Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:31:02 GMT

افزایش ۳۰ درصدی ذخایر نفتی ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۳۰۸۷

افزایش ۳۰ درصدی ذخایر نفتی ایران

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس امروز به نقل از سخنرانی روز یکشنبه روحانی در شهر یزد نوشت که یک میدان جدید نفتی با ظرفیت بیش از ۵۰ میلیارد بشکه نفت خام در جنوب ایران کشف شده است.

آسوشیتدپرس با اشاره به تحریم های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ایران نوشت: این خبر روحانی بدان معنی است که ذخایر اثبات شده نفت خام ایران بیش از ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران هم اکنون حدود ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخیره اثبات شده نفتی در اختیار دارد.

آسوشیتدپرس افزود: ذخایر اثبات شده، ذخایری هستند که استحصال آنها مقرون به صرفه است. این ارقام گر چه ممکن است به دلیل معیارهای متفاوت، کشور به کشور متغیر باشد ولی معیاری برای مقایسه کشورهای تولیدکننده نفت به شمار می رود. این میدان جدید نفتی پس از میدان نفتی اهواز که ۶۵ میلیارد بشکه ذخیره نفت دارد، بزرگترین میدان نفتی ایران به شمار می رود.

به نوشته آسوشیتدپرس، روحانی اعلام کرد که میدان نفتی مزبور در استان نفت خیز خوزستان کشف شده است. این خبرگزاری به نقل از رسانه های داخلی مساحت این میدان نفتی را ۲ هزار و ۴۰۰ کیلیومتر مربع و عمق آن را ۸۰ متر ذکر کرد.

خبرگزاری رویترز نیز با پوشش این خبر نوشت که سخنرانی روحانی به صورت زنده از تلویزیون پخش می شد. این خبرگزاری انگلیسی به نقل از رئیس جمهوری نوشت: به رغم تحریم های آمریکا، کارگران ایرانی یک میدان نفتی کشف کرده اند که ذخیره آن ۵۳ میلیارد بشکه است.

رییس جمهوری امروز در جمع مردم یزد از کشف یک میدان بزرگ نفتی در استان خوزستان خبرداد و گفت: با همت کارگران و مهندسان شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت یک میدان بزرگ نفتی با ظرفیت ۵۳ میلیارد بشکه کشف شد که این میدان نفتی از بستان آغاز می شود و تا نزدیک امیدیه به وسعت ۲۴۰۰ کیلومتر مربع و عمق ۸۰ متر ادامه دارد.

روحانی ادامه داد: امروز به آمریکا اعلام می کنیم که ما کشور ثروتمندی هستیم و با وجود دشمنی و تحریم‌های ظالمانه شما، در این مدت کارگران و مهندسان صنعت نفت ایران موفق به کشف این میدان بزرگ نفتی شدند.

وی تصرح کرد: هم اکنون نکته مهم در خصوص این میدان نفتی ضریب استحصال آن است که هرچه فناوری بهتری به کار گرفته شود میزان درآمد کشور از این میدان نفتی افزایش می یابد به گونه ای که اگر ۱۰ درصد ضریب استحصال نفت از این میان افزایش یابد، ۳۲۰ میلیارد دلار درآمد بیشتر از آن حاصل می شود، پس باید به سمت استفاده از فناوری های جدید برویم و در این زمینه بر خلاف آنچه که برخی می گویند از فناوری خارجی استفاده نکنیم، استفاده از این ظرفیت، میزان بهره وری و درآمد ما را افزایش می دهد.

برچسب‌ها تحریم نفت و گاز تحریم نفتی میدان نفتی حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم نفت و گاز تحریم نفتی میدان نفتی حسن روحانی تحریم نفت و گاز تحریم نفتی میدان نفتی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: هر دو شاخص نفت خام در معاملات اولیه بعد از حمله رژیم صهیونیستی بیش از ۳ دلار در هر بشکه افزایش یافتند. تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژوئن ۰.۵۰ دلار کاهش یافت و به ۸۶.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه می‌برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۰.۴۳ دلار یا ۰.۵۲ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با‌ ای بی سی نیوز مدعی شد که رژیم صهیونیستی در بامداد روز جمعه به خاک ایران حمله ضعیف کرده است. الجزیره گزارش داد که تلویزیون دولتی ایران نیز این حملات را تایید کرده و پدافند هوایی فعال شده است. در این رابطه پرواز‌ها در چندین منطقه از جمله تهران و اصفهان به حالت تعلیق درآمد.

افزایش قیمت نفت توسط تحلیلگران به عنوان یک واکنش بدیهی بازار به نگرانی‌های فزاینده در مورد تشدید مجدد خصومت‌ها بین اسرائیل و ایران تلقی می‌شود.

کلوین وانگ، تحلیلگر OANDA در سنگاپور، به رویترز گفت: «تبدیل ریسک ژئوپلیتیکی به یک محیط پرخطر در این مقطع با افزایش خطر اختلال در عرضه نفت حداقل در کوتاه‌مدت موجب افزایش حق بیمه می‌شود».

در اوایل این هفته، کارشناسان انرژی در بانک آمریکا هشدار دادند که یک جنگ همه جانبه بین رژیم صهیونیستی و ایران، که به طور اجتناب ناپذیری بر زیرساخت‌های انرژی تأثیر می‌گذارد و عرضه نفت خام ایران را مختل می‌کند، موجب می‌شود قیمت نفت خام بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

افزایش تنش در منطقه همچنین می‌تواند کشتیرانی از طریق تنگه هرمز بین عمان و خلیج فارس را به خطر بیندازد. توجه به این نکته ضروری است که حدود یک پنجم کل عرضه نفت جهان از این مسیر حیاتی کشتیرانی عبور می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • زنگ خطر افزایش سن معادن در ایران به صدا درآمد
  • افزایش ۵۴ درصدی ترانزیت جاده ای در سال ۱۴۰۲