Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، دولت کوبا روز گذشته طی بیانیه ای از معترضان در بولیوی خواست تا دست از اقدامات بی‌ثبات‌کننده بردارند و به مذاکره روی بیاورند.

دولت هاوانا ضمن محکوم کردن هرگونه تلاش برای کودتا در بولیوی و براندازی دولت کنونی این کشور از اوو مورالس حمایت کرد.

 وزارت خارجه کوبا نیز از جامعه جهانی خواست اقداماتی را در راستای حفط صلح و آرامش در بولیوی انجام دهد و علیه هرگونه اقدامات امپریالیستی و مداخله جویانه برای بی‌ثبات کردن بولیوی موضع گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال میگل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا ضمن رد طرح های براندازی مخالفان در بولیوی از معترضان خواست به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر احترام بگذارند و دست از خشونت بردارند.

وزارت خارجه مکزیک نیز روز گذشته ضمن ابراز نگرانی در مورد اوضاع سیاسی بولیوی خواستار حل‌ و فصل مسالمت آمیز بن‌بست سیاسی در این کشور منطقه آمریکای لاتین شد.

وزارت خارجه مکزیک عنوان کرد: از دیدگاه مکزیک دموکراسی تنها راه حل و فصل مشکلات بوده و باید جایگزین خشونت و درگیری شود. دولت مکزیک از طرف های درگیری در بولیوی می خواهد به مذاکره روی بیاورند.

معترضان در بولیوی همچنان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر که در ان اوو مورالس پیروز انتخابات اعلام شد، اعتراض دارند و خواستار کناره گیری مورالس از قدرت هستند.

در این میان مورالس اعلام کرده مخالفان از نتایج اعلام شده به عنوان بهانه ای برای کودتا و اجرای سیاست های خشونت آمیز در بولیوی استفاده می کنند.

نتایج نهایی انتخابات بولیوی نشان داده که مورالس ۴۷.۰۸ آرا و «کارلوس مسا» رقیب وی ۳۶.۵۱ درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری بدست آورده اند که بدین ترتیب مورالس توانست اختلاف ۱۰ درصدی را برای پیروزی در همان دور اول بدست بیاورد.

به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات، مخالفان اعلام کردند که به این نتایج معترض هستند و دست به اعتراض های خشونت آمیز زدند. این در حالیست که اوو مورالس از تمامی گروهها و مردم خواست تا زمان تکمیل بازبینی نتایج انتخابات توسط سازمان کشورهای قاره آمریکا صبور باشند و دست به اقدامات خشونت آمیز نزنند.

اوو مورالس ۶۰ ساله برای حدود ۱۳ سال به عنوان رئیس جمهوری بولیوی فعالیت داشته و طی این دوران اقدامات خوبی در عرصه اقتصادی و اجتماعی بولیوی از جمله ثبات اقتصادی، کاهش فقر، حرکت به سوی صنعتی شدن و فاصله طبقاتی انجام داده که منجر به افزایش محبوبیت وی شده است.

برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تظاهرات اعتراضی اوو مورالس بولیوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تظاهرات اعتراضی اوو مورالس بولیوی انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تظاهرات اعتراضی اوو مورالس بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است گفت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

رفیعی افزود: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 6086547

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود