Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:45:21 GMT

نشست ویژه برجام در مسکو

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۰۳۸۵

نشست ویژه برجام در مسکو

خبرگزاری آریا- برجام و آینده آن موضوع نشستی ویژه در کنفرانس بین المللی «منع گسترش تسلیحات هسته ای و خلع سلاح» در مسکو است.
به گزارش خبرگزاری آریا، برجام و آینده این توافق بین المللی موضوع نشستی ویژه در کنفرانس بین المللی «منع گسترش تسلیحات هسته ای و خلع سلاح» در مسکو است.
در این نشست «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان ، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و «فو کونگ» مدیرکل دپارتمان کنترل تسلیحات و خلع سلاح وزارت امور خارجه چین درباره خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بی عملی اروپا که منجر به برداشتن گام های کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران شده است ، مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنفرانس بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته ای و خلع سلاح که با حضور بیش از 250 تن از مقامات و شخصیت های 40 کشور و نمایندگان سازمان های بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد از روز جمعه آغاز شده است تا فردا یکشنبه ادامه خواهد یافت.

فوکونگ: امتیازات و منافع برجام باید بین کشورهای طرف توافق تقسیم شود
فوکونگ مدیرکل دپارتمان کنترل تسلیحات و خلع سلاح وزارت امورخارجه چین اعلام کرد: امتیازات و منافع برجام باید متعادل و متناسب بین کشورهای طرف توافق تقسیم شود.
موضع چین از ابتدا روشن و محکم اعلام شده و پکن خروج آمریکا از برجام را تلاش این کشور برای بحران آفرینی و تشدید تنش می داند.
فوکونگ افزود: اصول چندجانبه گرایی باید حاکم باشد و جهان، یکجانبه گرایی آمریکا را نمی‌پذیرد.

ریابکوف: همه جهان ، غیر از آمریکا و ترامپ ، اهمیت برجام را درک می کنند
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشست ویژه برجام با انتقاد شدید از خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از برجام، گفت: همه جهان، غیر از آمریکا و شخص ترامپ، اهمیت برجام را درک می کنند.
مذاکره کننده بلندپایه روسی با اشاره به اینکه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، برجام را مورد تایید قرار داده است گفت: آمریکا با خروج غیرقانونی از برجام، نه تنها خود مرتکب تخلفی شدید و آشکار شده، بلکه دیگر کشورها را وادار می کند قطعنامه شورای امنیت را زیر پا بگذارند.
ریابکوف به اجرای کامل تعهدات برجامی ایران اشاره و تاکید کرد: حتی پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، ایران تا یک سال بطور کامل به تعهدات پایبند بود.
معاون وزیرامورخارجه روسیه با یادآوری تعهدات کشورهای اروپایی طرف برجام، پس از خروج آمریکا از این توافق گفت: متاسفانه کشورهای اروپایی هیچ گام مثبتی که بتواند منافع حاصل از برجام را به ایران بازگرداند، برنداشته اند.
وی گام های کاهش تعهدات برجامی ایران را قابل درک برشمرد و افزود: ایران می خواهد از منافع برجام بهره مند شود، اما اروپا با بی مسئولیتی به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده است.
سرگئی ریابکوف با اشاره به تلاش‌های روسیه و چین برای حفظ برجام گفت: مسکو ایده هایی دارد که امیدواریم بتواند به حفظ این توافق مهم بین المللی، که برای امنیت و ثبات منطقه و جهان بسیار اهمیت دارد، کمک کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نشست ویژه برجام مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست