Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@16:08:29 GMT

کرمانشاه؛ افزایش 41 درصدی صادرات صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۹۹۹۵

کرمانشاه؛ افزایش 41 درصدی صادرات صنایع دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از افزایش ۴۱درصدی صادرات صنایع‌دستی استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، امید قادری افزود: براساس آماری که اخیراً از سوی گمرک اعلام شده، میزان صادرات صنایع‌دستی کرمانشاه در شش ماهه نخست امسال با احتساب صادرات چمدانی، هشت میلیون و ۸۶۱ هزار و ۵۸۸ دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارزش صادرات صنایع‌دستی استان در شش ماهه سال گذشته را شش میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۹۶ دلار اعلام کرد و افزود: بر این اساس صادرات صنایع‌دستی استان در نیمه نخست سال جاری ۴۱ درصد رشد داشته است.

وی همچنین بیشترین حجم صادرات صنایع‌دستی کرمانشاه را مربوط به گیوه، سفال، گلیم، مبلمان و احجام چوبی عنوان کرد.

قادری خاطر نشان کرد: رونق تولید و صادرات همواره یکی از برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه بوده که رشد حاصل از آن پیشرفت چشمگیر حوزه صنایع‌دستی و رونق اقتصاد خانواده‌ها در استان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل صنایع‌دستی کرمانشاه اظهار کرد: ایران جزو سه کشور برتر صنایع‌دستی در دنیا است و کرمانشاه هم با داشتن شهر نودشه به عنوان شهر گیوه ایران، هرسین با داشتن نشان جغرافیایی جهانی گلیم، روستای فش به عنوان دهکده ملی موسیقی ایران و همچنین احداث مرکز خلاقیت صنایع‌دستی با همکاری یونسکو، جایگاه خود را در حوزه صنایع دستی بین استان‌ها متمایز کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرمانشاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی