Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز-یکشنبه-مجلس شورای اسلامی با ۱۴۳ رای موافق، ۲۴ رای مخالف، ۲ رای ممتنع از ۲۰۷ نماینده حاضر با دو فوریت لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها موافقت کردند.

پروانه مافی نماینده تهران به عنوان طراح دو فوریت این طرح گفت:در سال های اخیر چالش های فراوانی گریبانگیر مدیریت شهری کشور شده است، در شرایط جدید پیش بینی منابع پایدار ضرورتی غیرقابل انکار به نظر می رسد، این موضوع ضرورتی است که از سال ۶۲ بنا بوده که لایحه ای برای آن تنظیم شود اما ارائه این لایحه ۳۶ سال طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگان در اسفند ۹۵ این موضوع را در دستور قرار دادند و کمیسیون مشترکی مشتکل از کمیسیون امور شوراها و اقتصاد و عمران و برنامه و بودجه برای آن تشکیل و جلسات متعددی برای بررسی این موضوع در این کمیسیون تشکیل شد.

وی ادامه داد: این باعث شفاف سازی و نظام مندی عوارض توسط شهرداری ها می شود و نظارت بر هزینه کرد و اعتبارات شهرداری ها را ممکن می سازد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی تهران پروانه مافی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تهران پروانه مافی مجلس شورای اسلامی تهران پروانه مافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد