Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل ارتش گفت: می‌توانیم با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در فضای مجازی برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست شورای عالی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل آجا و اعضای هیأت رئیسه ارتش، فرماندهان نیرو‌های تابع، رؤسای سازمان‌ها و معاونین برگزار شد و راهکار‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی در این نشست اظهار کرد: حرکت جهادی رزمندگان اسلام و ایثار و ازخودگذشتگی شهیدان والامقام و ایثارگران سرافراز در دوران دفاع مقدس قطب‌نمای رسیدن جامعه به قله‌های رشد و تعالی است.

او تصریح کرد: ما باید برای استفاده جامعه از گنج‌های دفاع مقدس با جذب نیرو‌های با انگیزه و دلداده، مؤثر و پیگیر و با نهادینه کردن رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز این تاریخ سراسر افتخار را برای تمامی نسل‌ها ماندگار کنیم.

فرمانده ارتش فضای مجازی را یکی از ظرفیت‌های موجود در جامعه عنوان کرد و افزود: می‌توان با بهره گیری از شیوه‌های خلاقانه فضای مجازی برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت بهره برد. تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بر نهضت نگاشتن کتب فاخر و ترجمه آن برای آشنایی ملل مختلف جهان با مظلومیت و در عین حال صلابت جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگی که با کمک همه استکبار بر او تحمیل شده، خود یک ظرفیت بزرگ است که باید در ارتش جمهوری اسلامی ایران به آن پرداخته شود.

موسوی ادامه داد: نباید از موزه‌های دفاع مقدس هم غافل شوید که این موزه‌ها برای هر نقطه از کشور، آیینه‌ای هستند که می‌توان رشادت‌های رزمندگان اسلام را در آن دید. شورای عالی حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس ارتش بر اساس نقشه راه خود باید بتواند در عرصه جنگ نرم با سلاح فرهنگ مترقی دفاع مقدس و ایمان با دشمن مصاف کند و به طور حتم پیروز خواهد شد، چرا که پیروزی حق بر باطل را خداوند متعال به ما بشارت داده است.

در ابتدای این نشست امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا فولادی دبیر شورای عالی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطح ارتش برای حاضرین در جلسه ارائه داد و اعضای شورا نیز نطقه نظرات خود را اعلام کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 آبان مسجد نماز جمعه هفته وحدت مجلس مسجد ظهور امام زمان عج امیر موسوی ارتش جمهوری اسلامی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ