Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:20:50 GMT

افزایش ۵۰ درصدی هزینه عوارض ورود به طرح ترافیک

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۰۴۰۱

افزایش ۵۰ درصدی هزینه عوارض ورود به طرح ترافیک

پورسید آقایی از افزایش ۵۰ درصدی هزینه عوارض ورود به طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در شرایط اضطرار هوای تهران خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن پورسید آقایی» امروز یکشنبه نوزدهم آبان در حاشیه جلسه کاهش آلودگی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: شرایط سکون جوی که در تهران به وجود آمده، بیم آن را می دهد که هوای تهران در روزهای آتی در شرایط ناسالم و اضطرار قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در جلسه امروز در کمیته اضطرار کاهش آلایندگی دو تصمیم برای کاهش تردد خودروهای سواری که بخش مهمی از آلودگی را ناشی می شوند، گرفته شد. بر همین اساس مقرر شد از فردا دوشنبه 20 آبان تا پنج شنبه بلیت استفاده از مترو و اتوبوس های شهری نیم بهاء شوند تا از این طریق مردم تشویق و ترغیب به استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی شوند.

 

وی از افزایش هزینه عوارض 50 درصدی ورود به طرح ترافیک و طرح محدوده زوج و فرد در شرایط اضطرار هوای تهران خبر داد و افزود: این طرح در راستای ترغیب عدم ورود شهروندان به محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در شرایط اضطرار صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت حمل و نقل عمومی تهران کافی نیست اما خوب است، افزود: ظرفیت استفاده از مترو نسبت به سال های گذشته 50 درصد افزایش یافته است که این کار منحصر به فرد می باشد در حالی که میزان مسافر در مترو فقط 50 درصد افزایش پیدا کرده است لذا این امر بیانگر بهبود سطح سرویس و خدمات مترو به مسافران خود می باش؛ بنابراین تشویق مردم به استفاده از خطوط حمل و نقل عمومی به ویژه مترو در شرایط اضطرار هوا می تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد و ظرفیت متروی تهران این پاسخگویی را دارد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم سرویس دهی مناسب مترو به مسافران خاطرنشان کرد: شما خبرنگاران می توانید به صورت تصادفی هر ایستگاه مترویی را که می خواهید، انتخاب کنید و در پیک ازدحام مسافران به آنجا بروید، متوجه خواهید شد که هیچ مشکلی در سوار شدن مسافران وجود ندارد البته ازدحام وجود دارد و این یک امر طبیعی است و مترو در تمام شهرهای دنیا شلوغ است، این طور نیست که مترو به گونه ای طراحی شود که در همه ساعات پیک هم امکان راحت سوار شدن یا نشستن داشته باشد اما در حال حاضر شرایط در متروی تهران به گونه ای است که به ویژه در خطوط یک، دو و چهار که شبکه اصلی متروی تهران را تشکیل می دهند در هر شرایطی از پیک مسافر در اولین قطار امکان سوار شدن وجود دارد.

 

پورسید آقایی اظهار کرد: طبق گزارش های صورت گرفته در سال های گذشته مردم تا سه قطار مجبور به ایستادن بودند اما اکنون ما چنین شرایطی را نداریم و گزارش هایی نیز در این خصوص برای ما ارسال نشده است.

 

وی گفت: برای حل مشکل ترافیک باید استفاده از خودروی شخصی را کمتر انجام داد.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان مسجد مسجد 13 آبان نماز جمعه شیراز ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد روز 13 آبان محدودیت های ترافیکی ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سیجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران امروز در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود. همچنین ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

سیجانی در مورد احیای واحدهای راکد گفت: سال گذشته ۲۰۰ واحد راکد در استان تهران احیا شد که با احیای این تعداد واحد، به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شدند. برای امسال هم ۲۰۰ واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ۴۰۰ واحد راکد دیگر در استان تهران داریم که به خاطر قدیمی بودن تجهیزات و سایر موارد است ضمن اینکه تعدادی از خود واحدهای اقتصادی و سرمایه‌گذار تمایلی به احیای واحدهای اقتصادی ندارند که وضعیت این گونه واحدها تعیین تکلیف می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تأمین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تأمین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است. همچنین برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه معدن نیز احیای واحدهای معدنی در دستور کار است؛ این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران تاکید کرد: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است. ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

سیجانی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است، گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

سیجانی تصریح کرد: عمده مصرف انرژی کشور در بخش‌های مسکونی و تجاری است. تقاضای ما این است که این بخش‌ها هم بهینه مصرف کنند زیرا اگر تولید آسیب ببیند اشتغال و صادرات هم آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

کد خبر 6086427 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست