Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید فرخی» روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید نهایت تلاش خود را برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در راستای رونق تولید این استان به کار گیرند.

وی بیان کرد: شمار طرح‌های بلاتکیلف در حوزه رونق تولید در استان مرکزی کم نیست که این طرح‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساماندهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: حفظ و تثبیت اشتغال‌موجود در واحدهای صنعتی و تولیدی این استان در اولویت برنامه‌ها است.

فرخی اظهار داشت: شمار ثبت‌نام‌های طرح رونق تولید امسال استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و در پرداخت این تسهیلات نیز وضعیت خوبی حاکم نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این نشست آخرین وضعیت تسهیلات رونق تولید این استان در سال جاری را تشریح کرد و گفت: ۳۷۵ مورد تقاضا در راستای این طرح ثبت شده که ۱۶۶ طرح به مبلغ چهار هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.
«محمدرضا حاجی پور» افزود: از این تعداد، ۲۵ طرح به مبلغ ۶۸۲ میلیارد ریال مصوب و ۱۹ طرح به مبلغ ۵۱۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی بیان کرد: ۱۵ طرح در این مدت به مبلغ ۳۹۱ میلیارد ریال انتقالی از سال ۹۷ پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: ۱۳۷ مورد تسهیلات نیز از ابتدای سال جاری تاکنون به مبلغ یک هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال به صورت مستقیم در این استان پرداخت شده است.

حاجی پور عنوان کرد: ۷۲۸ طرح رونق تولید پارسال در استان مرکزی ثبت نام شد اما امسال این طرح در قالب رونق تولید و تبصره ۱۸ پرداخت شده که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۵ طرح رونق تولید و ۲۵۱ طرح در بحث تبصره ۱۸ در این استان ثبت‌نام شده‌است.

وی گفت: از ۲۵۱ طرح ثبت‌نام شده در راستای تبصره ۱۸ این استان، ۷۲ طرح به مبلغ ۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۹۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال مصوب و ۹ طرح با ۶۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال پرداخت شده‌است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: هدفگذاری رونق تولید در سال‌های اخیر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان اعلام می‌شد اما این مهم امسال از سوی استان مرکزی و بر اساس هدف‌گذاری سال گذشته در نظر گرفته شده است.

«مجید نیکی ملکی» افزود: هدفگذاری پارسال این استان برای استان مرکزی ۱۲ هزار میلیارد ریال بود که تا پایان سال ۱۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال محقق شد.

وی بیان کرد: ۳۷۵ متقاضی امسال برای استفاده از تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۶۶ طرح در بخش کشاورزی و صنعت به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی ادامه داد: سیاست کلی دولت صیانت از فرصت‌های موجود اشتغال و ظرفیت تولیدی کشور است، جهت‌گیری اصلی رونق تولید به سمت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای حفظ وضع موجود است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها اراک رونق تولید استان مرکزی تسهیلات اقتصاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک رونق تولید استان مرکزی تسهیلات اقتصاد اراک رونق تولید استان مرکزی تسهیلات اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند