Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مهاجرانی روز یکشنبه در گردهمایی روسای اداره‌های استعداد درخشان و دانش پژوهان کشور در مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد استان سمنان اظهار داشت: دانش‌آموزان تیزهوش در معرض رفتن از کشور هستند که در مورد این مساله باید به صورت ویژه کار شود.

وی تاکید کرد که نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران در کلاس‌های درس موجب تقویت روحیه وطن دوستی در بین دانش‌آموزان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که مدرسه‌های استعداد درخشان باید انسان‌هایی تربیت کنند که در تمام ساحت‌ها نمونه باشند گفت: مدیران مدرسه‌های سمپاد صرفا نباید به علم‌آموزی دانش آموزان توجه کنند، بلکه باید در کنار تعلیم و تربیت به بخش‌های دیگر مانند هنر و مهارت نیز توجه داشته باشند.

مهاجرانی بیان کرد: دانش‌آموزان استعدادهای درخشان علاقه به هنر دارند، اما محیط مدرسه دارای نشانه های آثار هنری نیست.

وی ادامه داد: در مدرسه و کلاس‌های درس باید آثار هنری که بیانگر هویت ایرانی و اسلامی است نصب شود تا این هویت در دل و جان دانش آموز ایرانی شکل بگیرد.

وی افزود: کشور دارای فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است و باید هویت ایرانی و اسلامی در دانش‌آموزان شکل داده شود و یکی از موثرترین ابزارها برای تحقق این رویکرد استفاده از هنر است.

مدرسه‌های استعداد درخشان پیشگام در اجرای سند طرح تحول نظام آموزشی

مهاجرانی با بیان اینکه در کشور ۶۸۰ مدرسه استعدادهای درخشان وجود دارد، اضافه کرد: در مورد اجرای سند طرح تحول نظام آموزشی هم چنین تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده از سوی مقام معظم رهبری، مدرسه‌های استعداد درخشان به دلیل  کارایی بالای مدیران و کوچک بودن جامعه آماری پیشگام هستند.

وی اظهار داشت: انتخاب و انتصاب مدیران مدرسه‌های استعداد درخشان براساس ارزیابی عملکرد انجام شود و عملکرد مدیرانی که تمرکز  به سمت کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی دارند یک نقطه ضعف قلمداد می شود و باید نسبت به این معیارها در انتخاب مدیر هوشیار بود.

مهاجرانی یادآور شد: مدیر مدرسه سمپاد باید برنامه ریز بوده و به مسائل پرورشی نیز توجه ویژه داشته باشد.

گردهمایی روسای اداره‌های استعداد درخشان و دانش پژوهان کشور با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان، مدیران ۳۱ استان کشور، ۱۶ تن از معاونان و کارشناسان مرکز ملی استعدادهای درخشان با هدف تبادل تجربه‌ها و هم افریی برای ایجاد کیفیت‌افزایی در مدرسه‌های تیزهوشان به مدت سه روز برگزار می شود.

یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز تیزهوش استان سمنان در ۱۶ مرکز آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها اجتماعی سمنان ریاست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش مدارس سمپاد دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سمنان آموزش و پرورش مدارس سمپاد دانش آموزان اجتماعی سمنان آموزش و پرورش مدارس سمپاد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز کیش اعلام کرد: متقاضیان واجد شرایط تا ۱۲ اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به پایگاه جامع دانشگاهی گلستان به نشانی reg.pnu.ac.ir  ثبت نام و مدارک خود بارگذاری کنند.

درخواست برگزیدگان رتبه‌های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیاد‌های علمی - دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • تمدید مهلت نام‌نویسی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور