Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:15:40 GMT

رستمی غایب پیکارهای گزینشی المپیک در پرو

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۱۸۵۹

رستمی غایب پیکارهای گزینشی المپیک در پرو

پیش از این قرار بود که «کیانوش رستمی» با مربیگری «علی جباری» به این مسابقات اعزام شود، اما در استارت لیست دسته ۹۶ کیلوگرم این رقابت‌ها نامی از  رستمی دیده نمی‌شود. این اعلام موجب شد تا شایعه خداحافظی او از وزنه‌برداری رنگ جدی‌تری به خود بگیرد. پیش از این برخی از رسانه ها اعلام کردند که قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو قصد حضور در مسابقات گزینشی پرو را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اگر حضور نیافتن رستمی قطعی شود، وی دومین وزنه‌بردار ایرانی به شمار خواهد رفت که با توکیو وداع خواهد کرد. پیش از این «سعید علی‌حسینی» که به خاطر مصدومیت رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داده بود نتوانست جواز حضور در گزینشی سوییس را کسب کند و عملا از المپیک ۲۰۲۰ توکیو حذف شد.

رستمی هر چند که با عدم حضورش در پرو عملا در جرگه غایبین توکیو قرار می‌گیرد اما حذف او از این تورنمنت بزرگ زمانی رقم خورد که به صورت خودسر از دسته ۸۵ کیلوگرم به ۹۶ آمد. در این دسته  «سهراب مرادی» ملی‌پوش کشورمان بخت نخست طلای المپیک به شمار می‌رود.

رستمی در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در پاتایا تایلند برگزار شد با انتخاب نادرست وزنه‌ها و اوت کردن امتیازی این دوره از رقابت‌ها را از دست داد. وی در مسابقات گزینشی سوییس حضور پیدا کرد اما با وجود وزنه‌ زدن امتیازی کسب نکرد.

برچسب‌ها کیانوش رستمی وزنه برداری مسابقات وزنه برداری جهانی تایلند قهرمانی جهان المپیک توکیو توکیو  ۲۰۲۰  سهراب مرادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیانوش رستمی وزنه برداری مسابقات وزنه برداری جهانی تایلند قهرمانی جهان المپیک توکیو توکیو ۲۰۲۰ سهراب مرادی کیانوش رستمی وزنه برداری مسابقات وزنه برداری جهانی تایلند قهرمانی جهان المپیک توکیو توکیو ۲۰۲۰ سهراب مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در گزینشی المپیک حریفان را دست کم نگیرید

رئیس فدراسیون کشتی خطاب به ملی‌پوشان اعزامی این رشته به گزینشی المپیک پاریس، گفت: به داشته‌های خود اطمینان کنید و حریفان را در مسابقات گزینشی دست کم نگیرید.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر که با توجه به لغو پروازها، سفرش به قرقیزستان به تعویق افتاده است، در تماس تصویری، صحبت‌هایی را با ۳ آزادکار و ۲ فرنگی‌کار شرکت کننده در رقابت‌های گزینشی المپیک در قرقیزستان انجام داد.

رئیس فدراسیون کشتی خطاب به نمایندگان کشورمان گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت‌تر باشد. هرکدام شما یک سردار برای ایران و نماینده ۸۵ میلیون مردم عزیز کشورمان هستید و نگاه مردم به افتخارآفرینی شما در این مسابقات است. ما با دعای خیر مردم و تشویق آن‌ها روحیه می‌گیریم و شما هم باید با بالا بردن پرچم ایران اسلامی به مردم روحیه دهید و آن‌ها را خوشحال کنید.

دبیر گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتید، هیچ کشتی‌گیری به مانند شما تمرین و کار نکرده است. به داشته‌های خود اطمینان کنید و حریفان را نیز دست کم نگیرید. کادر فنی برای شما زحمات فراوانی کشیده است.

مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد فردا (جمعه) برگزار می شود که احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند.

مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم برای کشورمان به میدان می‌روند.

دیگر خبرها

  • آذرپیرا هم المپیکی شد
  • در گزینشی المپیک حریفان را دست کم نگیرید
  • عزیمت قایقران و مربی مازندرانی به انتخابی المپیک
  • معرفی ملی‌پوشان آب‌های آرام ایران در انتخابی المپیک
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • رقابت‌های قاره‌ای گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس – قرقیزستان
  • آغاز اردوی المپیکی شاگردان رنگرز بعد از جام تختی
  • رقابت‌های تنیس روی میز المپیک در انتظار برادران عالمیان
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است