Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:12:54 GMT

هنرمندان شهید چراغ راه جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۳۶۲۹

هنرمندان شهید چراغ راه جامعه هستند

 محمد مهدی سیار  با لازم و ضروری خواندن پاسداشت شهدای هنرمند در زمانه فعلی گفت: زیرا در این پاسداشت جامعه با هنرمندانی آشنا خواهد شد که به والاترین گوهر هستی یعنی شهادت زیبنده شده اند که این موضوع خود می تواند چراغ راه و مشعلی برای هنرمندان و کسانی که می خواهند در این راه قدم بردارند، باشد.
وی افزود: نکته مهم دیگری که در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند مستور است این است که مشارکت و حمایت مردم ایران در انقلاب اسلامی و سال های پرافتخار جنگ تحمیلی یک حرکت و جریان فرهنگی بوده و چهره های فرهنگی و هنری در این راه پیشگام و پیشقدم بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دیگر این است که هنرمندان و چهره های فرهنگی ما در کنج عزلت و خلوت خود محصور و منزوی نبوده اند و با نگاه به تحولات و اتفاقات روز جامعه خود جان خویش را فدای میهن و کشور نموده اند و به جای قلم و دوات و دوربین و حضور در صحنه های خلق اثر هنری، اسلحه به دست گرفته اند و به جهاد و پیکار پرداخته اند.


 سیار افزود: بسیاری از بزرگان شعر و ادبیات فارسی نظیر استاد فقید شعر انقلاب زنده یاد قیصر امین پور به دلیل اینکه جنگ به عنوان یه عارضه تاریخی دغدغه و مسئله اش بود با لباس خاکی بسیجی ها به دفاع از کیان این مرزو بوم می پردازد و هم به عنوان یک هنرمند با اشعار خود نشان می دهد که هنرمند شعرش با نبض جامعه می زند و در واقع شعر و کلامش همزبان با جامعه می شود و این دلیلی می شود که شعرش را نسل به نسل می خوانند و زمزمه می کنند و برای همیشه جاوید است.
سیار در خصوص رسالت هنرمندان کشور در خصوص ترویج سیره و زندگی شهدا نیز گفت: هنر و هنرمند باید با زبانی رسا و قوی به دومولفه اصلی و اساسی موضوعات انسانی یعنی مرگ و زندگی بپردازد. ما در مورد بسیاری از هنرمندان شهید با موضوع ادراک این شهدا از زندگی و نوع نگاه این شهدای هنرمند از حیات و هستی مواجهیم. هنرمندان می بایست از این منظر به موضوع نیز نگاه کنند و به شاعرانه ترین و هنرمندانه ترین وجه، شهادت هنرمندان از زاویه نگاه جدیدی نگریسته و آثار اثر بخشی برای انقلاب تولید کنند.
مراسم پاسداشت شهدای هنرمند باعنوان شاهدان شیدایی به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با مشارکت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲۷ آبان در تالار اندیشه حوزه هنری باحضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری و جامعه فرهنگ و هنر کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها شهدا هنرمندان شعر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا هنرمندان شعر شهدا هنرمندان شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند

محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو به میزبانی موسسه نگاه آفتاب مهر کرمان  گفت: ضرورت توسعه همه جانبه ایجاب می‌کند که همه با هم پیش برویم و توسعه انسانی، مهم‌ترین بُعد آن است و در این بین آموزش به عنوان اصلی‌ترین مسئله محسوب می‌شود.

وی به اهمیت فعالیت‌های علمی، پژوهشی برای پیشبرد برنامه اشاره داشت و افزود: نحوه تعامل و ارتباط با گروه‌های ویژه جامعه از جمله نابینایان باید آموزش داده شود.

استاندار کرمان به طرح پروژه‌های نیازمند ورود خیران در جلسات سالانه مجمع خیران استان اشاره داشت و بر حمایت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از محصولات تولیدی نابینایان و کم‌بینایان تاکید کرد.

موسسه نگاه آفتاب مهر مجموعه‌ای با وسعت ۵ هزار مترمربع و کارکرد آموزشی، مهارتی، فرهنگی، ورزشی، اقامتی و درمانی است که با مشارکت خیران و شهرداری کرمان به منظور خدمت‌رسانی به نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان راه‌اندازی شده است.

زهرا مرتضوی، مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: این مجموعه از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و در ۶ ماه فعالیت خود، شاهد توانایی‌های باورنکردنی نابینایان در مهارت‌آموزی رشته‌های مختلف از جمله بافندگی فرش بوده است.

وی افزود: امکانات مجموعه کاملا رایگان در اختیار نابینایان قرار دارد و این علاقه و استعداد نابینایان در یادگیری به ما یاد داد که با کلاس‌های قوی‌تر و متنوع‌تر پیش برویم.

مرتضوی پیشگیری را از اهداف مهم موسسه دانست و تصریح کرد: برنامه ما بر این است که از فناوری و تکنولوژی روز برای پیشگیری از نابینایی و کم بینایی استفاده کنیم. ما حتما فراملی می‌شویم و با دنیا ارتباط گرفته و علم روز را برای نابینایان و کم بینایان خواهیم آورد.

وی بیان  کرد: توانمندسازی نابینایان و کم‌بینایان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال، اعتماد به نفس و حضور این گروه را در جامعه ایجاد می‌کند.

مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: کارگروه‌های آموزش، اشتغال، توانمندی، حقوق شهروندی و تربیت روانی، پنج کارگروهی است که در ۲ روز همایش برگزار می‌شود تا با استفاده از کمیته‌های ذیل آن در کشور برای نابینایان کار کرده و زندگی را برای آن‌ها تسهیل کنیم.

نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو  با تلاش موسسه نگاه آفتاب مهر، ۵ و ۶ اردیبهشت ماه جاری در کرمان در حال برگزاری است.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی