برخی با ۲۴ وزیر موافقند. گره دیگری که هنوز حل نشده بیانیه وزرای دولت جدید و ذکر عبارت سه‌گانه «مردم، ارتش و مقاومت» در آن است، موضوعی که حزب‌الله بر آن اصرار دارد اما عده‌ای دیگر با آن مخالفند.

در ادامه این گزارش آمده، حزب‌الله در مرحله فعلی معتقد است سعد الحریری بهترین گزینه برای تشکیل دولت است و جبران باسیل را قانع به کنار رفتن برای تسهیل در روند تشکیل دولت کرده است؛ برخی هم می‌گویند به باسیل پیشنهاد داده شده همسرش «شانتال عون» (دختر میشل عون) به جای وی در دولت حضور داشته باشد.

جبران باسیل هفته گذشته در دیدار با الحریری پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل دولت «تکنوسیاسیه» را مطرح کرد، به این صورت که در دولت آینده علاوه بر چهره‌های غیرسیاسی و تکنوکرات، نمایندگان برخی احزاب سیاسی اصلی نیز حضور داشته باشند و سعد الحریری به عنوان نماینده جریان «المستقبل» نخست‌وزیر آن باشد.

سعد الحریری و برخی دیگر از چهره‌های جریان ۱۴ مارس با حضور جبران باسیل در دولت آینده به شدت مخالف هستند و بر کنار رفتن وی اصرار دارند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه وزیر بهداشت احزاب سیاسی لبنان سعد الحریری فعالان سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر ارتباطات به میامی/ مطالبات گردآوری شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشوری بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری میامی به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با موضوع سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان ضمن بیان اینکه وزیر ارتباطات با عنوان وزیر معین نماینده دولت به میامی سفر خواهند داشت، ابراز داشت: خواسته‌ها و مطالبات شهرستان میامی طی روزهای گذشته برنامه‌ریزی و لیست شده است.

وی از آب به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم این شهرستان یاد کرد و افزود: امیدواریم این سفر منشأ خیر و برکت برای شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان باشد.

فرماندار میامی ضمن بیان اینکه تبدیل ناحیه صنعتی به شهرک صنعتی از دیگر نیازهای شهرستان است، ابراز داشت: اجرای این امر به مصوبه هیئت دولت نیاز دارد.

آشوری ضمن بیان اینکه صنعتی شدن میامی توانمند شدن شرکت‌های مستقر را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: به دنبال آن جذب سرمایه گذاران نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی ضمن بیان اینکه پیگیری شهرک صنعتی کالپوش دیگر موارد مورد نیاز برای این شهرستان است، افزود: با توجه به آماده بودن برخی تأسیسات آن راه اندازی آن نیازمند نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

فرماندار میامی بابیان اینکه مشکل رانش زمین در بخش کالپوش همچنان پا بر جا است، ابراز داشت: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر رضوان و احداث کانال در این شهر نیز از درخواست‌ها است.

آشوری در ادامه تصریح کرد: ایجاد مجتمع دامپروری در مرکز شهرستان، استقرار کامل ادارات، آنتن دهی نقاط فاقد آنتن، تخصصی‌تر شدن بیمارستان میامی از نیازهای این شهرستان است.

وی افزود: به سازی جاده میامی به کالپوش، کمربندی سرحدات، دهستان فرومد، مجتمع فرهنگی شهرستان، مجتمع ورزشی شهرستان، الحاق کمربندی به محدوده شهر، پل روگذر میامی از دیگر مواردی که به وزیر ارتباطات انعکاس داده خواهد شد.

کد خبر 6079888

دیگر خبرها

  • سفر وزیر ارتباطات به میامی/ مطالبات گردآوری شدند
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • گمانه‌زنی درباره حمله ایران به اراضی اشغالی
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.
  • بیروت: اسرائیل باید از همه اراضی اشغالی لبنان خارج شود