Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@03:10:55 GMT

رضایی :سهم ۱۰متری وام مسکن در خرید خانه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۹۵۵۸

رضایی :سهم ۱۰متری وام مسکن در خرید خانه

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به افزایش نجومی قیمت مسکن در سال ۹۷ و اوایل امسال، اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی قیمت مسکن در مدت اشاره‌شده حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت، این مسئله باعث کاهش شدید قدرت خرید مردم در بازار مسکن شد.

وی با بیان این‌که رکود حاصل از این افزایش قیمت طی ماه‌های اخیر باعث شکسته شدن حدود ۲۰ درصدی قیمت‌ها در بازار مسکن شده است، افزود: این میزان کاهش قیمت خوشایند نبوده و در مقابل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، چندان بالا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر این‌که کاهش قیمت‌ها حداقل باید ۵۰ درصد باشد تا نرخ مسکن به قیمت واقعی نزدیک شود، تصریح کرد: به‌نظرم یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش قیمت مسکن شد عدم تولید مسکن مناسب است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این بخش چند سالی است که در رکود به‌سر می‌برد و تولید مسکن با نیاز‌های کشور متناسب نبوده است.

رضایی کوچی راهکار تأمین زمین در بافت‌های فرسوده، روستاها، شهر‌های جدید و... از سوی دولت را گامی مهم برای افزایش تولید مسکن در کشور اعلام و اضافه کرد: دولت باید این بستر را فراهم کند قیمت زمین و تمام‌شده مسکن کاهش یابد تا به این ترتیب شاهد کاهش بیش از پیش قیمت مسکن در بازار باشیم.

وی همچنین با بیان این‌که تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها برای خرید مسکن به هیچ عنوان با قیمت‌ها متناسب نیست، افزود: در حال حاضر سهم وام مسکن از قیمت خرید یک واحد مسکونی حداکثر ۱۰ متر است که همین مسئله باعث شده مردم تمایلی به استفاده از وام نداشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که وام‌های خرید و ساخت مسکن تأثیر آنچنانی در قدرت خرید مردم و سازندگان ندارد، تصریح کرد: مجلس پیگیری‌های لازم را برای افزایش سقف وام مسکن انجام می‌دهد.

 مهرماه سال گذشته رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر این‌که تسهیلات مسکن برای یک زوج حداقل باید ۳۰۰ میلیون تومان باشد، گفته بود: وام‌های ارائه‌شده متناسب با وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن نیست و این سیاست با توجه به بالا بودن قیمت مسکن، منجر به تولید مسکن نمی‌شود.

دیروز نیز معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از مکاتبه با رئیس کل بانک مرکزی برای افزایش سقف وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن از طریق استمهال ۲ ساله خط اعتباری مسکن مهر خبر داد، بر این اساس ۲۵۰۰ میلیارد تومان به منابع مالی بانک مسکن برای افزایش سقف تسهیلات خرید وام صندوق یکم (۱۶۰ میلیون تومانی) افزوده می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وام مسکن تسهیلات مسکن بازار مسکن کمیسیون عمران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

ایرانی ها در رتبه دوم خرید خانه در ترکیه از سوی شهروندان خارجی هستند. روس ها در مقام اول هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس 2024 با 47.9 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 1778 باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس 1.7 درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با 618 باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با 618 باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با 151 باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با 48 درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به 5685 باب رسید.

طی ماه مارس به‌ ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها 411 باب خانه، ایرانی‌ها 182 باب خانه، اوکراینی‌ها 129 باب خانه و عراقی‌ها نیز 82 باب خانه خریدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سفیر ایران: هیچ ایرانی در کودتای ترکیه آسیب ندیده است/ مردم زمینی به ترکیه سفر نکنند افزایش فروش ملک به اتباع خارجی در ترکیه ایرانی ها 3 برابر سال قبل در ترکیه خانه خریدند

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • یک متر خانه در این منطقه ۲ میلیارد است!
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس