Web Analytics Made Easy - Statcounter

"دستگاه سیتی اسکن" در دهلران دو سال است که خراب‌شده است. عدم تعمیر و آماده‌به‌کار کردن این دستگاه موجب "آوارگی و غربت" درد مضاعف بیماران دهلرانی شده است که می‌طلبد مسئولان حوزه سلامت برای این مشکل چاره‌اندیشی کنند. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، توجه به نیازهای مناطق محروم در حوزه سلامت یکی از اهداف طرح نظام سلامت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه سعید نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در سفرهایش عنوان می‌کند آن است که " بهبود و توسعه زیرساخت‌های درمانی در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم از سیاست‌های طرح تحول سلامت است".

بار هزینه در نظام سلامت بر روی اقشار پایین دست جامعه استعوارض جانبی تجویز خدمات غیرضرور برای بیماران و نظام سلامتتأکید سازمان جهانی بهداشت بر ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت کشورها

اما نه اهداف طرح نظام سلامت توانسته است فاصله معنادار عقب‌ماندگی‌های زیرساختی حوزه سلامت در مناطق محروم و دوردست را در استان ایلام برطرف کند. نه سیاست‌ها و تأکیدات وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آنچه امروز در مناطق دوردست ایلام شهروندان را رنج می‌دهد نبود خدمات اولیه تشخیص بیماری است. این نبود باعث شده است که در بسیاری از اوقات بیماران کیلومترها را طی مسیر کند تا خود را به نخستین مرکز بهداشتی درمانی دارنده آن تجهیزات برای تشخیص درد خود‌بیابد.

به‌عنوان‌مثال شهروند دهلرانی باید مسافت 205 کیلومتری را در 2 ساعت و 33 دقیقه طی کند تا به مرکز استان و بهره‌مندی از خدمات درمانی در مرکز استان ایلام برخوردار‌شود.

طی این مسافت، سرگردانی، هزینه مضاعف و خطرات جاده‌ای برای بیمار و همراهان در پی داشته که با اهتمام، برنامه‌ریزی و اختصاص تجهیزات تشخیص درمان این موارد برای بیمار حذف می‌شود و بیمار فقط رنج بیماری را تحمل می‌کند.

ازجمله تجهیزات زیرساختی برای تشخیص و موردنیاز شهروندان دهلرانی دستگاه «سیتی اسکن» است. دستگاهی که وجودش برای آسیب‌دیدگان از حوادث رانندگی، انواع آسیب‌های ناشی از آن دچار آسیب‌های داخلی و تقریباً برای تمام قسمت‌های بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه به‌رغم موجود بودن در بیمارستان شهدای دهلران مدت دو سال است که دچار نقص فنی شده است. برطرف نکردن نقص موجب سرگردانی شهروندان دهلرانی در استان‌های هم‌جوار شده است.

به گفته کارشناسان علت خرابی دستگاه «سیتی اسکن» شهرستان دهلران قرار گرفتن بیمارستان شهدای دهلران در مجاورت «آبگرم دهلران» بوده که با ایجاد رطوبت کارکرد دستگاه را تحت تأثیر و موجب خرابی آن شده است و تاکنون برای برطرف کردن نقص دستگاه سیتی اسکن دهلران اقدامی انجام‌نشده است.

شهروندان دهلرانی با ابراز گله‌مندی از نبود امکانات در حوزه زیرساختی تشخیص و درمان از سرگردانی و آوارگی در استان‌های هم‌جوار سخن گفته و اظهار می‌دانند، بعد مسافت، جاده‌های حادثه‌خیز، وجود کارگاه‌ها و پروژه‌های نفت و گاز و حضور جامعه کارگری در این شهرستان نیاز به تعمیر و یا جایگزین کردن دستگاه «سیتی‌اسکن» را ضروری می‌کند و از مسئولان استان ایلام درخواست چاره‌اندیشی دارند.

طرح موضوع با دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در چرایی عدم تعمیر دستگاه سیتی اسکن بیمارستان شهدای دهلران به این پاسخ کوتاه بود که" در دست بررسی و اقدام است".

تسنیم؛ انتظار این گزارش و شهروندان گله‌مند دهلرانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام آن است که "در دست بررسی و اقدام بودن" را بعد از دو سال چاره‌ای کند و مردم را از سرگردانی نجات دهند.

انتهای پیام/891/ ت

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه

فرامرز دهمرده رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه گفت:  این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد