Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مشهدمقدس از برپایی جلسات شورای اداری مشهد مقدس در مناطق کم برخوردار با هدف آشنایی بیشتر با مشکلات این مناطق خبر داد. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سیدمحمدرضا هاشمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری مشهد مقدس اظهار داشت: مشهدمقدس در دهه آخر صفر میزبان 4 میلیون و 846 هزار زائر بوده که 500 هزار نفر از این تعداد با پای پیاده از مسیرهای نیشابور، قوچان، کلات و سرخس مشرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشهد مقدس گفت: 561 هزار نفر از زائران نیز با وسایل حمل و نقل به مشهدمقدس مشرف شدند، 525 هزار نفر نیز توسط خطوط ریلی با 547 رام قطار به مشهد آمدند و 152 هزار نفر نیز توسط خطوط هواپیمایی با هزار و 16 پرواز به این کلانشهر مشرف شدند، 3 میلیون و 380 هزار نفر نیز توسط خودروی شخصی در این شهر حضور داشتند.

وی تصریح کرد: 4 هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور برگزار شده که هزار و 300 هیئت از این تعداد در مشهد برپا شد، 5 هزار و 300 نفر در هیئت‌های مذهبی مشغول به خدمت‌رسانی بودند و 260 ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد فعال بودند، 600 ایستگاه از این تعداد در داخل و 860 ایستگاه نیز در خارج از شهر فعالیت می‌کردند.

هاشمی خاطرنشان کرد: 2 هزار نیروی خادم به همراه 5 هزار و 600 پاکبان در سه شیفت کاری در ایستگاه‌ها حضور پررنگی داشتند، در بحث نظارت بازار 400 نفر از کارشناسان و بازرسان فعال بودند، همچنین در این روزها 60 میلیون تومان از خسارات افراد شاکی پیگیری و بازگردانده شد، به 58 نفر از خدمت گزاران 450 تن آرد برای پخت نان ارائه شد.

وی بیان کرد: دو نانوایی سیار در شهر راه‌اندازی شد، همچنین 124 اکیپ بهداشتی در حوزه مسائل بهداشتی در ایستگاه‌های صلواتی حضور یافتند، مسائل بهداشتی از مهم‌ترین مباحث ما بوده و برای تحقق آن تلاش بسیاری داشتیم، از ابتدای ماه محرم کمیته‌های هشت‌گانه‌ای شکل گرفت و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند.

فرماندار مشهد مقدس عنوان کرد: امنیت، اسکان و بهداشت زائران از سه محور اصلی ماست و برای رعایت آن فعالتی‌های مختلفی انجام شده است، کمیته‌های مختلفی در شهرستان‌ها راه اندازی شده و پلیس راه، نیروی انتظامی و نظایر این ارگان‌ها در ابتدای مسیر ورود به شهر مشهد فعال بودند.

وی ادامه داد: هیچ دغدغه‌ای در حوزه امنیت وجود نداشت، در ارتباط با اسکان زائران نیز اقدامات خوبی انجام شد و 15 سالن ورزشی و سالن بحران در مشهد برای استفاده از آنها در مواقع ضروری شناسایی و معرفی شدند، بسیاری از ساکنان مشهد به صورت خودجوش خدمات خوبی را به زائران ارائه کردند.

هاشمی اظهار داشت: در بحث سلامت و بهداشت نیز هیچ مشکلی وجود نداشت و 35 بیمارستان و دو پایگاه خون در این ایام فعالیت می‌کردند، ورود زائران به مشهدمقدس تدریجی بوده اما در پایان شهادت امام رضا جمعیت زیادی به شهرهای خود بازگشتند، به همین دلیل باید در بحث حمل و نقل آمادگی کامل وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا بالغ بر 2 هزار اتوبوس و 800 مینی‌بوس وظیفه اعزام زائران به شهرهای خود را بر عهده گرفتند، در زمینه کالاهای اساسی نیز 2 هزار و 436 تن برنج، 809 تن گوشت قرمز، هزار و 213 تن شکر، مرغ، روغن نباتی، چای و نظایر این موارد در اختیار خدمت گزاران به زائران قرار داده شد.

فرماندار مشهد مقدس خاطرنشان کرد: یکی از موفقیت‌های ما ایرانیان، وحدت و انسجام بوده که دشمنان را به اهداف خود نرسانده است، پنج موضوع انتخابات، مثلث اقتصادی، طرح نجات، کشف رود و دهه پایانی صفر از اولویت‌های فرمانداری است،در ارتباط با بحث مثلث اقتصادی دیدارهای متعددی انجام شد.

وی بیان کرد: 6 پروژه با اعتبار 10 میلیارد تومان به اتمام رسیده و 266 پروژه با 41 هزار میلیارد تومان و اشتغال 73 هزار نفر پیش‌بینی شده است، بالغ بر 14 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده و مصوبه‌هایی در همین راستا تدوین شده است، علاوه بر موارد مذکور، از شهرک‌ها و واحدهای صنعتی نیز بازدیدهایی صورت پذیرفته و مدیران آن به درخواست سرمایه‌گذاران انتخاب شدند.

فرماندار مشهد مقدس عنوان کرد: 20 میلیارد بدهی به شرکت برق پرداخت شده است، تثبیت اشتغال از امور حائز اهمیت ما بوده که در این راستا نیز اقدامات بسیاری انجام شده است، 4 هزار و 442 واحد صنعتی، کشاورزی و معدنی وجود داشته که 3 هزار و 600 واحد از آنها در بخش صنعتی و 540 واحد از آنها در زمینه کشاورزی است.

وی ادامه داد:  ما به دنبال افزایش ظرفیت در این زمینه هستیم و جلسات بسیاری برای گردش چرخ اقتصادی برگزار شده است، در ارتباط با طرح نجات نیز طی برگزاری جلسات متعدد هشت محله کم برخوردار و حاشیه شهر مهرآباد، پورسینا، شهید قربانی، سیس‌آباد، دروی، زرکش، امام هادی و اسماعیل‌آباد برای رسیدگی به آنها مشخص شده‌اند.

هاشمی اظهار داشت: بازدیدهای مختلف اجتماعی صورت پذیرفته و برگزاری جلسات شورای اداری به محلات کم برخوردار انتقال یافتند، باید به عموم ثابت شود که مدیران مناطق کنار آنها هستند، علاوه بر موارد مذکور دفتری در بلوار توس راه اندازی شده و هشت کمیته اجرایی نیز شکل گرفته است، مسئولیت این کمیته‌های اجرایی بر عهده مسئولان مشهد است.

راه‌اندازی روزانه 60 بنگاه کوچک و خرد در مناطق کم برخوردار33 هکتار فضای سبز جدید در مناطق کم برخوردار مشهد به بهره‌برداری می‌رسد61 بسته جهیزیه به زوجین مناطق کم برخوردار خراسان شمالی اهدا می‌شود

 

وی گفت: 15 دستگاه اجرایی به صورت مکتوب آمادگی خود را در این کمیته‌ها اعلام کردند، دفتر مرکزی آن بین توس 51 و 53 قرار دارد، اولویت اصلی وزارت کشور برقراری امنیت داخلی بوده و تمامی استانداران و فرمانداران کشور باید در این زمینه کمک کنند، با وجود مجاورت برخی کشورهای ناامن با ایران، ما از امنیت کافی برخورداریم.

فرماندار مشهد مقدس اظهار داشت: توجه به حوزه اجتماعی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، جلساتی در این ارتباط در ستاد انتخابات برگزار شده و در رسیدن به هدف کوشش داشته‌ایم، هیئت اجرایی، هیئت نظارت و هیئت امنیت به عنوان سه رکن اصلی در انتخابات فعال هستند، ما برای فعالیت در انتخابات آمادگی داریم که از 10 آذرماه 98 به مدت یک هفته فعالیت در این حوزه پررنگ‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته شهرها به 15 منطقه تقسیم می‌شدند اما امسال در ارتباط با بحث انتخابات به 19 منطقه تقسیم شدند و در انتخابات حضور دارند، 19 نفر نیز به عنوان مسئول مناطق مذکور انتخاب می‌شوند، یکی از دغدغه‌های گذشته حضور به موقع نیروی انتظامی بوده که امسال با برگزاری دو جلسه در این زمینه با نیروی انتطامی قرار بر برطرف‌سازی این دغدغه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: جلساتی نیز در مناطق 19 گانه برگزار شده و مسئول مناطق اجرایی، فرماندهان مشهد و مسئولان مناطق 19 گانه با یکدیگر آشنا شدند، کمیته حمل و نقل و کمیته امنیتی تاکنون شکل گرفته و مسئولان آنها انتخاب شدند، جلسات ستاد انتخابات نیز به صورت منظم برگزار شده است.

وی بیان کرد: امسال دوره‌های آموزش فرماندهان سراسر کشور طی چندین هفته برگزار شده و با استفاده از حضور اساتید نتایج خوبی از آنها کسب شد، امید است با حمایت ملت در اسفندماه شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم، ما باید در رأی عموم تأثیرگذار باشیم و آنها را به راه مشخصی هدایت کنیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با تعیین مرز طرقبه شاندیز نیز جلساتی برگزار شده اما هنوز به نتیجه نرسیدیم، فرماندار، شورای شهر و شهرداری نیز جلساتی در این رابطه برگزار کردند اما ادامه روند بر عهده کارشناس وزارت کشور است، این بلاتکلیفی وضعیت نابسامانی را ایجاد کرده و باید برای بهبود وضعیت تدابیری صورت پذیرد.

انتهای پیام/281/ز

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: شورای قضایی استان باید به شورایی مسئله‌محور تبدیل شود، استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد تا مسائل و مشکلات استانی که قابلیت حل از طریق شورای قضایی را دارد، در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در اولین جلسه شورای قضائی استان اظهار کرد: هدف اول دستگاه قضائی اقدام در راستای شعار سال است، تحقق جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال مربوط به یک دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها باید به فراخور و تناسب مسئولیت‌ها و تکالیفی که به عهده دارند، زمینه مشارکت مردم در این خصوص را فراهم آورند.

وی افزود: این شورا ظرفیت بسیار مؤثری در تحقق شعار سال دارد، اعضای شورای قضائی باید ضمن انجام تکالیفی که در این زمینه به عهده دارند باید به عنوان مسئولان دستگاه قضائی در استان، بر عملکرد سایر دستگاه‌ها نظارت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: شورای قضائی در کنار ستاد تسهیل، ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شورای اداری و … این ظرفیت را دارد که با برنامه‌ریزی و به صورت کاربردی، مشکلات و موانع شعار سال را مرتفع و به تحقق آن کمک کند.

دهقانی دومین هدف را اجرای برنامه‌های عملیاتی مبنی بر سند تحول و تعالی قوه قضائیه عنوان و اضافه کرد: این سند پس از به روز رسانی از سوی رئیس محترم قوه قضائیه ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت، هوشمندسازی خدمات و استفاده از فناوری، رابطه مستقیمی با خدمت‌رسانی مطلوب دارد و این امر به صورت ویژه در دستور کار شورای قضائی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های عملیاتی که باید به عنوان مبنای امور در قوه قضائیه قرار گیرد بر اساس هشت هدف برنامه‌ریزی شده است لذا اجرای آن باید در جهت اجرای خدمت مطلوب به مردم، توسعه و پیشرفت و تسهیل در امر خدمت‌رسانی باشد و با توجه به نقش نظارتی دستگاه قضائی بر تحقق حقوق عامه و نیز شأن رسیدگی این دستگاه به تخلفات و جرایم، ترک فعل‌ها و قصور سایر دستگاه‌ها، باید به گونه‌ای عمل شود که اثرگذار و ترمیم‌کننده باشد و استان را به سمت و سوی پیشرفت و توسعه ببرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: امروز شورای قضائی باید به یک شورای مسئله محور تبدیل شود و در جلساتی که برگزار می‌شود، موضوعات مهم استان را مطرح و مسائل حقوقی و قضائی آن‌ها را مرتفع کند.

دهقانی اضافه کرد: دستگاه قضائی نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و در خصوص مسائل مهم استان مانند مترو، شبکه فاضلاب و تعاونی‌های مسکن مشکلات را تنها به متولیان امر واگذار کند بلکه باید به دلیل مسئولیت نظارتی که بر عهده دارند، در زمان و جای مناسب به مسائل ورود و اقدامات لازم را جهت رفع موانع حقوقی و قضائی امور انجام دهد.

وی با اشاره مجازات‌های جایگزین حبس، گفت: یکی از این مجازات‌ها خدمات عمومی رایگان است که با شناخت ظرفیت‌های استان می‌توان با رضایت مجرمیا از این فرصت بهره‌مند شد و آرای مؤثری را در این خصوص صادر و اجرا کرد.

کد خبر 746583

دیگر خبرها

  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد