Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@01:33:34 GMT

معامله نواز شریف با دولت بر سر جانش

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۱۴۱۴

معامله نواز شریف با دولت بر سر جانش

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، گمانه‌زنی‌هایی درباره انعقاد یک به اصطلاح معامله میان ارتش پاکستان و نواز شریف در پی اعلام اجازه دولت پاکستان به وی به منظور سفر به خارج به هدف پیگیری معالجه و درمان مطرح شده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، نعیم الحق، مشاور سیاسی عمران خان، نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت این کشور به نواز شریف، نخست وزیر اسبق محبوس در زندان، اجازه داده برای پیگیری معالجات درمانی خود به خارج از این کشور سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری محلی "ژئو نیوز" به نقل از منابعی در خانواده نواز شریف گزارش کرد، این نخست وزیر اسبق پاکستان قرار است امروز یکشنبه به همراه برادرش و رهبر مخالفان دولت یعنی شهباز شریف به شهر لندن سفر کند.

سناتور مشاهدالله خان یک دستیار نزدیک نواز شریف نیز  به خبرگزاری آناتولی گفت، وی که سه دوره نخست وزیر پاکستان بوده طی "روزهای پیش‌رو یا هفته آینده" قرار است با پروازی خاک پاکستان را ترک کند.

یک سری مصاحبه‌ها با چند مقام دولتی و نزدیکان نواز شریف نشان می‌دهند، شریف که به یک بیماری مربوط به سیستم ایمنی بدن همراه با اختلال خونریزی مبتلا است و حالش رو به وخامت گزارش شده، به درخواست اعضای خانواده اش به ویژه مادر خود قبول کرده که پاکستان را ترک کرده و به خارج برود.

یک کمیته پزشکی دولتی در پاکستان پیشتر به او پیشنهاد پیگیری معالجاتش در خارج از پاکستان به دلیل پیچیده شدن وضعیت بیماری را داده بود.

مریم نواز، دختر نواز شریف و وارث سیاسی او نیز تایید کرده که عمویش یعنی شهباز شریف در حال نهایی ساختن امور برای به خارج منتقل کردن این نخست وزیر سابق است.

او به خبرنگاران گفت: من شخصا به خاطر توقیف بودن پاسپورتم توسط دادگاه نمی‌توانم با آنها سفر کنم.

نواز شریف در عین حال تاکنون دو بار عمل جراحی باز قلب داشته است و چند وقت پیش در ارتباط با دو مورد از سه پرونده‌اش به اتهام فساد محکوم شناخته شد و در ارتباط با پرونده سوم تبرئه شد.

او در ژوئیه 2017 توسط دادگاه عالی پاکستان از نخست وزیری خلع شد.

با این حال سناتور نهال هاشمی، یک رهبر شناخته شده حزب مسلم لیگ متعلق به نواز شریف گمانه‌زنی درباره وجود یک معامله بین این نخست وزیر اسبق و به اصطلاح تشکیلات حاکم، اصطلاحی که اشاره به ارتش پاکستان دارد، را رد کرد.

او به خبرگزاری آناتولی گفت: موضوع صرفا مربوط به یک مساله پزشکی است و هیچ ربطی به سیاست ندارد.

حمید میر، یک تحلیلگر سیاسی مستقر در اسلام آباد هم گفت: سفر نواز شریف به خارج به نفع دولت فعلی پاکستان است.

او خاطر نشان کرد: نواز شریف به مرگ نزدیک شده و نه فقط خانواده او، بلکه تشکیلات حاکم پاکستان هم می‌خواهند او این کشور را ترک کند. چنانچه در زندان اتفاقی برای او بیفتد مدیریت تبعاتش برای دولت و تشکیلات حاکم سخت است.

با این حال او به خبرگزاری آناتولی گفت: هنوز اطمینانی وجود ندارد که نواز شریف بتواند به خاطر وخیم شدن حالش به خارج سفر کند.

از سوی دیگر حبیب اکرم، یک تحلیلگر سیاسی مستقر در لاهور نیز معتقد است، اتفاقات اخیر دست کم بدون وجود یک تفاهم ممکن نمی‌شدند.

او نیز به خبرگزاری آناتولی گفت: اگر پای یک معامله در اتفاقات اخیر مطرح نیست اما دست کم می‌توان گفت که وجود یک تفاهم همه این اتفاقات را ممکن ساخته اما وضعیت مبهم است و به رغم آن که شواهد و شرایط حاکی از وجود این معامله یا  تفاهم هستند اما پیگیری رد پای آن دشوار است./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/بررسی آزادی نواز شریف

  17:00 :: 1398/8/2

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهور در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با عزیمت به شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب این کشور، ضمن حضور در مجموعه قلعه شاهی این شهر، با تقدیم تاج گل به آرامگاه اقبال لاهوری ادای احترام کرد و پس از قرائت فاتحه برای ایشان، دفتر یادبود این مجموعه را نیز امضا کرد.

سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی کد خبر 846599 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه پاکستان سید ابراهیم رئیسی معاون اول رئیس جمهور

دیگر خبرها

  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر
  • پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • ببینید | استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور در اسلام آباد