Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بر اساس رأی هیئت داوران جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور با موضوع «جوان ایرانی» متشکل از مسعود ضیائی، علی پاک‌نهاد، حمیدرضا مسیبی، جلال پیرمرزآباد و عباس ناصری به عنوان داوران اصلی و حسین طاهرپرستار، سالار عشرت‌خواه و مینا طافی نیز به عنوان کمک داور، در بخش کارتون مهدی عزیزی از استان گلستان رتبه نخست را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس منصوره دهقانی از استان اصفهان و محمود نظری از استان همدان به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این بخش از جشنواره را از آن خود کردند و در نهایت از ۱۰ اثر برگزیده در این بخش تقدیر به عمل آمد.


براساس این گزارش، در بخش کاریکاتور نیز، ابوالقاسم طهانیان،سعید نوروزی و پیام وفاتبار از استان‌های بوشهر، تهران و گیلان توانستند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آورند.


همچنین هیئت داوران آثار حانیه ابراهیمی از سمنان، حامد مرتضوی علوی خراسان شمالی، علی شعبانی مرکزی، محمدرضا ثقفی البرز، علیرضا پاکدل خراسان رضوی، مهناز یزدانی، مصطفی ستاریان و آیت نادری اصفهان، طاهر شعبانی همدان و پویا عبدلی کرمانشاه را در بخش کارتون و حمیدرضا حیات‌روشنایی ازتهران، عارف نیازی کرمانشاه و شهرام شیرزادی از تهران را شایسته تقدیر دانست.


در آیین اختتام جشنواره، از استاد «بهمن عبدی» چهره کارتونیست و کاریکاتوریست و هنرمند پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.


این گزارش حاکی است، ۱۶۰ هنرمند از ۲۴ استان با ۵۶۳ اثر در این دوره از جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور شرکت کردند، که ۴۰۳ اثر مربوط به بخش کارتون و ۱۶۰ اثر نیز مربوط به بخش کاریکاتور بود.

 

این جشنواره با همکاری موسسه سپهر سوره هنر و به همت حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد و شب گذشته با حضور رییس حوزه هنری کشور در تالار حافظ بجنورد به کار خود پایان داد.

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان مسجد 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مجلس آغاز امامت امام زمان عج روز 13 آبان ظهور امام زمان عج جشنواره کارتون و کاریکاتور جوان ایرانی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در جشنواره «رود و ریل» گفت: این رویداد به دلیل دو عنصر مهم و حیاتی رودخانه و آبشار بیشه و همجواری با راه‌آهن سراسری برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری بیشه برگزار شده است.

عطا حسن پور با اشاره به تدوین نهایی پرونده برای ارسال به یونسکو اظهارداشت: مسیر راه‌آهن سراسری در کنار این آبشار نیز ثبت جهانی شده که همجواری آبشار و ریل به جاذبه‌های این روستای گردشگری افزوده است.

وی در ادامه ساکنان روستای بیشه را مردمانی سخاوتمند در میان کوه‌های زاگرس دانست و افزود: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در بین ۵۰۰ روستای کشور انتخاب و در میان هشت روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی تدوین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: در صورت نهایی شدن ثبت جهانی روستای بیشه، به عنوان دومین روستای ایران پس از ماسوله، در فهرست جهانی قرار خواهد گرفت.

جشنواره رود و ریل با اجرای موسیقی محلی، آئین باران خواهی، آئین بومی و محلی و اجرای رقص آئینی و سنتی با حضور اقشار مختلف مردم در روستای گردشگری بیشه برگزار شد.

روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیه راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد
  • جزییات تعطیلی باغ گل‌های کرج
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح