Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-29@06:55:11 GMT

در نشست نقد و بررسی کتاب لنزبازی بیان شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۱۲۲۲

در نشست نقد و بررسی کتاب لنزبازی بیان شد

نشست نقد و بررسی کتاب لنزبازی با تالیف داود مرادیان، به همت انتشارات ساقی و همکاری انجمن علمی دانشگاه هنر در سالن شهید جان بزرگی دانشکده هنر‌های کاربردی دانشگاه هنر برگزار گردید.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست نقد و بررسی کتاب لنزبازی با تالیف داود مرادیان، به همت انتشارات ساقی و همکاری انجمن علمی دانشگاه هنر در سالن شهید جان بزرگی دانشکده هنر‌های کاربردی دانشگاه هنر برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید دهقان کارشناس مجری این نشست در آغاز برنامه با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در زمینه فیلمبرداری و عکاسی نبود منابع فارسی در زمینه لنز و فاصله کانونی است و یکی از سوالات شاگردان خودم همیشه این بوده که آیا منبعی در خصوص لنز وجود دارد یا خیر؟ گفت: کتاب لنزبازی از این جهت همیشه برای شخص خودم جالب بوده که داود مرادیان سدی را شکسته و کتابی در زمینه لنز نوشته تا ترس سایر اساتید ریخته شود و در در این زمینه کتاب بنویسند.
دهقان ادامه داد: در پشت کتاب نیز نوشته شده که این کتاب یک متن آکادمیک نیست و کتابی است که صرفا تجربه‌های وی را بیان می‌کند.
داود مرادیان نویسنده کتاب نیز تصریح کرد: زمانی که درس عکاسی می‌خواندم منبعی درباره لنز‌ها وجود نداشت و اگر بود متون انگلیسی با موضوع نور در عدسی‌ها بود و به جز دغدغه‌های شخصی، چیزی که مرا به سمت نوشتن این کتاب سوق داد این بود که می‌دیدم افرادی که به سمت فیلمسازی روی می‌آورند در خصوص بحث لنز اطلاعات زیادی ندارند.
مرادیان گفت: در واقع این کتاب محصول نیاز‌های خودم بود. اینکه نیاز پیدا کردم تا بفهمم لنز چیست. چیزی که این کتاب به مخاطب می‌دهد جرات نترسیدن است.
مرتضی جانبخش منتقد کتاب و مدرس فیلمبرداری در این نشست در خصوص اهمیت لنز‌ها بیان داشت: هزاران نکته در خصوص لنز‌ها هم از لحاظ تکنیکی و هم از لحاظ هنری وجود دارد که از آن غافلیم. این موضوع مختص منابع فارسی نیست و در منابع خارجی نیز در حوزه زیبایی شناسی کاربرد لنز‌ها مطالب زیادی نمی‌توان پیدا کرد.
جانبخش گفت: انتشار این کتاب صرف نظر از نقاط قوت و ضعف، یک موفقیت است هم برای ناشر و هم برای نویسنده، زیرا وارد حوزه‌ای شدند که در آن خلا داریم.
عباس عرب‌زاده منتقد کتاب و مدرس عکاسی در ادامه این نشست افزود: عکاسی در زمان آنالوگ فوق العاده دچار فقر بود از نظر داشن لنز‌های متعدد با فواصل کانونی متغیر و افرادی که در اوایل دهه هفتاد قصد عکاسی داشتند در انتخاب لنز محدود بودند.
عرب‌زاده تصریح کرد: امروزی‌ها زمانی که چشمشان را باز کردند و به گنجینه‌ای از انواع لنز‌ها خوردند به هیچ عنوان لنز‌ها را نمی‌شناسند و بچه‌های ما نیاز به یک منبع داشتند تا این لنز‌ها را معرفی کند.
وی افزود: وقتی کتاب لنزبازی را خواندم واقعا لذت بردم و چقدر خوب است که همچین کتابی وجود دارد و چقدر خوب که مجبور نیستیم دانه به دانه لنز‌ها را بخریم و در پاره‌ای از موارد جزئی اختلاف نظر داریم که آن هم خیلی مساله مهمی نیست، اما اطلاعاتی که در کتاب دیدم بسیار جالب بود و به تمام دانشجویان عکاسی پیشنهاد میکنم این کتاب را مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتشارات ساقی انجمن علمی دانشگاه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول روابط عمومی منطقه پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار گفت: در نخستین سالانه عکاسی موزه‌های صنعت نفت کشور که در آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد عکس ارسالی امیر علی سرسنگی نوجوان ۱۳ ساله سبزواری از موزه نفت شهرستان به عنوان عکس برگزیده انتخاب شد.

باقریان افزود: بر اساس اعلام مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت کشور ۳۰۰ عکس به نخستین سالانه عکاسی موزه‌های نفت ارسال گردید که در مجموع، عکس ارسالی امیرعلی سرسنگی که حضور خود و دوستانش را در یکی از خودرو‌های موزه نفت سبزوار به تصویر می‌کشد در زمره سه عکس منتخب این سالانه قرار گرفت.

موزه نفت سبزوار، نخستین موزه صنعت نفت ایران (پیش از راه اندازی طرح موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت) است که در سال‌های میانی دهه ۱۳۸۰ در این شهرستان با همت کارکنان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این منطقه راه اندازی شد.

این موزه که جایگاه پخش بنزین و فرآورده‌های نفتی بود، ابتدا تحت عنوان ساختمان شرکت ملی نفت انگلیس و ایران شناخته می‌شد که پس از ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۲۹ به ساختمان شرکت ملی نفت ایران تغییر نام داد.

مرکزیت سبزوار در امر ذخیره سازی و پخش فرآورده‌های نفتی در بخش‌های وسیعی از شمال شرق کشور از جمله دلایل شکل گیری این موزه بوده است.

در موزه نفت سبزوار، بیش از ۲۰۰ قلم شی شناسایی، ثبت و کدگذاری شده است که از جمله آنها می‌توان به لوازم ابزار دقیق، لوازم آزمایشگاهی، آتش نشانی، پالایشگاهی، پمپ‌های روغن و بنزین، ولو، موتور‌های دیزلی و انواع پیمانه اشاره کرد

دیگر خبرها

  • عکاسی پرتره از این حشره دوست داشتنی! (عکس)
  • نشست بررسی طرح سپرده گذاری اتباع در بوشهر
  • وقت عکاسی با فورد جی تی
  • با این تصاویر شگفت زده شوید! / برندگان مسابقات عکاسی طبیعت ۲۰۲۴
  • (تصاویر) برندگان مسابقات عکاسی طبیعت ۲۰۲۴
  • راه‌های مقابله با شیطان در کتاب «بررسی تقابل شیطان با نماز»
  • برندگان مسابقات عکاسی طبیعت ۲۰۲۴
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • نمایی از زیبایی و شکوه شهرک اکباتان | عکاسی از زاویه جدید +تصویر
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق در کلستان شیراز