Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رابرت شاپیرو» معتقد است استیضاح می تواند منجر به بسیج شدن رأی دهندگان دموکرات شود به طوری که آنها بتوانند آرای الکترال را در ایالات بزرگ به دست آورند و در انتخابات ریاست جمهوری پیرو شوند. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، علیرغم کش و قوسهای فراوان و امکان سنجی های مختلف دموکراتها نهایتا استیضاح ترامپ را به مجلس نمایندگان بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص مطرح شدن بحث استیضاح ترامپ باید توجه داشت برخی از دموکرات ها از ماه های نخست ریاست جمهوری ترامپ خواستار استیضاح وی شده بودند. ایده استیضاح ترامپ در میان رای دهندگان دموکرات محبوب بود به طوریکه در نظرسنجی اخیر 73٪ از آنها طرفدار استیضاح وی بودند.

در نهایت روند تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ در دوم مهر ماه در پی دستور رسمی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز شد. این دستور پس از انتشار گزارش‌ها در مورد مکالمات تلفنی دونالد ترامپ و رئیس‌جمهوری اوکراین و «فشار» برای انجام تحقیقات در مورد خانواده جو بایدن، رقیب احتمالی‌ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، صادر شد.

سرانجام 10 آبان ماه مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب روند استیضاح ترامپ امکان تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا را میسر ساخت. این قطعنامه با 232 رأی موافق مقابل 196 رأی مخالف به تصویب رسید.

باید دید بحث استیضاح ترامپ بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2020 چه تاثیری خواهد داشت.

در این راستا گفتگویی با پروفسور«رابرت وای شاپیرو» استاد برجسته علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا تنظیم شده که در ادامه می آید.

وی رییس اسبق دانشکده علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا بوده و از کتاب‌های او در حوزه علوم سیاسی می‌توان به « قدرت ریاست جمهوری؛ ایجاد ریاست جمهوری برای قرن بیست و یکم»، « دخالت‌های سیاسی؛ سیاستمداران سرگردان نشوید» و «عدم حضور نمایندگان دموکرات» اشاره کرد. وی هم چنین تا کنون موفق شده است جایزه کتاب «گلد اسمیت» را نیز از آن خود کند.

*ایدئولوژی غالب در ایالات متحده امریکا جمهوریخواهی و لیبرالیسم کلاسیک است، اما به نظر می رسد دونالد ترامپ فردی مرکانتلیست بوده و از ناسیونالیسم امریکایی جهت سود خود بهره می برد، نظر شما در این مورد چیست؟

دونالد ترامپ آنقدر از ناسیونالیسم سود نمی برد که از خارج بودن از حزب جمهوری خواه سود می برد. او می توانست مسیر خود را مطابق با مهمترین اهداف ایدئولوژی حزب جمهوری خواه تنظیم کند اما ترجیح می دهد مسیر خود را در زمینه مهاجرت و تجارت تنظیم کند.

*متفکرانی چون جان مرشایمر معتقد هستند که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم سیاست خارجی لیبرال را دنبال کرده و لازم است این سیاست شکست خورده را کنار بگذارد و در سیاست خارجی به صورت رئالیستی عمل کند. نظر شما در این خصوص چیست؟

بحثی جنجالی در این باره بین کارشناسان سیاست خارجی و کارشناسان سیاسی ایالات متحده امریکا وجود دارد. نظر من این است که سیاست خارجی ایالات متحده امریکا اکنون در یک دوره میانه بین رئالیسم و ​​لیبرالیسم با اولویت استفاده از دیپلماسی، اتحادها و سازمانهای بین المللی تا نیروی نظامی قرار دارد.

*دموکراتها شروع روند استیضاح ترامپ را در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کردند. چرا با اینکه بحث استیضاح از مدتها قبل مطرح بود در خصوص موضوع گفتگوی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین به جریان افتاد؟

نکته مهم اینجاست که مسئله اوکراین مربوط به سوءاستفاده از قدرت ریاست جمهوری جهت استفاده از ابزارهای دولت و سیاست خارجی علیه یک مخالف سیاسی است.

این یک موضوع واضح تر و ساده تر برای استیضاح نسبت به سایر موضوعاتی است که تاکنون مطرح شده است. علاوه بر این، اصولی در این قمار وجود دارد که هر گونه نگرانی مبنی بر اینکه استیضاح می تواند به دموکرات ها آسیب برساند را رد می کند.

*پیش بینی شما از نتایج انتخابات 2020 ایالات متحده امریکا با توجه به مطرح شدن بحث استیضاح ترامپ چیست؟

من فکر می کنم که تحقیقات استیضاح ممکن است در نهایت رأی دهندگان دموکرات را به اندازه کافی بسیج کند به این ترتیب که دموکراتها بتوانند آرای الکترال را در ایالات بزرگ به دست آورند و در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند. اما این نظر قطعی نیست و ترامپ به خوبی می تواند رأی الکترال را دوباره بدست آورد (اما دوباره رای مردمی را از دست خواهد داد).

منبع:مهر

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانهها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

جان بولتون مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

به گزارش مشرق هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

دیگر خبرها

  • پمپئو به ترامپ چراغ سبز نشان داد
  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • بایدن و ترامپ هر دو با کاهش رای دهندگان خود مواجه شده‌اند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...