Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه تئاتر شهر در میانه پاییز با آثاری از محمد چرمشیر، آرش عباسی، حسین مسافر آستانه و محمدجواد عباسی میزبان علاقه‌مندان شده است. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «سگدو» عنوان اثری به نویسندگی محمد چرم شیر و عباس غفاری است که از روز شانزدهم آبان ماه در تالار سایه به صحنه رفته است. این نمایش هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۸ با مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی آقا حسینی، زهره رستمی، محمدرضا صولتی، سروش طاهری، آیه کیان پور بازیگران این نمایش هستند.

در همین تالار نمایش جدید دیگری با نام «پارتی» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از روز نوزدهم آبان ماه به صحنه می‌رود. در این نمایش که هرروز ساعت ۲۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان پذیرای دوستداران تئاتر است، مهسا باقری، شقایق پور حمدی، مسعود روستا، محمد عسگری، شیوا مکی نیان و علی نجفی به عنوان بازیگر حضور دارند.

در کارگاه نمایش «هیچکس رو محکم بغل نکن» به نویسندگی محمد جواد سجادی و فاطمه کاظمی و کارگردانی محمد جواد سجادی که از هنرمندان تئاتر شهر اصفهان هستند از روز شانزدهم آبان ماه اجرایش را آغاز کرده است. در این اثر نمایشی که هر روز ساعت ۱۸ به مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود، ابوالفضل صفوی، فاطمه کاظمی و عرفان آیتی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «برگشتن» به نویسندگی خیرالله تقیانی پور و کارگردانی حسین مسافرآستانه نیز که از روز هشتم آبان ماه در تالار چهارسو اجرای خود را آغاز کرده تا روز بیست و نهم آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان به اجرای خود ادامه می‌دهد. فرید قبادی، شیرین بینا، مجید رحمتی، علی غابشی، فاطمه رادمنش، ابتسام بغلانی، ماهان عابدی، طا‌ها عابدی و پونه شاملو بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «جنگنامه غلامان» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی محسن حسینی نیز که از روز هجدهم آبان ماه در تالار قشقایی روی صحنه رفته تا روز بیست و چهارم آبان ماه به اجرای خود در این تالار ادامه می‌دهد. در این نمایش که هر روز ساعت ۱۸ با مدت زمان ۸۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان اجرا می‌شود مرجان صادقی، فاطمه صارمی، الهه مونسی، شقایق سرسختی، مریم آشوری و لیلی جنیدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین نمایش «تالاب هشیلان» به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی که از هجدهم مهرماه در تالار قشقایی اجرای خود را آغاز کرده و تا بیست و چهارم آبان ماه، ساعت ۲۰:۰۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان به اجرای خود ادامه خواهد داد. نوشین تبریزی، افشین سلیمان پور، مسعود شاکرمی، یعقوب صباحی، محمد صدیقی مهر، آیه کیانپور و اتابک نادری بازیگران این نمایش هستند.

*پوستر تئاتر «سگدو» رونمایی شد

این پوستر با طراحی یحیی پاکدل بیان‌کننده حال و هوای سگدو است. این تئاتر نوشته محمد چرم‌شیر و کارگردانی عباس غفاری درباره دختر مهاجری به «لنا» است که می‌خواهد پناهنده شود، اما کابوس‌ها، رهایش نمی‌کنند.

بازیگران این تئاتر به ترتیب حروف الفبا: مرتضی آقا حسینی، زهره رستمی، محمدرضا صولتی، سروش طاهری و آیه کیان پور هستند. تئاتر سگدو هر شب به استثناء شنبه‌ها ساعت ۱۸ در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

*رپرتواری از نمایشنامه «پژوهشی ژرف و سترگ...» در بیستمین دوره جشنواره تئاتر تجربه

دبیرخانه این دوره جشنواره تئاتر تجربه با توجه به سیاست‌ها و رویکرد جشنواره و اهمیت معرفی متون تاثیرگذار تاریخ تئاتر ایران و همچنین همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس کارگاه نمایش، اعلام می‌دارد با توجه به آخرین تصمیم، در بخش رپرتوار کارگاه نمایش از میان متن‌های مختلفِ نویسندگان کارگاه نمایش، نمایشنامه «پژوهشی ژرف و سترگ و نو در سنگواره‌های دوره بیست و پنجم زمین‌شناسی یا چهاردهم یا بیستم یا... فرقی نمی‌کند» نوشته عباس نعلبندیان را با توجه به اهمیت تاریخی آن در شکل‌گیری کارگاه نمایش و همچنین ویژگی‌های اجرایی، زبانی و فرمی خود متن، به عنوان نمایشنامه مورد نظر و محوری جهت اجرا و ارائه آثار در این بخش معرفی می‌کند.

متقاضیان حضور در این بخش باید در بازه زمانی حداقل ۱۵ دقیقه و حداکثر ۳۰ دقیقه به انتخاب خود قسمتی از متن ذکر شده یا برداشتی از آن متن را به صورت اثری نمایشی ارائه دهند. این متقاضیان باید فرم ثبت نام مربوط به این بخش را در کانال تلگرام جشنواره به دقت مطالعه کرده و براساس دستورالعمل ذکر شده فرم پیشنهادنامه و طرح اجرایی خود را تا پایان روز ۵ آذر ۱۳۹۸ تکمیل و به همراه قسمت انتخاب شده از متن، در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

*نخستین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی مهرگان افتتاح شد

نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی مهرگان با هدف حمایت و ایجاد فرصت برای گروه‌های جوان و علاقمندان به هنر تئاتر به جهت ارزیابی و ارتقاء کیفی هنرشان در خوانش متون و نمایشنامه‌های مطرح نویسندگان معاصر برگزار شد.

در این جشنواره محمد ساربان، ژاکلین آواره، دکتر ایمان اشراقی و قاسم عبدالهی می‌باشند و دبیری آن را سارا داروفروش برعهده دارد. داروفروش با تاکید بر لزوم حمایت از نسل جدید تئاتر، گفت: این جشنواره آغاز فصل جدیدی از فعالیت‌های تازه تئاتر و درخشش هنرمندان جوان در مجموعه خانه نمایش مهرگان است.

از دیگر عوامل جشنواره نمایشنامه خوانی مهرگان می‌توان به دبیر اجرایی: عاطفه اکبری، مشاور رسانه ای: سیدمحمدصادق سیادت، مدیر برنامه ریزی و هماهنگی: ارسلان گل محمدی، روابط عمومی: گیتی شاکری-غزال گل محمدی و تصویر برداران: آرش زارع-کامیار بهزادی نسب-محمد نظری اشاره کرد. این جشنواره در روز ۲۳ آبان ماه سال جاری با اعلام اسامی منتخبین و اهدا جوایز به پایان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایش سگدو تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزیدگان نهایی ۱۰ گروه نمایش آزاد و کانونی نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به شرح زیر اعلام شد.

بیشتر بخوانید

اجرای نمایش میدانی ضامن در مدارس شهرستان لردگان

رتبه اول:نمایش آوازی برای وطن به کارگردانی ملوک افشاری ازمرکزجونقان

رتبه‌ دوم:نمایش کچل کفتر باز به کارگردانی صغری عالی پور ازمرکزسورشجان
رتبه‌ سوم: نمایش "آهای مواظب باشید" به کارگردانی سپیده ابراهیمی ازمرکزمجتمع شهرکرد
شایسته‌ تقدیر: نمایش خان بی خان به کارگردانی فهیم خسروی از بخش آزاد شهر فارسان
بخش جنبی:
۱. امیرمحمدفیروزی دربخش بازیگری برای نمایش نحویامحو ازبروجن
۲. محمدطاهابیگی و امیر محمد فیروزی دربخش طراحی صحنه ولباس برای نمایش نحویامحو ازبروجن
۳. راحیل نقنه دربخش بازیگرنقش ویز ویز برای نمایش آواز گل‌ها ازبروجن
۴. فرنیا شبانیان دربخش بازیگرنقش بال آبی برای نمایش سرزمین آفتاب ازبروجن
۵. مهشادشیرانی در بخش بازیگرنقش جادوگر برای نمایش سرزمین آفتاب ازبروجن
۶. آرین کیانی در بخش بازیگرنمایش این الاغ خر نبود ازبروجن
۷. آینازایدردربخش طراح صحنه برای نمایش هنگامه
۸. هاجربنائیان در بخش کارگردانی برای نمایش هنگامه
۹. یلدازمانی در نقش آخرشب درنمایش بره‌های بازیگوش ازشهرکرد
۱۰. فرنیاکسایی درنقش چوپان درنمایش بره‌های بازیگوش ازشهرکرد

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر