Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@09:03:25 GMT

با معضل کم تحرکی بانوان شاغل مواجه‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۲۶۸۴

با معضل کم تحرکی بانوان شاغل مواجه‌ایم

ایسنا/کرمانشاه مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه با اشاره به معضل کم تحرکی بانوان شاغل در استان، از احیاء و اجرایی شدن طرح "ورزش بانوان در ادارات" کرمانشاه خبر داد.

نرگس یوسفی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به گستردگی فقر حرکتی بین بانوان شاغل، اظهار کرد: تا چندسال پیش یکی از معضلاتی که در بحث ورزش بانوان داشتیم، عدم تحرک بانوان خانه‌دار بود، اما با مجموعه اقداماتی همچون راه اندازی ایستگاه‌های صبحگاهی ورزش در سطح پارک‌ها و فرهنگ سازی که انجام گرفت، این معضل تا حدود حل شده و معضل کنونی عدم تحرک بانوان شاغل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به اینکه بانواتن شاغل بخش زیادی از وقت خود را در طول روز در محیط کار می‌گذرانند، خستگی و نداشتن وقت کافی باعث شده تا تمایلی برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی و یا انجام حرکات ورزشی نداشته باشند.

مسئول ورزش بانوان کرمانشاه بابیان اینکه وزارت ورزش و جوانان برای رفع این مشکل و ترغیب بانوان شاغل به ورزش برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده و به استان‌ها ابلاغ کرده، عنوان کرد: طرح "ورزش بانوان در ادارات" طرحی است که از چندسال پیش کلید خورد، اما چندان به سمت اجرایی شدن نرفت، برای همین اخیرا بصورت جدی از سوی وزارت ورزش به استان‌ها ابلاغ شده تا با همکاری استانداری‌ها آن را در ادارات مختلف اجرایی کنند.

وی از احیاء و اجرایی شدن این طرح در کرمانشاه هم خبر داد و گفت: براساس این طرح همه دستگاه‌ها و ادارات استان موظفند یک ساعت را در شروع روز – سه جلسه در هر هفته - برای ورزش کردن بانوان کارمند خود قرار داده و فضای لازم را برای ورزش کردن آنها اختصاص دهند.

یوسفی بابیان اینکه این طرح با حمایت‌ دفتر امور بانوان استانداری کرمانشاه درحال اجرا است، عنوان کرد: به تمامی ادارات هم اعلام کرده‌ایم که مربیان مورد نیاز را ما می‌توانیم در اختیار آنها قرار دهیم.

وی تاکید کرد: هرچند این طرح را در چند دستگاه کرمانشاه اجرایی کرده‌ایم، اما متاسفانه شاهد استقبال چندانی از سوی بانوان از این فرصت نیستیم که برای رفع این مسئله هم باید فرهنگ‌سازی و برنامه‌های ترغیبی همچون برگزاری مسابقات داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورزش بانوان ادارات كرمانشاه استانی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: عملیات اجرایی طرح سد و شبکه شرفشاه سومار باید مطابق برنامه زمان‌بندی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد جوانبخت به همراه رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه امروز_چهارشنبه بیست‌و نهم فروردین‌_ از بخش‌های مختلف طرح سد و شبکه شرفشاه سومار بازدید کرد.

در طی بازدید پس از ارائه توضیحات از سوی مجری طرح شامل معرفی سیمای طرح کارهای انجام شده و کارهای باقی‌مانده، معاون وزیر نیرو ضمن تشکر از روند اجرای کار تأکید کرد: عملیات اجرایی باید مطابق برنامه زمان‌بندی انجام گیرد.

جاده جایگزین به طول ۶.۱ کیلومتر، تکمیل کارهای باقی‌مانده محوطه سد، بخش شبکه و انتقال آب شامل نصب و راه‌اندازی مجموع شیرهای فشارشکن و تست هیدرولیکی سامانه انتقال از جمله کارهای باقی‌مانده مورد تأکید جوانبخت بود.

رسول فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز به‌صورت جداگانه از تمام مؤلفه‌های سد شرفشاه بازدید؛ که در این بازدید مجری طرح جزئیات را مطرح کرد.

سد «شرفشاه» در بخش مرزی سومار- نفت‌شهر از توابع شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

این سد در شهرستان گیلانغرب با حجم بیش از ۱۰۱ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه «کنگیر» واقع شده و شبکه پایاب آن در شهرستان قصرشیرین توسعه یافته است.

معاون وزیر در امور آب در ادامه بازدیدی از سد هواسان داشت.

سد هواسان از نوع خاکی با هسته رسی است که حدود ۵۱ متر ارتفاع دارد و ظرفیت مخزن آن ۱۸۸ میلیون متر مکعب است.

سد هواسان با هدف تأمین ۱۷۰ میلیون مترمکعب در سال برای بخش کشاورزی، ۱۱ میلیون مترمکعب برای مصارف محیط زیست و ۵ میلیون مترمکعب برای بخش صنعت و… احداث شده است.

این سد بین سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی واقع شده است.

کد خبر 745591

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق با الگویی ابر قدرتی اجرایی شد
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری