Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@10:49:49 GMT

بر اساس گزارش سایمگو؛

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۳۱۴۱

بر اساس گزارش سایمگو؛

جدیدترین رتبه‌بندی سایمگو خبرهای خوشی در حوزه هوش مصنوعی دارد و نشان می‌دهد مقام نخست حوزه هوش مصنوعی در غرب آسیا به ایران تعلق دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هوش مصنوعی فناوری است که تاریخ غنی و داستان‌های طولانی در پس خود دارد. ماشین‌ها و مخلوقات مصنوعی باشعور در افسانه‌های یونان باستان، حضوری پررنگ داشته و در عصر حاضر نیز روایت‌هایی از حضور روبات‌ها و اثرگذاری آن‌ها بر زندگی انسان قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از قصه که بگذریم، این حوزه در جهان واقعی نیز به سرعت در حال رشد است. در ایران با تکیه بر توانمندی نیروی انسانی خلاق، اتفاقات خوبی در حوزه هوش مصنوعی رخ داده است. جدیدترین رتبه‌بندی سایمگو خبرهای خوشی برای ایران دارد و نشان می‌دهد مقام نخست حوزه هوش مصنوعی در غرب آسیا به ایران تعلق دارد.

نظام رتبه‌بندی سایمگو که از سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرده است، سالانه پنج هزار مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی جهان را بر اساس عملکرد پژوهشی و میزان انتشار مقالات در مجلات معتبر جهانی ارزیابی می‌کند. سایمگو، مؤسسات آموزش عالی را بر اساس شاخص‌هایی از جمله عملکرد تحقیقاتی، دستاوردهای نوآورانه، وب‌سایت دانشگاه و تأثیر اجتماعی ارزیابی می‌کند. دانشمندان ایرانی در سال ۲۰۱۸ به پیشرفت خود در این حوزه ادامه دادند، به طوری‌که ایران در میان ۱۵۵ کشور، جایگاه نهم را در این علم به خود اختصاص داد.

مجید نیلی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این باره گفت: در چند سال اخیر هوش مصنوعی با توسعه فناوری اطلاعات و اپلیکیشن‌های موبایل، اینترنت و همچنین ایجاد مشاغلی مانند تاکسی‌های اینترنتی، فروش‌های اینترنتی و بازی‌ها، بازار بزرگ غیر سخت افزاری پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر پروژه‌های دانشجویان و دانشگاه‌ها در راستای انجام فعالیت‌های هوش مصنوعی در کسب و کارهای جدید است و این موضوع، جهشی در کاربردهای هوش مصنوعی در کشور ایجاد کرده است.

کد خبر 396252

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی ایران روبات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آسیا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور یافت و سخنرانی داشت.

همچنین امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم نیز به صورت برخط در این نشست سخنرانی کرد.

سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه کشورمان از تیرماه ۱۴۰۲ به عنوان عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای پیوست، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ۲۰ سال گذشته و در زمان عضویت خود به عنوان ناظر در این سازمان، دیدگاه‌های خود را بیان کرده است.

وی اظهار داشت: ایران هم‌اینک نیز به عنوان عضو کامل به دنبال تعامل سازنده و همکاری جامع با بخش‌های مختلف تخصصی سازمان همکاری شانگهای است.

جلالی، یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری کشورهای عضو سازمان شانگهای را حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: آموزش سنگ بنای توسعه هر کشوری است و جمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه سابقه و تجربه طولانی دارد.

اقدامات بزرگ ایران در حوزه علم و فناوری با وجود تحریم‌ها

سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما با وجود مواجهه با همه تحریم‌ها و فشارهای غیرعادلانه برخی قدرت‌ها در حوزه تحقیق‌، پژوهش و آموزش عالی کارهای بزرگی انجام داده است.

وی یادآور شد: ایران هم‌اینک در منطقه غرب آسیا در بسیاری از شاخص‌های علوم و تحقیقات از جمله فناوری و انرژی جایگاه برتر را دارد.

آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه آموزش

جلالی ادامه داد: ما آماده هستیم تا دستاوردها و تجربیات خود را در حوزه آموزش با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های برتر عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام بسیار مهم و در خور تقدیری است، گفت: دانشگاه‌های برتر ایران، سالیانی است که با کشورهای شانگهای از جمله روسیه در حال همکاری مشترک هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: ما آمادگی خود را به شکل کامل اعلام می‌کنیم که به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای، همکاری کاملی را با این سازمان همکاری داشته باشیم.

امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی ویدئو کنفرانس در این نشست بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری تأکید کرد و گزارشی از دستیابی ایران به جایگاه‌های قابل توجه در عرصه علم و فناوری با وجود تحریم‌های غرب ارائه کرد.

کد خبر 6081831 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اسرائیل کی به ایران حمله می کند؟
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • اذعان افسران صهیونیست به استفاده از «فناوری هوش مصنوعی» در کشتار فلسطینی‌ها در غزه
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • رویداد بین المللی نوروتاک
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • هوش مصنوعی اجازه نمی‌دهد حیات بیگانه را کشف کنیم!
  • میزان افزایش قیمت پیامک در قانون بودجه ۱۴۰۳