Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@06:13:12 GMT

سیستم هوش مصنوعی که شعر می گوید

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۲۳۹۵

سیستم هوش مصنوعی که شعر می گوید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل،  مبدعان یک ربات تولید کننده متن، این ابزار را به طور رسمی برای عموم عرضه کرده اند. این در حالی است که  کارشناسان بیم آن دارند که برخی افراد از آن سواستفاده کنند.

شرکت Open AI که الون ماسک نیز از آن پشتیبانی می کند، در حوزه هوش مصنوعی فعال است. این شرکت جزئیات این سیستم به نام GPT-۲ را در ماه فوریه اعلام کرد، اما به دلیل نگرانی ها درباره سواستفاده  از آن برای تولید ایمیل های ناخواسته و اخبار جعلی آن را عرضه نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم هوش مصنوعی می تواند با دریافت تکه ای از یک متن و استخراج اطلاعاتی اندک، یک سند بزرگتر بسازد.

به عنوان مثال اگر تیترهای جعلی در این سیستم وارد شود، بات مذکور می تواند یک خبر جعلی براساس آنها تولید کند. این سیستم قابلیت های خلاقانه بیشتری دارد و حتی می تواند شعر نیز بنویسد.

 GPT-۲ براساس ۸ میلیون سند آموزش دیده و می تواند متونی  هماهنگ و معقول تولید کند.

البته Open AI ادعا می کند تاکنون هیچ شواهد قدرتمندی مبنی بر سواستفاده از این سیستم هوش مصنوعی وجود ندارد و به همین دلیل مدل کامل برنامه را منتشر کرده است.

 با این وجود کارشناسان هشدار داده اند احتمال سواستفاده از چنین سیستم هوش مصنوعی بسیار زیاد است.

کد خبر 4767656 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی الون ماسک نوآوری اخبار جعلی نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی ربات امنیت اطلاعات فیس بوک فناوری فضایی تولید گوگل موبایل صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

مهرداد اصغری گفت: به همراه فرماندار شهرستان نیر از طرح‌های آبیاری اراضی کشاورزی روستا‌های این شهرستان بازدید داشتیم که اقدامات مناسبی در زمینه مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل افزود: با مشارکت مردم و حمایت‌های بنیاد برکت، ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای شهرستان نیر به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

او تصریح کرد: این اقدام با مشارکت مردم صورت گرفته و ضمن مدیریت مصرف آب در منطقه و افزایش بیش از ۲ برابری تولید محصولات کشاورزی باعث شده است زمین‌های دیم بیشتری به صورت آبی کشت شوند.

اصغری گفت: در راستای افزایش تولید و مشارکت مردم در استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند
  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • هوش مصنوعی: دوران گذار از مزیت به ضرورت
  • رویداد هوش مصنوعی با رویکرد تولید محتوا در زاهدان
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • پیش‌بینی زمان وزش طوفان‌های گرد‌ و غبار با هوش مصنوعی
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار