Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حاجیانی صبح یکشنبه در دوره توان‌افزایی جمعیت هلال احمر استان بوشهر در حوادث جاده ای اظهار داشت: توسعه برنامه‌های اموزشی را در دستور کار داریم و برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: دوره آموزشی- مهارتی (توان افزایی) در حوادث از ۱۹ تا ۲۲ آبان‌ماه به مدت چهار روز با حضور مربیان کشوری در چاهکوتاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این توان‌افزایی برای ۲۰۰ نفر از نجاتگران و امدادگران پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این دوره بالا بردن سطح و توان عملیاتی نیروهای حاضر در حوادث و سوانح برای امدادرسانی سریع و به موقع به حادثه دیدگان است.

حاجیانی بیان کرد: پیش آمادگی در مدیریت بحران و کیفیت خدمات رسانی عملیات امداد و نجات در زمان سوانح جاده‌ای و سایر حوادث از محورهای آموزشی این کارگاه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد: آشنایی با تجهیزات سبک و نیمه سنگین (هیدرولیک، پنوماتیک وا خودرو ست نجات)، ‌تثبیت ‌پزشکی، ارزیابی و انتقال مصدوم و کار با خودروی آمبولانس و نجات و آشنایی با بالگرد از مباحث این دوره آموزشی است.

وی ادامه داد: ارزیابی صحنه تصادف، دسترسی، رهاسازی و تثبیت فیزیکی مصدوم، چگونگی برنامه ریزی امدادی در حوادث رانندگی و تثبیت صحنه حادثه نیز از دیگر محورهای آموزشی ارائه شده این دوره است.

حاجیانی خاطرنشان کرد: ۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر به صورت شبانه روزی در محور های مواصلاتی استان مشغول خدمت رسانی هستند.

کد خبر 4767763

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعيت هلال احمر استان بوشهر بوشهر یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد گرگان پدافند غیرعامل تئاتر کودک و نوجوان خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه، ساعت ۰:۵:۳۰ صبح ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۰ هزار و ۶۳۷ نفر متأثر امدادرسانی کردند، و هزار ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۹۳ نفر به مناطق امن انتقال، و از ۱۳۲ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: در این بین ۵، هزار و ۸۴۶ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۲۰ قوطی کنسروجات، هزار و ۴۷۰ تخته پتو، هزار و ۴۸۴ تخته موکت، هزار ۵۳۱ بسته غذایی و ۲۱۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۶۲ تیم عملیاتی متشکل هزار ۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

صادق محمودی گفت: ۴ نیرو‌های عملیاتی ۴ استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، و هرمزگان کماکان در حال امدادرسانی می‌باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیرو‌های عملیاتی این جمعیت ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک استان هرمزگان برپا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان