Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند ماهی بیشتر نیست که رضا رشیدپور مجری محبوب صداوسیما، نام برنده جایزه جشنواره پول پارو کن اسنوا را با گردش گردونه قرعه‌کشی و از میان اسامی صدها هزار نفر مشتری خارج کرد و مشخص شد ابوطالب امیدی، کارگر زحمتکش یک روستا در بخش اسفراین خراسان شمالی برنده بزرگ‌ترین جایزه قرن در صنعت لوازم‌خانگی کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسنوا، اکنون پس از طی مراحل مربوطه و در روزهای اخیر، این جایزه در اصفهان به دست صاحب آن رسید و چک یک میلیارد تومانی آن وصول شد، اما نکته جالب آن است که  وی قصد دارد این نعمت را به‌خوبی حفظ کرده و آن را درراه ایجاد اشتغال در روستای محل زندگی خود صرف کند.

وی که آفتاب‌سوختگی چهره‌اش و چین‌وچروک‌های عمیق آن، او را مسن‌تر از سی سالی که عمر دارد نشان می‌دهد، این نعمت الهی را حاصل خدمت به پدر و مادر خود می‌داند و می‌گوید: «همیشه نه‌تنها در خدمت پدر و مادر خود که اکنون از کارافتاده هستند، بوده‌ام بلکه در کنار همسرم در خدمت پدر و مادر ایشان نیز که هردو بیمار و قادر به حرکت نیستند نیز هستم و این باعث شده که در همه مراحل سخت زندگی از اثرات دعای خیر آن‌ها برخوردار باشم.»

ابوطالب امیدی که در یکی از محروم‌ترین بخش‌های کشور، زندگی را به‌سختی و با کار طاقت‌فرسا در گاوداری می‌گذراند، مثال‌های متعددی از شرایط کار و تلاش خود در زندگی می‌آورد و می‌گوید: «‌از ابتدای نوجوانی همراه با پدر و بعداً به‌صورت مستقل برای گذران زندگی، انواع مشاغل مختلف و طاقت‌فرسا را تجربه کردم اما در زندگی سخت خود و محرومیت‌ها، همواره توجه به خدا و شکرگزاری از درگاه الهی را مدنظر داشتم و هیچ‌وقت امید خود به لطف الهی را از دست ندادم.»

وی که خانه مستقلی ندارد و در یک اتاق کوچک از خانه پدری زندگی می‌کند با اشاره به جشنواره فروش این شرکت، جایزه یک میلیارد تومانی خود را حاصل لطف خدا و خدمت به پدر و مادر می‌داند و می‌گوید: «این جایزه می‌تواند مشکلات و بیماری‌های متعدد خود و خانواده پرجمعیت ما را مرتفع کند، اما فکر می‌کنم باید بخش زیادی از این جایزه را برای تحقق رویاهای کودکی خود صرف کنم.» و در توضیح آن می‌گوید: «از نوجوانی چون سختی‌های پیدا کردن کار و بیکاری جوانان روستا و کشانده شدن آن‌ها به سمت اعتیاد و مصیبت‌های آن را می‌دیدم، آرزو می‌کردم که می‌توانستم آن‌ها را مشغول کرده و از اعتیاد دور کنم، حالا فکر می‌کنم می‌توانم با کارآفرینی این آرزو را عملی کنم و از این راه کمک بیشتری به اهالی محروم روستا و خانواده خودم داشته باشم.»

ابوطالب امیدی که با شور و هیجان و سادگی خاص مردمان پاکدل خراسان صحبت می‌کند از طرح خود برای تأسیس یک دامداری در روستای محل زندگی خود می‌گوید و تأکید می‌کند که می‌خواهد این دامداری با روش‌های جدید و به شکل مدرن ساخته و اداره شود.

وی البته توضیح می‌دهد که بزرگ‌ترین مانع او در این راه کمبود اطلاعات بوده و این‌که چگونه این کار را به سرانجام برساند و اضافه می‌کند: «دامداری شغل خانوادگی ماست اما همیشه به شکل گله‌داری و سنتی بوده که من می‌خواهم آن را متحول کنم.»

وی از اسنوا تشکر می‌کند و می‌گوید: «بعد از این‌که معلوم شد من برنده قرعه‌کشی جایزه یک میلیارد تومانی اسنوا هستم، این شرکت ضمن دادن مشاوره با هزینه‌های خودشان من و خانواده‌ام را در یک دوره ده‌روزه در مشهد آموزش دادند و به ملاقات کارآفرینان و بازدید از کارخانه‌ها بردند و من تا حدودی با اصول کار آشنا شدم والان هم اعلام آمادگی کرده‌اند تا هرگونه همراهی و مشاوره‌ای که لازم است با من داشته باشند تا بتوانم این پروژه اشتغال‌زایی را در محل روستای محروم محل زندگی خود راه‌اندازی کنم.»

او که به‌وضوح می‌شود حس خوشحالی همراه با نگرانی را در چهره‌اش تشخیص داد اضافه می‌کند: «امیدوارم مسئولین هم برای راه‌اندازی پروژه به من کمک کنند و حالا که فرصتی کوچک برای اشتغال‌زایی دارم بتوانم زودتر آن‌را به سرانجام برسانم.»

ابوطالب امیدی، روستازاده زحمت‌کش خراسانی اگرچه نگران آینده است اما وقتی از او می‌پرسیم که چگونه با مشکلات این کار مواجه خواهد شد می‌گوید: «به لطف خدا و دعای پدر و مادر».

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسنوا لوازم خانگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، نحوه ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات محصولات هیدروکربنی و قیر را اعلام کرد.

بر این اساس، در راستای اجرای بند (١) ماده (٨) آئین نامه اجرایی تبصره (٦) بند (ح) ماده (٢) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با عنایت به تصمیمات کارگروه بازگشت ارز حاصل‌ از صادرات، ایفای‌ تعهدات ارزی‌ حاصل‌ از صادرات کلیه‌ صادرکنندگان محصولات هیدروکربن‌ (کد تعرفه‌های ٢٧١٠١٢٩٠ و ٢٧١٠١٩٩٠) و قیر نفت (کد تعرفه ٢٧١٣٢٠٠٠) که اظهار گمرکی‌ آن تا قبل‌ از تاریخ‌ ١۵. ٠٨. ١۴٠٢ باشد، به‌ تمامی‌ روش‌های مندرج در بند (١٣) ذیل ماده (١) آئین‌ نامه‌ اجرایی‌، امکانپذیر است‌.

بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات موضوع سه کد تعرفه فوق، پس از تاریخ ١۵. ٠٨. ١۴٠٢ به‌ صورت ١٠٠ درصدی‌ با سررسید ٨٠ روزه و صرفاً از طریق‌ فروش حواله‌ ارزی‌ در سامانه‌ نیما خواهد بود.

کد خبر 6084693 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • لیلا حاتمی شاید در ونیز
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • عکسی از ژست مازیار لرستانی در اولین ایفای نقش در یک فیلم
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • سبک زندگی خواندنی و عجیب مه لقا خانم!