Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در چارچوب هفته چهارم مرحله گروهی دور دوم مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین باید به مصاف تیم ملی عراق برود. دیداری سرنوشت‌ساز که به نوعی حکم مرگ و زندگی را دارد.

با توجه به ناآرامی‌های اخیر عراق،  این دیدار در کشور اردن و در شهر "امّان" و ورزشگاه بین‌المللی این شهر به انجام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر و ورزشگاهی که در سالیان اخیر چندین بار میزبان مسابقات ایران بوده است. حالا بعد از حدود هفت سال و برای بیستمین بار شاهد حضور تیم ملی فوتبال ایران در شهر تاریخی عَمّان هستیم.

شهری با شاورما و فلافل‌های فوق‌العاده

پایتخت اردن با جمعیتی در حدود چهار میلیون نفر در شمال این کشور قرار دارد. این شهر تاریخی هرساله میزبان توریست‌های زیادی است. امّان در عین داشتن بناهای تاریخی فراوان، شکل مدرنی دارد و در سال ۲۰۱۴ به عنوان نود و سومین شهری شناخته شد که بیشترین توریست به آن وارد شده است. در بین شهرهای عربی نیز آنها پنجمین شهر زیبا و محبوب به حساب می‌آیند. امّان از اقتصاد و آب و هوای نسبتا خوبی برخوردار است و در چند سال اخیر رابطه کاری نزدیکی با شهرهای دوحه و دوبی داشته است. در سطح شهر امّان می‌توانید شاورما و فلافل‌های خوشمزه‌ای را میل کنید.

بیستمین دیدار تیم ملی ایران در امّان

اما گفتیم که تیم ملی ایران باید برای مصاف با عراق در ورزشگاه ۱۷ هزار ۶۱۹ نفری ملی امّان به میدان برود. پیش از این تیم ملی بزرگسالان ایران ۱۹ بار دیگر در این شهر و این ورزشگاه حاضر شده که حاصل آن ۱۱ پیروزی، پنج مساوی و سه باخت بوده است. اولین بار در سال ۱۹۷۹ تیم ملی با هدایت جلال طالبی و در چارچوب مسابقات غرب آسیا راهی امّان شد و توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. به جز رقابت‌های غرب آسیای ۲۰۰۰، تیم ملی برای برگزاری بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های  ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱، مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۰۶، جام ال‌جی، تورنمنت سه جانبه اردن، مسابقات غرب آسیای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ و یک بازی دوستانه به این شهر قدم گذاشته است.

باخت‌های پاییزی ایران در امّان

حالا اما قرار است برای اولین بار اردن و شهر امّان حکم کشور ثالث را برای تیم ملی ایران داشته باشد. ما تنها سه بار در این شهر شکست خورده‌ایم؛ یعنی در حدود ۱۵ درصد مسابقات. اولین بار در تاریخ ۴ مهرماه ۱۳۸۲ بود که با نتیجه سه بر ۲ مقابل تیم ملی اردن شکست خوردیم. هدایت ایران بر عهده همایون شاهرخی بود و گل‌های ایران توسط فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی زده شد. دومین باخت در تاریخ اول آذر ۱۳۸۸ رقم خورد که تیم افشین قطبی در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل اردن با نتیجه یک بر صفر تسلیم شد.  آخرین باخت نیز به ۱۱ مهرماه ۱۳۸۹ برمی‌گردد که باز هم تیم افشین قطبی در چارچوب رقابت‌های غرب آسیای سال ۲۰۱۰ با حساب ۲ بر یک مغلوب کویت شد. تک گل ایران در آن دیدار توسط میلاد میداوودی به ثمر رسید. همانطور که مشاهده کردید هر سه باخت ایران در فصل پاییز رقم خورده و این بار نیز شاهد جدال ایران در سومین فصل سال در اردن خواهیم بود. ما به اندازه باخت‌هایمان، توانسته‌ایم رقبا را شکست دهیم و ۲ بار نیز به تساوی رسیده‌ایم.

پنجمین بازی با عراق در امّان؛ هیچ‌وقت بازنده نبودیم

اما این اولین بازی ایران و عراق در خاک اردن نیست. پیش از این تیم‌های ایران و عراق چهار بار در شهر امان به مصاف هم رفته‌اند. اولین بار در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۸۵ ایران در جام ال‌جی با نتیجه ۲ بر صفر از سد عراق گذشت. گل‌های تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی به وسیله شیث رضایی و مهدی رجب‌زاده زده شد. در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ دومین پیکار ایران و عراق در اردن بود. مسابقات غرب آسیای سال ۲۰۰۷ که با تساوی بدون گل تمام شد. چند روز بعد تیم پرویز مظلومی که به نوعی سرمربی تیم "ب" ایران بود توانست تیم اصلی عراق را در فینال مسابقات با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. هاشم بیک‌زاده و حسین بادامکی گلزنان ایران بودند. جالب است که همان تیم عراق به جام ملت‌های آسیا رفت و قهرمان مسابقات شد. آخرین تقابل این ۲ کشور در خاک اردن مربوط به نهم مهرماه ۱۳۸۹ می‌شود. جایی که ملی‌پوشان با نتیجه ۲ بر یک در چارچوب رقابت‌های غرب آسیای ۲۰۱۰ از سد عراق گذشتند. سید جلال حسینی و محمد غلامی گلزنان ما در آن دیدار بودند. حالا پنجمین تقابل ۲ تیم بعد از ۹ سال و یک ماه و ۱۷ روز خواهد بود. ایران هنوز در خاک اردن به عراق نباخته و این بار نیز توقعی جز این نمی‌رود.

برچسب‌ها تیم ملی ایران تیم ملی امان تیم ملی عراق عراق جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران تیم ملی امان تیم ملی عراق عراق جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اردن تیم ملی ایران تیم ملی امان تیم ملی عراق عراق جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پهپادهای ایرانی از آسمان اردن گذشتند؟ (فیلم)

بیژن پیروز - عضو هیات علمی دانشگاه تهران:   به گزارش رجاء نیوز، اردن از زمان پدر پادشاه فعلی و حتی در دوره جنگ تحمیلی، متحد اسرائیل و صدام بود ولی با علم به این موضوع، پهپادهای ایرانی از آسمان اردن گذشتند تا به اراضی اشغالی برسند که این امر دلیل خاصی داشت.   عملیات وعده صادق نشان داد اگر رژیم صهیونیستی با همه کشورهای دوست و حامی خود یک جا قرار بگیرند، باز هم نمی‌تواند حریف ایران شود.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • حتی خود اسرائیلی‌ها نیز خدمت شاه اردن را باور نمی‌کنند | جزئیاتی از همکاری بی‌سابقه اردن با اسرائیل علیه ایران
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • چرا پهپادهای ایرانی از آسمان اردن گذشتند؟ (فیلم)
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • اسرائیل به سمت آشوب‌های داخلی و شاید رفتن نتانیاهو از قدرت می‌رود
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم