Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@13:15:37 GMT

ماجرای مافیای قیر چیست ؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۹۸۲۲

ماجرای مافیای قیر چیست ؟

به گزارش صدای ایران ، احمد علیرضا بیگی از رانت و سوء استفاده مافیای وزارت نفت در صادرات مواد اولیه قیر( وکیوم با توم) علی رغم وجود بحران تامین قیر برای اجرای پروژه های عمرانی در کشور خبر داد.
وی با بیان اینکه فصل کارهای عمرانی با توجه به سرمای هوا رو به اتمام است،افزود: کمبود قیر منجر به تعطیلی اجرای پروژه های عمرانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی تاکید کرد: وزارت نفت، وکیوم باتوم که ماده اولیه قیر است را در اختیار کارخانه های قیر قرار نمی‌دهد. به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه قیر و محصول نهایی قیر در سطح جهان، وزارت نفت از توزیع عادلانه ماده اولیه قیر سر باز می‌زند.
علیرضا بیگی افزود: البته برای گروه خاصی این ماده اولیه تأمین شده است. این گروه خاص نیز بدون اینکه فرآوری خاصی روی ماده اولیه انجام دهند، آن را صادر کردند و از این رهگذر پول کلانی به جیب زدند.
وی با بیان اینکه این گروه خاص، برخی تولید کنندگان قیر هستند که به جای تولید قیر و محصولات نهایی، مواد اولیه ای که وزارت نفت در اختیار آنها قرار داده بود را صادر کردند،اظهار داشت: بقیه دست اندرکاران صنعت قیر نیز به دلیل اینکه با مشکل تهیه مواد اولیه تولید قیر روبرو بوده اند، با مشکلات متعددی مواجه شده اند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: حدود دو هزار کارگر در صنایع مختلف قیر مشغول به کار هستند که فرصتهای شغلی آنها به مخاطره افتاده است.
علیرضا بیگی با اشاره به بحران در اجرای پروژه های عمرانی و به مثابه آن از دست رفتن شغل کارگران پروژه های عمرانی و کارگران کارخانه های تولید قیر، یادآور شد: عملکرد وزارت نفت موجب سوء استفاده و رانت خواری افراد خاص شده است.
وی تصریح کرد: مافیایی در وزارت نفت مواد اولیه قیر را صادر می کند و فقط به برخی کارخانه های خاص، مواد اولیه می فروشد که این افراد و کارخانه ها نیز به جای تولید قیر، مواد اولیه را صادر می کنند و رانت بزرگی به جیب می زنند.
نماینده مردم تبریز با بیان اینکه طبق قانون بودجه، دولت مکلف به تأمین قیر رایگان برای پروژه های عمرانی است،افزود: طی ماه های اخیر، نمایندگان بارها به وزارت نفت در این خصوص تذکر داده اند. امروز با بحران تأمین قیر پروژه های عمرانی مواجه هستیم؛ صدا و سیما نیز در این خصوص مستند مفصلی را به نمایش درآورد که نمایانگر سوء عملکرد وزارت نفت بود.
علیرضا بیگی گفت: در این خصوص نمایندگان تذکری را خطاب به رئیس جمهور تنظیم کردند که در روز یکشنبه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: علیرضا بیگی نفت قیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳

شهردار شهرکرد گفت: پروژه‌های شهرداری براساس بودجه ۱۴۰۳ با اولویت پروژه‌های عمرانی شروع شده است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان در اولین جلسه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی برای اجرای پروژه‌ها تشکیل و فعالیت‌های عمرانی براساس بودجه سال‌جاری شروع شده است.

وی افزود: اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها براساس بودجه و درآمدزایی جزو دغدغه‌ها و اجرای پروژه‌ها به صورت عادلانه اولویت مدیریت شهری است.

شهردار شهرکرد با اشاره به بودجه ۱۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی سال‌جاری بیان کرد :۲۹ درصد بودجه معادل چهار هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال مربوط به اعتبارات جاری و ۷۱ درصد آن معادل ۱۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال برای اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای است.

واحدیان ادامه داد: تلاش شود در بودجه سال‌جاری هزینه‌های جاری را به حداقل برسانیم و مسائل عمرانی، ترافیکی، تعریض و بازگشایی معابر و مسائل مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی و سیما و منظر در اولویت قرار دهیم.

وی گفت: درآمدزایی هر سازمان و واحد باید مشخص و به صورت ماهیانه درآمدها بررسی شود.

کد خبر 739855

دیگر خبرها

  • اولویت پروژه‌های عمرانی اردبیل در سال ۱۴۰۳ تکمیل پروژه‌های شاخص و اساسی است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • ارایه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • ارائه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • آغاز به کار پروژه‌های عمرانی در ابهر
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد