Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان خراسان جنوبی از برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای تخصصی ۲۳ آبان در بیرجند خبر داد و گفت: با توجه به هجوم همه جانبه رسانه‌های معاند در بستر شبکه‌های اجتماعی باید فرهنگ استفاده از رسانه‌های نوین در بین مردم فراگیر شود. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سجاد رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط کنونی دنیا رسانه و فضای مجازی یک ابزار برای پیشبرد اهداف عملیات روانی و تاثیرگذاری مستقیم بر افکار عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سواد رسانه لازمه مقابله با جنگ رسانه‌ای است گفت: دوره‌های سواد رسانه با هدف افزایش آگاهی عمومی و فعالان فضای مجازی استان برگزار می‌شود. 

رئیس سازمان بسیج فضای مجازی خراسان جنوبی با اشاره به رویکرد این سازمان در سال جاری مبنی بر آموزش و افزایش سطح سواد رسانه‌ای اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و خانواده‌های آنها عنوان کرد: سال گذشته دوره مقدماتی سواد رسانه‌ای با حضور بیش از 100 نفر از علاقه‌مندان به این عرصه برگزار شد و در این دوره آموزشی نیز منتخبین دوره مقدماتی و فعالان این عرصه حضور می‌یابند.

سواد رسانه‌ای پیش شرط ورود به فضای مجازیفارس| ظرفیت فضای مجازی برای پیشگیری از اعتیاد استفاده شودهمدان| دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال گمراه کردن نسل جوان است

رضایی افزود: این دوره آموزشی چهارمین دوره آموزشی سطح یک سواد رسانه‌ای است که در سال جاری در استان برگزار شده و 3 دوره قبل به صورت مجازی اجرا شده و این دوره به صورت حضوری با حضور اساتید کشوری سواد رسانه‌ای اجرا خواهد شد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان خراسان جنوبی تصریح کرد: افرادی که این دوره را با موفقیت به پایان برسانند به عنوان مربی سواد رسانه‌ای در سطح مرکز استان  و شهرستان‌ها به ارائه مباحث سواد رسانه‌ای به صورت عمومی خواهند پرداخت.  

وی ادامه داد: 23 و 24 آبان ماه دکتر نوروزی و دکتر شاه آبادی از اساتید کشوری سازمان فضای مجازی بسیج مستضعفین در این دوره به ارائه سرفصل‌های تخصصی خواهند پرداخت و در پایان دوره گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

رضایی تاکید کرد: با توجه به هجوم همه جانبه رسانه‌های معاند در بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی باید فرهنگ استفاده از رسانه‌های نوین در بین عموم مردم و خانواده‌ها فراگیر شود و این نیاز به برنامه‌ریزی برای اجرای نهضت سواد رسانه‌ای در استان دارد که باید همه ادارات و نهادهای فرهنگی برای اجرای این نهضت مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام/252/ز

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان ۴ هزار گردشگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه با اشاره به اینکه تنها موزه تخصصی ایلخانی کشور در این کهن‌شهر قرار دارد، بیان کرد: از ۲۷ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین ماه جاری حدود چهار هزار نفر از این موزه بازدید کردند.

جواد محرم‌پور ، در گفتگو با خبرنگاران افزود: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد از طریق خرید بلیت و یکهزار و ۵۰۰ نفر نیز در قالب تور‌های مراغه‌گردی و به صورت رایگان از این موزه بازدید کردند.

وی با اشاره به بازدید گردشگرانی از فرانسه و مغولستان از این موزه تخصصی، اضافه کرد: ایجاد یک نمایشگاه جنبی مردم‌شناسی از آثار دوره قاجار و پهلوی برای نخستین‌بار در محل این موزه نیز موجب شد تا بازدید از آن در ایام نورورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

به گفته وی ابن موزه از ساعت ۹ تا ۱۸ همچنان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است و مقبره اوحدی در مجاورت این موزه نیز جزو بخش‌های جنبی و پربازدید آن به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه اضافه کرد: موزه ایلخانی مراغه در حقیقت با تمرکز و انتقال صد‌ها اثر برجسته و گردآوری مجموعه‌ای به نسبت کامل از آثار مختلف ایلخانی شامل انواع سفال، کاشی، سکه، فلز، شیشه و کتابت، یک منبع مطالعاتی و پژوهشی غنی از آن دوره تاریخی به شمار می‌رود.

محرم‌پور، ادامه داد: آثاری از عصر طلایی سفالگری دوره اسلامی، کامل‌ترین مجموعه مسکوکات ایلخانی کشور، نمونه‌های نادر شیشه‌گری و شمشیر مرصع متعلق به «کری خان بهادر خان» حاکم وقت داغستان نیز از بخش‌ها و آثار پربازدید موزه ایلخانی مراغه محسوب می‌شود.

مسئول موزه ایلخانی مراغه هم در مورد سفالینه‌های این موزه بیان کرد: شهر‌های معروف دوره ایلخانی از جمله ری، کاشان، جرجان، سلطان‌آباد و تخت سلیمان از مراکز مهم سفال‌گری آن دوره بود و نمونه‌های بارزی از آنها در موزه ایلخانی مراغه وجود دارد.

محمد شهریاری به استخراج قطعاتی از کاشی‌های زرین‌فام و نقش برجسته از رصدخانه خواجه نصیرالدین توسی در مراغه اشاره کرد و افزود: به عقیده کارشناسان، این کهن‌شهر نیز از مراکز سفالگری دوره ایلخانی بود و قطعاتی از کاشی‌های زرین‌فام و نقش برجسته رصدخانه مراغه نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

موزه تخصصی دوره ایلخانی کشور در سال ۱۳۷۵ به دلیل تخصصی بودن آثارش و معرفی این دوره خاص از تاریخ کشورمان که گستره آن از هرات تا فرات بود، در مراغه راه‌اندازی شد و پیش از آن یعنی از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۵ نیز آثاری از دوره‌های مختلف تاریخی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده بود.

به عقیده کارشناسان تمدن در مراغه از دوره پیش از اسلام نیز استمرار داشت و شاید به همین دلیل بود که این کهن‌شهر، سازندگی دوباره ایران‌زمین را پس از یک دوره قتل، غارت و ویرانی مغول‌ها رقم زد و اکنون موزه‌اش معرف همان دوره تحول و سازندگی است.

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان ۴ هزار گردشگر
  • در روایتگری خوبی‌ها ضعف رسانه‌ای داریم/معروف گستری داشته باشیم
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • روز قدس فرصتی برای کنار زدن نقاب های دروغین استکبار است
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود
  • مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی در قم برگزار می‌شود