Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین با فرارسیدن فصل سرما، خبر از کمبود و گرانی گاز LPG که برای روستاها و مناطق گازکشی نشده مورد استفاده قرار می گیرد در روزهای اخیر منتشر شد. این در حالی است شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، دلیل این نایاب شدن را مربوط به توزیع از طریق شرکت های خصوصی مطرح می کند اما سازمان حمایت دلیل اصلی را افزایش صادرات این فراورده در ماه های اخیر مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه اهالی  مناطق شرقی کشور و روستاهای اطراف تهران نیز از کمبود و گرانی کپسول های گاز  LPG شکایت داشته و بعضا مطرح کرده اند که چندین روز است دسترسی به این کپسول گازمایع بسیار سخت شده بطوری‌که تهیه هر یک سیلندر برابر با 45 هزار تومان آب می خورد.

در این رابطه ویس کرمی مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام داشته که تنها وظیفه تامین اولیه   LPG مورد نیاز تمام مشترکین و مصرف کنندگان در سطح کشور بر عهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است. به گفته کرمی، وظیفه نظارت بر توزیع، برعهده وزارت صمت است. اما روابط عمومی وزارت صمت از این مسئولیت اظهار بی اطلاعی کرده است.

در این بین یکی از مدیران شرکت های توزیع می گوید: سهمیه گاز شرکت‌های توزیع کننده به میزان 20 درصد کاهش یافته و این به دلیل آن است که دولت مشتریان خوبی در صادرات بدست آورده که این صادرات به نفع کشور و منافع ملی است اما چون سازوکار آن به درستی تدوین نشده نتیجه آن کسری توزیع گاز در بخش خانگی است. ولی تخلف برخی شرکت های توزیع کننده در خصوص عدم توزیع سهمیه گاز کپسول در شبکه خانگی و فروش آن به رانندگان و سیستم حمل و نقل نیز در این رابطه بی تاثیر نیست.

اما اطلاعات بورس انرژی در ماه های اخیر بر صادرات گاز مایع صحه می گذارد. در این خصوص علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی بیان داشت: از ابتدای مردادماه سال جاری عرضه گاز مایع در بورس انرژی شدت گرفته است. مطابق با آمار در این مدت سه ماهه مجموعا 271 هزار تن از طرف شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت ملی گاز در بورس انرژی معامله شده است.

در نتیجه به نظر می رسد دلیل اصلی کمیاب شدن گاز مایع، ورود بی موقع این فرآورده نفتی به تابلوی بورس انرژی و صادرات بی وقت آن است که عدم برنامه ریزی به موقع برای تامین گاز شبکه خانگی در فصل سرما که انگشت اتهام را به سمت صاردات نشانه گرفته است. صادراتی که با برنامه ریزی می تواند سبب تقویت منافع ملی  و رضایت مصرف کننده داخلی شود.

همچنین  تقوی مدیرنظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت دلیل اصلی کمبود گاز مایع، صادرات این فرآورده دانست و گفت: بررسی های ما نشان می دهد که در روزهای اخیر میزان توزیع این فرآورده کاهش یافته و همین موضوع سبب کمیاب و گرانی آن شده است.

تقوی با تاکید بر رعایت قیمت مصوب توسط توزیع کنندگان سیلندر گاز، از برخورد با هرگونه گران فروشی در این بخش خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مصوب مصرف کنندگان برای سیلندر 2 کیلوگرمی، 1820 تومان و قیمت مصرف کننده سیلندر 11 کیلوگرمی، 8700 تومان است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس صادرات بورس انرژی گاز مایع بنزین سوپر گاز ال پی جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد

مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا مهمترین و شاخص ترین برنامه ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد. - اخبار بازار -

بهنام عزت نژاد در گفتگوی اختصاصی با بیدنا، برنامه های شاخص شرکت ساینا در سال مالی جدید را تشریح کرد و گفت: در سال 1403 محصولات برند هوم لایف با جایگاه ممتاز در نقشه ادراکی مصرف کنندگان روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: در فاز اول این طرح، مایع ظرفشویی؛ پاک کننده شیرآلات؛ گاز‌پاک کن؛ مایع لباس و نرم کننده لباس تولید و روانه بازار خواهد شد.

 مدیرعامل ساینا با بیان اینکه در سال 1403 محصولات آیروسل با برند مکتیس وارد بازار خواهد شد افزود: استراتژی رشد تولید مورد تاکید مجموعه ساینا و مدیریت شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال 1403 است. در همین راستا برند پریمکس حضور گسترده تری در بازار های داخلی و خارجی خواهد داشت.

عزت نژاد با بیان اینکه توسعه محصول و توسعه بازار از اولویت های ساینا در سال 1403 خواهد بود ادامه داد: در راستای توسعه محصول پریمکس؛ محصولاتی همچون مایع لباس آنتی باکتریال؛ مایع ظرف حلال در آب سرد و مایع ظرف حاوی نرم کننده، پودر ماشینی و دستی، کرم کف شوی تولید و در راستای توسعه بازار؛ حضور گسترده تر در بازارهای سازمانی داخلی؛ فروشگاه های زنجیره ای  و بازارهای خارجی در دستور کار مجموعه است.

مدیرعامل ساینا با بیان اینکه برای افزایش سهم بازار برند پریمکس برنامه های ویژه ای در سال 1403 داریم تصریح کرد: سهم ذهنی و عاطفی برند پریمکس در بین مصرف کنندگان از طریق فعالیت های ترفیعی و تشویقی خلاقانه و متناسب با بودجه تبلیغاتی شرکت افزایش خواهد یافت. همچنین برای تقویت برند و نفوذ بیشتر در بازار، برنامه های ترفیعی و تشویقی در  سه حوزه پخش؛ مغازه دار و مصرف کننده را اجرایی خواهیم کرد.

وی در ادامه به رویکردهای صادراتی شرکت ساینا پرداخت و گفت: از جمله اهداف مهم صادراتی شرکتهای گروه شوینده توسعه صنایع بهشهر در سال 2023 دسترسی به بازارهای بالقوه یمن و شرق آفریقا بود که با صادرات به کشور عمان اولین قدم با موفقیت برداشته شد. همچنین صادرات به مقاصد جدید صادراتی اعم از کشورهای ترکمنستان و عمان نیز محقق شد.

 

عزت نژاد افزود: قدم بعدی در راستای صادرات به کشور عمان ایجاد سبد دوم محصولات صادراتی با برند هوم لایف می باشد که در سال 2024  مراحل آن طی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساینا با تاکید بر اینکه توسعه جغرافیایی مقاصد صادراتی با جدیت دنبال خواهد شد ادامه داد: افزایش تنوع و حجم صادرات به مقاصد اصلی صادراتی آسیای میانه اعم از قزاقستان و قرقیزستان و نیز تقویت مشتری های صادراتی حوزه قفقاز اعم از گرجستان و ارمنستان از دیگر برنامه های صادراتی ساینا در سال 1403 است.

عزت نژاد در پایان با تبریک سال جدید ابراز گفت: پیش بینی می کنم در سال 1403 در حوزه تولید و فروش رکورد ده ساله شرکت شکسته شود.

دیگر خبرها

  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • تیم ملی فوتسال ایران با سوپر استارش نتوانسته نتایج قاطعش را تکرار کند
  • آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد