Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ دفتر مرجعیت عالی عراق با تکذیب برخی برداشت ها از بیانیه اخیر و شایعات منتشر شده، تاکید کرد که دیدگاه مرجعیت درخصوص تظاهرات اخیر به روشنی بیان شده و ادعای این که مرجعیت بعنوان یک طرف در توافق احزاب سیاسی در مورد سرنوشت دولت مداخله دارد، کذب است.
در پی تاکید مرجعیت عالی عراق در آخرین بیانیه خود در خصوص حوادث جاری عراق که دیروز جمعه در خطبه دوم نمازجمعه کربلا معروف به خطبه مرجعیت از سوی شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا قرائت شد، برخی رسانه ها با انتشار برخی تفسیرها از مداخله مرجعیت عراق در موضوع دولت  خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در بیانیه مرجعیت عراق تاکید شده بود که برنامه اصلاحات مورد مطالبه معترضان باید با توافق احزاب سیاسی و برای یک دوره زمانی معین و به موقع اجرا درآید. 
اکنون دفتر مرجعیت عالی عراق در بیانیه ای تاکید کرده است که بر خلاف مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها، آیت الله سیستانی در توافق ادعا شده در مورد ابقای دولت و پایان دادن به اعتراضات، یکی از طرف های آن نبوده ( و در آن دخالتی نداشته) است. 
بیانیه افزود: موضع مرجعیت دینی عراق درباره اعتراضات مردمی و نحوه تعامل با آن و پاسخگویی به خواسته های معترضان پیش تر به روشنی در خطبه های نماز جمعه (کربلا) بیان شده و به هر کس که تماسی در این خصوص داشته نیز اعلام شده است و هر چیزی بر خلاف آن که به مرجعیت دینی عراق نسبت داده شود با هدف بهره برداری سیاسی از سوی برخی گروهها و افراد است و هیچ بهره ای از واقعیت ندارد. 
دفتر آیت الله سیستانی همچنین در خصوص حمل تصویر این مرجع از سوی برخی نیروهای امنیتی بار دیگر تاکید کرد که ایشان راضی به این امر نیست و خواستار عدم تکرار آن است. 
در پی قرائت بیانیه مرجعیت عالی عراق در خطبه های دیروز نماز جمعه کربلا که درآن بطور ویژه از نیروهای نظامی عراق و کسانی (نیروهای مقاومت و الحشد الشعبی) که در جنگ علیه داعش به آنها پیوستند تقدیر شده بود، گروههای از نیروهای نظامی در یک راهپیمایی با در دست داشتن تصاویری از آیت الله سیستانی از توجه وی قدردانی کرده بودند. 
دفتر آیت الله سیستانی پیش تر از اقدام برخی تظاهرکنندگان در حمل تصاویر ایشان ابراز ناخرسندی کرده بود.  برچسب ها: آیت الله سیستانی ، عراق ، نیروهای امنیتی عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: آیت الله سیستانی عراق نیروهای امنیتی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود

 دانمارک از برنامه خود برای تعطیلی سفارتش در بغداد به علت پایان ماموریت نیروهای نظامی این کشور در عراق خبر داد.

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه دانمارک امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته پس از خروج نیروهایش به عنوان بخشی از «ماموریت ناتو در عراق»، سفارت خود در بغداد را تعطیل کند.

سفارت دانمارک که به طور رسمی در سال 2020 بمنظور حمایت از مشارکت نیروهای این کشور به ماموریت ناتو افتتاح شده بود، با خروج اکثریت نیروهای نظامی دانمارک در 31 ماه مه تعطیل می‌شود.

پس از پایان فرماندهی دانمارک بر «ماموریت ناتو در عراق» در ماه مه 2022، این کشور همچنان سهم نظامی قابل توجهی در این مأموریت تا آغاز سال 2024 داشت. اما در حال حاضر تعداد کمتری از پرسنل دانمارکی به کمک در این ماموریت ادامه خواهند داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ثبت نام در كاروان‌هاي عراق از فردا آغاز مي‌شود بغداد: ایجاد مرکز مشترک اطلاعاتی - امنیتی ایران، سوریه، روسیه و عراق

دیگر خبرها

  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • حمله شدید اللحن مقام سابق امنیتی اسرائیل به کابینه فعلی
  • کشته و زخمی شدن نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • دفاع بازدارنده دلیرمردان نیروهای مسلح مجاهدتی تاریخی بود
  • بیانیه دفتر نهاد دانشگاه‌های استان اردبیل در پی حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • شادمانی سیستانی‌ها از سیلی محکم سپاه به رژیم صهیونسیتی
  • بیانیه جامعه مدرسین درباره حمله ایران علیه اسرائیل
  • هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندان این کشور در اردن