Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای دو فوریت برای بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس تقاضای گروهی از نمایندگان را برای بررسی دو فوریت لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پروانه مافی به عنوان نماینده متقاضیان دو فوریت این لایحه بیان کرد: بررسی لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی مواجه بوده است. تعیین منابع پایداری برای مدیریت شهری و شهرداری‌ها امری غیر قابل انکار است. از سال ۱۳۶۲ بنا بود لایحه‌ای برای تعیین درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس ارائه شود و وزارت کشور بر اساس قانون بودجه در سال ۱۳۶۲ مکلف شد تا ظرف ۶ ماه این لایحه را به مجلس بیاورد، اما این لایحه پس از گذشت ۳۶ سال امروز به دست مجلس رسیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: نمایندگان مجلس دهم درصدد بودند با ارائه طرحی، درآمد پایدار شهرداری‌ها را دنبال کنند و به دنبال پیگیری نمایندگان کمیسیونی مشترک از اعضای کمیسیون شوراها، اقتصاد، عمران و برنامه و بودجه مجلس تشکیل شد. در همین حین قوه مجریه به منظور انجام تکلیف قانونی خود لایحه را به مجلس آورد.

وی افزود: هیات رئیسه مجلس برای بررسی این لایحه و تطبیق آن با طرح تهیه شده در مجلس آن را به کمیسیون مشترک ارجاع داد، اما متاسفانه در تاریخ ۱۵ مهر ۹۸ سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار استرداد لایحه مذکور شده است که این امر به معنای هدررفت تلاش کمیسیون‌های مختلف مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مهمترین دستاورد‌های این لایحه تحکیم احکام قبلی و اصلاح منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تامین منابع جدید درآمدی و همچنین شفاف سازی در وضع عوارض و پرداخت اعتبارات است. دلیلی که سازمان برنامه و بودجه خواستار استرداد این لایحه شده است به ماده ۹ آن باز می‌گردد که بر اساس آن منابع موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده به نسبت ۵۰ درصد در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد و این امر باعث نگرانی دولت شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان

ایسنا/اردبیل  شهردار پارس آباد از ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد با موافقت وزیر کشور  خبر داد.

شاپور کریمی، ۸ فروردین در حاشیه بازدید از پروژه های سطح شهر گفت: با موافقت وزیر کشور درجه شهرداری پارس آباد از درجه۸ به درجه ۹ ارتقاء یافت.

شهردار پارس آباد افزود: شهرداری‌های کشور بر اساس جمعیت، درآمد بودجه سالانه شهرداری، امکانات، قابلیت و توانایی‌های خدماتی و عمرانی در توسعه شهری و موقعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بین یک تا ۱۲ درجه‌بندی می‌شود و این درجه‌بندی ملاک عمل شهرداری برای تعیین نمودار سازمانی، پست‌های اداری، تعداد معاونت‌ها، سازمان‌ها، حدنصاب معاملاتی، شرایط احراز سمت شهردار و دریافت اعتبارات ملی قرارمی‌گیرد.

وی، انضباط مالی، میزان تحقق بودجه مصوب، کمیت و کیفیت اقدامات عمرانی و خدماتی و میزان رضایتمندی عمومی را از اصلی ترین شاخص های تعیین درجه شهرداری بیان کرد.

شهردار پارش آباد اضافه کرد: ارتقای درجه شهرداری حرکتی ارزشمند و اتفاقی مبارک برای شهر، شهروندان، مجموعه شهرداری  است و با ارتقای نمودار سازمانی جدید شهرداری ، شهروندان شاهد ارائه خدمات مطلوب ‌تر عمرانی و شهری از سوی شهرداری خواهند بود.

کریمی در پایان از همکاری و پیگیری‌های استاندار اردبیل، معاونت هماهنگی امورعمرانی و امور شهری استانداری، فرماندار،  رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر دیگر مدیران و مسئولان استانی، شهرستانی و شهرداری در راستای ارتقای درجه شهرداری پارس آباد تقدیر کرد.

پارس‌آباد مغان در ۲۴۰ کیلومتری اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد، این شهرستان رتبه اول مهاجرت استان اردبیل را به خود اختصاص داده و از لحاظ جمعیتی و نرخ رشد جمعیت همچنان بعد از مرکز استان در رتبه دوم قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • شهرداری خالدآباد به درجه ۴ ارتقا پیدا کرد
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس