Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:37:24 GMT

تقویت احساس تعلق هدف برنامه‌های «روز قم» است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۴۹۰۲

تقویت احساس تعلق هدف برنامه‌های «روز قم» است

حسن مالکی نژاد یکشنبه درجمع خبرنگاران با اشاره  به روز ۳۰ آبان ، سالروز حضرت معصومه(س) به قم تاکید کرد: این روز به عنوان روز قم نامگذاری شده و باید به واسطه این نامگذاری ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، گردشگری و غیره معرفی شود.

وی اضافه کرد: روز قم امسال به صورت استانی برگزار می‌شود اما از سال‌های آینده این روز به صورت ملی و درابعاد بعدی درسطح بین الملل برگزار خواهد شد، مردمی شدن رویکرد اصلی شورای شهر قم دربرگزاری برنامه های روز قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های روز قم بیان داشت: برگزاری تئاتر و سرودهای خیابانی و پویا کردن فضای کالبدی شهرقم به همراه ایجاد کارگاه‌های عکس و فیلم به صورت ورکشاپ از برنامه‌های روز قم می‌باشد.

مالکی نژاد اضافه کرد: برپایی تورهای قمگردی و ساماندهی جایگاه‌های تفریحی شهرقم، نواخته شدن زنگ روز قم درسطح مدارس، برگزاری جشنواره پرچم و شادی پیمایی درسطح فرهنگسراهای شهر نیز در این روز پیش بینی شده‌است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی،، طراحی المان های شهری،  دیوارنویسی های متناسب با روز قم، و ارائه دو روز خدمات پزشکی جامعه بسیج علوم پزشکی در روستاهای شهر قنوات نیز در این روز انجام می‌پذیرد.

وی افزود: حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) از ابتدای ورودی جعفریه تا حرم مطهر نیز همزمان با ۳۰ آبان ماه انجام خواهد گرفت.

مالکی نژاد تصریح کرد: قبرستان شیخان و مشاهیر مدفون در آن یکی از ظرفیت‌های گردشگری و مذهبی استان بوده که در روز قم نسبت به معرفی هر چه بیشتر آن اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین برپایی گعده‌های پیشکسوتان دفاع مقدس درخانه موزه شهیدان زین الدین و برگزاری یادواره شهدا نیز در این مکان پیش بینی شده‌است.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم در سال جاری، ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نامگذاری شده‌است.

ورودی های شهر قم ساماندهی می‌شود

مالکی نژاد همچنین با اشاره به مساله ساماندهی ورودی‌های شهر قم یادآور شد: در وضعیت کنونی ورودی‌های شهر متناسب با جایگاه و منزلت شهر مقدس قم نیست.

وی ادامه داد: برای بهبود سیما و منظر ورودی شهر قم از سمت جاده کاشان و میدان ولیعصر(عج) شهرداری و شورای شهر قم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای وارد رایزنی شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهرقم تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به ساماندهی عوارضی قم-تهران و واگذاری آن به شهرداری برای ساماندهی و تولید محتوای متناسب دراین محور تاکید دارد.

وی با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی موجود درشهر تاکید کرد: راه اندازی نمایشگاه«آینه انقلاب» در بیت تاریخی امام راحل و تبدیل آن به یک مکان درخورگردشگری از اقدامات مثبت شورای شهر قم در ماه های گذشته بوده‌است.

وی ادادمه داد: دراین نمایشگاه زندگی امام راحل و حوادث انقلاب اسلامی درقالب تصاویر پویا و زنده در۴۰ قاب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته‌است.

مالکی نژاد تاکید کرد: نرم افزار ویژه‌ای نیز برای معرفی شخصیت و بیت تاریخی امام راحل آماده و در صورت تمایل به صورت آنلاین در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

محتوای این نمایشگاه مصور که در بیت تاریخی امام راحل راه اندازی شده‌است به چهار زبان فارسی، عربی، اردو و انگلیسی می‌باشد.

وی همچنین اظهار کرد: ساختمان منبع آب در ابتدای خیابان آذر می‌تواند به یک فرهنگسرای شهری تبدیل شود، این ساختمان درحال حاضر متروکه بوده و هیچ گونه استفاده ای از آن صورت نمی‌گیرد.

مالکی نژاد گفت:‌با نورپردازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم این محل می‌تواند به یکی از فضاهای گردشگری و رصد شهر قم از ارتفاع بالا تبدیل شود.

صدور پروانه مدارس خیرساز رایگان شد

عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه بیان کرد: رایگان شدن پروانه مدارس خیرساز از مسائلی بوده که شورای اسلامی شهر قم در روزهای اخیر به آن ورود پیدا کرده‌است.

وی گفت: با تفاهم‌نامه صورت گرفته بین آموزش و پرورش و شورای شهر قم، هزینه صدور پروانه در قالب دیون دوطرفه بین این دونهاد محاسبه شده و مبلغی از خیرین گرفته نخواهد شد.

مالکی نژاد با اشاره به برنامه‌های شورای اسلامی شهر قم درمرکز کرامت آیت الله بهاءالدینی گفت: شورای شهر قم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این محل دست به کار شده‌است.

وی اضافه کرد: انجام مشاوره و فعالیت درحوزه کارآفرینی و تاسیس گلخانه برای ایجاد بستر اشتغال این افراد از برنامه‌های شورای شهر قم دراین محل است.

«مرکز کرامت» آیت الله بهاالدینی که برای ساماندهی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و همچنین فرایندهای پس از خروج معتادان متجاهر احداث شده است ، ۵۰۰ تن ظرفیت اسمی دارد و معتادان متجاهر در یک دوره زمانی ۳ تا ۶ ماه در این مرکز نگهداری می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم همچنین تاکید کرد: در تمام محلات شهر قم که مسجد وجود ندارد باید مسجد احداث شود، در صورتی که شهرداری زمینی در این محلات داشته باشد این اراضی را برای احداث مسجد به هیات امنا تحویل می‌دهد.

وی اضافه کرد: صدور پروانه برای مساجد رایگان بوده و بین ۵۰ تا ۹۰ متر نیز تجاری رایگان به مساجد تازه تاسیس داده می‌شود.

قم صاحب«رصد خانه» می‌شود

مالکی نژاد در ادامه با اشاره به احداث رصد خانه درقم تصریح کرد: ایجاد رصدخانه در ارتفاعات انتهای بوستان در حال احداث کوثر در جنب کوه خضر نبی«ع» از دستور کارهای مهم شورای اسلامی شهر است.

وی ادامه داد: این رصد خانه می‌تواند ظرفیت‌های گردشگری بوستان هزارهکتاری قم، کوه خضرنبی و باغ پرندگان و باغ موزه دفاع مقدس را تقویت کند.

وی اظهار داشت: روند ساماندهی کوه خضر نبی درحال انجام است، طولانی شدن ساماندهی و بهسازی این مکان ناراحت کننده شده‌است.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت:‌ بهبود وضعیت نورپردازی و ایجاد مسیر دسترسی امن پیاده راه روی اقداماتی هستند که در کوه خضر در حال انجام است.

وی ابراز کرد: کوه خضر نبی(ع) و یادمان شهدای گمنام آن باید در آینده به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری استان تبدیل شود.

وی در ادامه یادآور شد: زمینه‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای انجام برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر مهمترین حیطه فعالیت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم است.

مالکی نژاد اظهار کرد: افزایش نشاط اجتماعی درسطح شهر قم از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر بوده و تلاش می‌شود مدارس به محور نشاط و شادابی تبدیل شود.

منزل شهید شفیعی «خانه موزه» می‌شود

مالکی نژاد با اشاره به اهمیت توجه هر چه بیشتر به شهدا گفت: خانه پدری شهید شفیعی از شهدای انقلاب اسلامی به یکی از سراهای محله شهر تبدیل می‌شود.

پیکر مطهر این شهید بعد از۱۶ سال به صورت سالم و صحیح  تفحص و میهن بازگردانده شد. شهید محمدرضا شفیعی در تاریخ ۱۴دی ماه ۱۳۶۵ به شهادت رسید و در تاریخ ۴مرداد ماه ۱۳۸۱پیکرش به کشور بازگشت.

وی بیان اظهار داشت: باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس طبق پیش بینی‌های صورت گرفته باید دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای قم در آبان ماه سال ۹۹ بیان کرد: فرهنگ سازی و تبلیغات محیطی این کنگره توسط شورای اسلامی شهر قم انجام می‌شود.

مالکی نژاد خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی سه راه سجادیه به خیابان آذر از ۵۰ سال قبل آماده شده اما به دلیل عدم عزم جدی هنوز اتفاقی نیفتاده‌است، یک طرفه شدن خیابان آذر مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده‌است.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی اتفاق خاصی در منطقه و خیابان آذر صورت نگرفته و از نظر سرانه های اجتماعی نسبت به مناطق دیگر محروم‌تر است.

برچسب‌ها شورای شهر حرم حضرت معصومه (س) قم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر حرم حضرت معصومه س قم شورای شهر حرم حضرت معصومه س قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، بسیاری از دست اندرکاران محافل قرآنی از جمله سازمان صداوسیما، شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری و کانون‌های فرهنگی و مذهبی حضور یافتند و مسائل مربوط به این بخش را مطرح کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست گفت: افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه‌سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

در این نشست همچنین از ۷۸ نفر از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و شهرداری قدردانی شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان