Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیماسادات لاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جشنواره بین‌المللی سیمرغ در نشست خبری دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: ما افتخار برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ را داریم. این یک جشنواره هنری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است. بسیار مهم است که به درهم آمیختگی هنر و درمان در کشور اهمیت داده شود چون که روحیه درمانگران ما به وسیله هنر تلطیف و تربیت می‌شود و همچنین با استفاده از هنر می‌توان به آگاهی‌رسانی سلامت به آحاد جامعه کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری گفت: همچنین از اهداف این جشنواره پویایی دانشجویان است. این جشنواره در دو سال اخیر جنبه بین‌المللی پیدا کرده است. بر این اساس ما می‌توانیم از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم.

وی افزود: مشارکت دانشجویان از مباحث دیگر مورد اهمیت در این جشنواره است، ما سعی می‌کنیم دانشجویان مستعد در زمینه‌های هنری را شناسایی کنیم.

این جشنواره در پنج بخش برگزار می‌شود و داوران آن از هنرمندان بزرگ کشور هستند. حوزه تجسمی به وسیله آقای دیباج داوری می‌شود. ادبیات را آقای کاکایی داوری می‌کند. داوری بخش موسیقی با آقای زرین است و در داوری بخش تئاتر از هنرمند گرامی جناب آقای پارسایی استفاده خواهد شد. کل آثاری که ارائه شده حدود ۴۶ هزار اثر بوده است که عمدتاً آثار تجسمی هستند. از این آثار ۲۰۰ مورد موسیقیایی داریم که شامل تحولات جدید موسیقی بود. آثاری از جمله شعر کلاسیک، ترانه، انتشارات ادبی، نثر طنز و شعر طنز و شعر نو در این جشنواره حضور دارند. ۱۹۵ اثر نمایش‌نویسی، ۹۴ مورد نمایش‌خوانی و ۶۴ تئاتر خیابانی، ۱۶۱ استندآپ کمدی و ۷۲ اثر تحقیقی و پژوهشی در جشنواره داریم.

رئیس جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: آثار این جشنواره مربوط به اساتید، دانشجویان پزشکی و غیرپزشکی می‌شود. همچنین ما آثاری از ۱۰۳ کشور دیگر در این جشنواره داریم. از جمله این مهمانان خارجی انگلیس، بلژیک، هند و افغانستان هستند.

لاری گفت: تاریخ جشنواره از ۲۴ تا ۲۹ آبان ماه است که در محل پردیس خاوران برگزار می‌شود. ۱۵۰۰ نفر مهمان در این جشنواره دعوت شدند.

همچنین امیر لله‌گانی دبیر جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: این جشنواره با سه هدف مختلف برگزار می‌شود. ابتدا آنکه ما به عنوان وزارت بهداشت در رابطه با تربیت دانشجویان مسئول هستیم. موضوع فرهنگ سلامت در جشنواره در این پرورش فکری ما را یاری می‌کند. بنابراین اقدامات فرهنگی و هنری کمک می‌کند که درمانگران ما تفکرات چندبعدی داشته باشند و این در ادامه خدمات درمان بسیار مهم است. همچنین وزارت بهداشت در اطلاع‌رسانی سلامت به آحاد جامعه مسئول است. هنر یکی از بهترین ابزارهایی است که در این زمینه به ما کمک می‌کند. همچنین مشارکت بین‌المللی باعث آشنایی ما با تجارب کشورهای دیگر است. ما در بخش فیلم کوتاه از ۱۰۳ کشور دریافتی داشتیم.

لله‌گانی گفت: آگاهی آحاد جامعه از پیام‌های سلامت و سواد سلامت آنها برای وزارت بهداشت بسیار مهم است. بنابراین هر کسی از دانشجویان می‌تواند با موضوع فرهنگ سلامت و حضور در جشنواره سیمرغ در این زمینه به ما یاری برساند. فرهنگ و هنر کمک می‌کند که سواد سلامت مردم رشد کند.

وی گفت: نقدهایی در ارتباط با بودجه جشنواره وجود دارد. باید گفت که از اهداف کنونی وزارت بهداشت صرفه‌جویی در هزینه‌ها است اما توجه کنیم به اینکه کانون‌های هنری در دانشگاه‌ها وجود دارند و بودجه دریافت می‌کنند. این اعتبارات به نهادهای هنری دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود. جشنواره سیمرغ به وسیله این اعتبارات اداره می‌شود و اگر این جشنواره هم نبود این بودجه در کانون‌های هنری دانشگاه‌ها مصرف می‌شد.

وی در پایان افزود: سازمان‌های همکار بسیاری در این جشنواره دعوت شدند. از جمله این سازمان‌ها نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور هستند. بیشترین آثار مربوط به عکاسی و نمایش فیلم کوتاه است که این آثار اجرای نهایی دارد که در بخش موسیقی، تئاتر و فیلم داوری می‌شوند و بازپخش خواهد داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه‌ی هم افزایی متولیان دانشگاه علوم پزشکی با عوامل تولید برنامه‌های سلامت محور صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: صداوسیمای استان، حامی دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

جعفرزاده معاون سیمای، صداوسیمای استان هم با بیان اینکه در سال جاری یکی از ستون‌های شبکه سلامت هستیم گفت: این موضوع، سبب اعتماد و حضور شبکه‌ی استانی در شبکه یک سیما هم شده است.

برخی از تهیه کنندگان صداوسیما هم در این جلسه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور