Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر قاسمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات استانداری افزود: در دوره قبلی انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی مشارکت مردمی ۵۸ درصد بوده است همچنین تعداد نمایندگان ۲۹۰ نفر خواهد بود و تغییری نداشته است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی نیاز به وحدت در حوزه‌های اعتقادی، دینی، اجتماعی و سیاسی داریم که در این راستا هفته وحدت را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رسانه به عنوان زبان گویای مردم است و ما آن را بعنوان بخشی از جامعه مدنی می‌دانیم که واسط بین حاکمیت و مردم، رسانه‌ها بوده و بخشی از جامعه مدنی شناخته می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: انتظار مردم این است که رسانه‌ها با رعایت اصل بی‌طرفی و انصاف مطالب را انتقال دهند زیرا از یک نهاد مدنی که به عنوان ارکان مهم دموکراسی تلقی می‌شود انتظاری جز این نیست.

وی اضافه کرد: دقت و سرعت نباید فدای هم شوند زیرا در اطلاع‌رسانی سرعت اصل مهمی است اما انتظار جامعه این بوده که سرعت و دقت تحت‌الشعاع هم قرار نگیرند.

قاسمی تصریح کرد: رسانه‌ای که در جامعه اسلامی کار می‌کند با رسانه‌های جوامع غیر دینی تفاوت ماهوی دارد که این تفاوت در یک رسانه جامعه دینی و اسلامی هیچگاه هدف را توجیه نمی‌کند.

وی اظهارداشت: امروز در شرایط متفاوتی هستیم و نظام سلطه هم متفاوت با ما برخورد می‌کند که مسئولیت رسانه‌ها در این راستا مضاعف شده است.

امیدآفرینی برای انسجام ملی وظیفه اساسی ماست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: امروز امیدآفرینی و تلاش برای انسجام ملی از وظایف اساسی است که باید از نگاه‌های کوچک موجود پرهیز کنیم، همچنین باید از دسته‌بندی گروهی پرهیز کرد که این موضوع ضروری است.

به گفته وی باید افق نگاه را بلندتر ببینیم اینکه وارد گروه‌گرایی و جناح‌گرایی شویم.

قاسمی خاطرتشان کرد: باید از سیاه و سفید عنوان کردن پرهیز کنیم زیرا هیچ چیز مطلق نیست، نباید در افق کوچکی نگاه کنیم و مسائل پیرامونی را کمتر مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: تلاش مضاعف برای ساختن و اصلاح امور جامعه از وظایف اصلی ماست، همه باید به صورت جدی در فضای پیش رو یعنی انتخابات بعنوان حوزه جدی در جمهوریت نظام و اولین انتخاب در گام دوم انقلاب با انسجام و امید آفرینی دنبال و به دنبال مطالبه‌سازی نباشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهارداشت: باید فضا برای گفتمان صحیح فراهم شود زیرا معتقدیم گفتمان عنصر مهمی است که در حوزه‌های اجتماعی کمتر به آن عنایت شده و در حوزه توسعه سیاسی و تعالی جامعه گفت‌ و گوی درست و صادقانه حلال مشکلات است.

‌وی با بیان اینکه نظام ما برآمده از انتخابات است، تصریح کرد: حوزه انتخابات در نظام ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، با نگاه به گذشته متوجه می‌شویم نظام جمهوری اسلامی دو ماه بعد از ورود امام رفراندوم را برگزار کردیم که کم نظیر است.

قاسمی ادامه داد: در هیچ یک از انتخابات چهل سال گذشته مشارکت مردم از میانگین حدود ۶۰ درصد کمتر نشده که این موضوع در کل دنیا جایگاه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور مجری قانون است که این وزارتخانه تمهیدات لازم را در راستای انتخابات اندیشیده و امیدواریم با کمک همه تاثیرگذاران انتخابات آرام و پر مشارکت را شاهد باشیم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به حضور و مشارکت مردم در انتخابات گفت: با تلاش در راستای انسجام ملی و امیدآفرینی در روز انتخابات حضور پررنگ مردم را شاهد خواهیم بود.

دهم آذر تقویم انتخاباتی کشور آغاز می‌شود

وی اضافه کرد: برنامه‌های انتخابات از چند ماه پیش آغاز و ستاد انتخابات در وزارت کشور تشکیل و کمیته‌ها در راستای مباحث مختلف تشکیل و در استان هم با هشت جلسه با حضور اعضا این جلسات را برگزار کردیم.

قاسمی بیان کرد: فرآیندها آغاز شده اما روزشمار انتخابات و تقویم به صورت رسمی و کامل‌تر از دهم آذر آغاز و ثبت نام کاندیدا به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت همچنین هیات‌های اجرایی تشکیل و در این فاصله صلاحیت کاندیدا در حوزه اصلی انتخابات در شروع می‌شود.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات گفت: با اطلاعاتی که از وزارت کشور در دست داریم تاکنون برای الکترونیکی کردن کل انتخابات بحثی وجود نداشته است و تنها مانند انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در تعدادی از شهرها انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اما در کل حوزه‌های انتخابی انتخابات الکترونیک نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: برگزاری انتخابات الکترونیک باید هماهنگی لازم با شورای نگهبان داشته باشد.

به گفته وی، دستگاه‌های احراز هویت در تمام شعب برای برگزاری انتخابات مستقر می‌شوند.

صلاحیت منتخبین با نگاه گسترده‌تر صورت بگیرد

وی با اشاره به اینکه سه فرآیند باید رخ دهد تا منتخبی به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شود، گفت: مشارکت و اعلام داوطلبی، هیات‌های اجرایی و صلاحیت و هیات‌های نظارت از جمله فرآیندهای منتخبین به عنوان نماینده مردم است.

قاسمی ابراز امیدواری کرد، امیدواریم در راستای رسیدگی به صلاحیت با نگاه گسترده‌تر به موضوع توجه شود و مردم با دقت بیشتر به جوانان و کارآزمودگان و افرادی که توانایی بیشتر و شرایط مناسب‌تری دارند رای دهند.

وی با اشاره به شورای اطلاع رسانی دولت، گفت: یکی از مباحث هماهنگ کردن انسجام بخشی و ساماندهی را این شورا برعهده دارد که به مسئولیت معاون سیاسی تشکیل می‌شود همچنین سعی می‌کنیم از حضور مجموعه‌های رسانه‌ای در این راستا بیشتر کمک بگیریم.

به گفته قاسمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری جمهوری اسلامی، اداره کل اطلاعات، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و صاحبنظران عضو شورای اطلاع رسانی هستند.

وی ادامه داد: حضور خبرنگاران در روز اخذ رای را قانون مشخص کرده است و تدبیر ما این است که جلسه ستاد انتخابات بعد از جلسه پاسخگوی خبرنگاران باشد تا اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در کشور فراز و فرودها و مشکلات اقتصادی بسیاری وجود داشته است و فشارهایی که اکنون در نظام سلطه وجود داشته بی‌سابقه بوده است، باید گفت تاکنون شرایطی اینگونه در حوزه درآمدهای نفتی نداشتیم و دوره‌های مختلفی را در کشور تجربه کردیم و دولت با تدابیری که اندیشید به سمت صرفه‌جویی درآمدها حرکت کرده است.

قاسمی اظهارداشت: بخشی از این دغدغه و نگرانی و صرفه‌جویی در میان مردم هم ظهور یافته است، اگرچه دولت با شرایط بسیار سختی و نظام با تورم مواجه شد اما تورم کنترل و با همدلی قوا و محوریت رهبری و تقویت حوزه اقتصاد مقاومتی کنترل شد.

وی ادامه داد: امروز بخش قابل توجهی از نیازها توسط خودمان تولید و هماهنگ می‌شود و مانند دهه ۶۰ نیستیم که در تنگناهای جدی بودیم و اکنون به مدد تلاش‌ها و درون‌زایی و مقاومت در اقتصادی و سیاست‌های خارجی شرایط بین درون کشور و دنیا خوب است.

قاسمی با اشاره به نشست با احزاب گفت: هر ۲ ماه یکبار نشست داریم و جلسه دیگری با احزاب و گروه‌های مختلف تا قبل از انتخابات خواهیم داشت، بیان کرد:  اما احزاب نباید فعالیت خود را به جلسات در استانداری گره بزنند، مطالبه‌گری و نقش آفرینی احزاب در همه موارد باید صورت بگیرد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف فرمانداران شرق اصفهان، تصریح کرد: فرمانداری‌هایی که با سرپرستی اداره می‌شود اختیارات و مسئولیت متفاوتی با پست سازمانی ندارد. اما باید ظرف چهار ماه تعیین تکلیف فرمانداران صورت بگیرد. که وظایف استانی آن انجام شده و باید وزارت کشور تعیین تکلیف نهایی را انجام دهد که ایرادی در فرآیند انتخابات ایجاد نمی‌کند.

براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ جمعیت اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است که از جمعیت استان حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرد(۵۱ درصد) و ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار زن (۴۹ درصد) است. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها رسانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان تبلیغات انتخاباتی مشارکت سیاسی استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان تبلیغات انتخاباتی مشارکت سیاسی استانداری اصفهان رسانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان تبلیغات انتخاباتی مشارکت سیاسی استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم

معاون استاندار تهران از برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد و گفت: در حوزه انتخابیه تهران به دلیل کثرت نامزدها شمارش آرا طولانی بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، عباس جوهری ظهر امروز در شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی استان تهران برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: در دور نخست انتخابات از 10 حوزه انتخابیه، 8 حوزه تعیین تکلیف شدند و در دور دوم انتخابات شاهد برگزاری انتخابات در تهران و ورامین خواهیم بود.

 

.

 

وی افزود: در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس 32 نامزد انتخابات برای تصاحب 16 کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند و در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک نیز 2 نامزد برای تصاحب یک کرسی رقابت خواهند کرد.

معاون سیاسی استاندار تهران در ادامه گفت: بر اساس تقویم وزارت کشور برای انتخابات، کارها برای دور دوم انتخابات در استان تهران انجام می‌شود.

جوهری تصریح کرد: دور دوم انتخابات در مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار در تهران به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد لذا امیدواریم به بهترین نحو انجام شود تا سنگ بنای خوبی برای ادوار آینده باشد.

اختصاصی| لیست 16 نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه تمهیدات لازم در راستای آموزش کاربران اندیشیده شده خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تهران به دلیل کثرت نامزدها شمارش آرا طولانی بود لذا امیدواریم در این انتخابات شمارش آرا در اولین فرصت انجام و به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان