Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان نهاوند دارای ۱۰ پروژه نمیه‌تمام ورزشی است که با گذشت ۱۲ سال‌ این پروژه‌ها همچنان نمیه‌کاره باقی مانده‌اند و با این شرایط بهره‌برداری از این پروژه‌ها عملا غیر ممکن است. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، شهرستان نهاوند در بسیاری از رشته‌های ورزش‌ها سرآمد است و ورزشکاران این شهرستان مدال‌هایی رنگارنگی را در سطوح  مختلف بین‌المللی، آسیایی و کشوری به ارمغان آورده‌اند  و بر همین اساس وضعیت زیرساختی ورزش شهرستان باید پاسخگوی استعدادهای نابی باشند که در این شهرستان وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش  نقش نهاوند در میزبانی از مسابقات ورزشی کشوری بوده‌ایم که علت آن فراهم نبودن خوابگاه و زیرساخت‌های مورد نیاز دیگر برای اسکان ورزشکاران میهمان، در شهرستان بوده است که از همین روی نیاز است در این‌باره توجه بیشتری به زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان شود.

در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای 10 پروژه نمیه‌کاره ورزشی است که این پروژه‌ها شامل مجتمع ورزشی بانوان نهاوند، پروژه سالن باستانی نهاوند، زمین چمن برزول، زمین چمن فیروزان، زمین چمن گیان، سالن ورزشی باباقاسم، سالن باستانی دهفول، سالن ورزشی قلعه قباد و خوابگاه ورزشکاران نهاوند است.که پروژه مجتمع ورزشی بانوان نهاوند در سال 86 کلنگ‌زنی شده و امسال وارد دوازدهمین سالی شده‌ایم که این پروژه هنوز تکمیل نشده است.

پروژه زمین چمن فیروزان نهاوند با دو هزار و 900 متر مربع مساحت در سال 1390 کلنگ‌زنی شده، پروژه زمین چمن گیان با هشت هزار و 400 مترمربع مساحت در سال 90 کلنگ‌زنی شده، پروژه سالن باستانی نهاوند با هزار و 500 مترمربع مساحت در سال 89 کلنگ‌زنی شده و استخر بانوان نهاوند نیز در سال 86 کلنگ زنی شده است.

همچنین زمین چمن برزول، سالن باستانی دهفول و خوابگاه ورزشی نهاوند نیز از دیگر پروژه‌های ورزشی شهرستان هستند که در سال 1390 کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

با وجود اینکه که سال‌های زیادی است که این پروژه‌ها کلنگ‌زنی شده‌اند اما وعده‌های امروز و فردای مسولان و متولیان نتوانسته کمکی به تسهیل در روند اجرایی این پروژه‌ها کند.
و برخی از این پروژه‌ها در حد اسم باقی مانده‌ و برخی دیگر هم که نیمه‌کاره مانده است و شاید زمان اتمام و  بهره‌برداری از این پروژه‌ها با توجه به نیاز مالی و اعتباری بالایی که برای تکمیل یا بهره‌براری از آنها نیاز است، با این شرایط عملا غیر ممکن باشد.

اتمام پروژه‌های نمیه‌تمام ورزشی نهاوند نیازمند 16 میلیارد تومان اعتبار است

رئیس اداره ورزش و‌جوانان نهاوند گفت: نهاوند دارای 10 پروژه نمیه‌کاره ورزشی است که اتمام این پروژه‌های نمیه‌تمام به بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مهراد سعدی‌نژاد اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای 10 پروژه ورزشی نیمه‌‌تمام است که میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بیش از 60 تا 70 درصد است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته مجموع 10 پروژه ورزشی شهرستان برای اتمام ساخت و بهره‌برداری نیازمند 16 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار است که امیدواریم با تلاش نماینده مردم نهاوند در مجلس، فرماندار نهاوند و مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان این مهم محقق شود.

سعدی‌نژاد افزود: در حال حاضر استخر شهرک طالقانی، استخر مجموعه ورزشی بانوان، سالن باستانی نهاوند، خوابگاه ورزشی نهاوند با توجه به‌ضرورت و نیاز شهرستان از پروژه‌هایی هستند که باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در این راستا طی دیدار مشترک نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با وزیر محترم ورزش و جوانان ایشان قول مساعد در خصوص تأمین اعتبار ویژه جهت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها را دادند.

همدان| سردخانه 10 هزار تنی در نهاوند احداث می‌شود70 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به طرح‌های ورزشی استان بوشهر تخصیص یافتوعده یک‌ماهه جدید برای بهره‌برداری از ورزشگاه 6 هزار نفری 22 گولان سنندج

 

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های نمیه‌کاره وزرشی شهرستان در حال ساخت هستند و  هدف ما بهره‌برداری از این پروژه‌ها در دهه مبارک فجر است.

سعدی‌نژاد گفت: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه استخر شهرک طالقانی 60 درصد، پروژه استخر مجموعه ورزشی بانوان 50  درصد و خوابگاه ورزشی نهاوند 50  درصد است.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه در شهرستان، سرانه فضای ورزشی شهرستان به میزان استاندارد خواهد رسید هرچند که در حال حاضر وضعیت خوبی در این زمینه در شهرستان وجود دارد.

سعدی‌نژاد تاکید کرد: همچنین در حال حاضر پروژه سالن باستانی نهاوند با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام عملیات ساخت است.

وی با اشاره به پروژه‌های زمین‌ چمن شهر برزول، زمین چمن روستای زرامین و زمین چمن روستای توانه، افزود: درباره زمین چمن شهر برزول و زرامین خوشبختانه با پیگیری‌های مسئولین محلی از اعتبارات سال 98 برای آن‌ها مبلغی اختصاص داده ‌شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند تصریح کرد: مجموع اعتبارات استانی اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند که ویژه پروژه‌های عمرانی است یک میلیارد و 800  میلیون تومان است.

سعدی‌نژاد با اشاره به تجهیز خوابگاه ورزشی مجموعه ورزشی بانوان نهاوند، عنوان کرد: با توجه به وجود اتاق‌های مناسب در طبقات دوم و سوم بخش اداری مجموعه ورزشی بانوان و همچنین نیاز ویژه شهرستان به ایجاد خوابگاه برای برگزاری مسابقات استانی و کشوری با پیگیری‌های مسئولین شهرستان مبلغی جهت تجهیز آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌و بودجه کشور جذب‌ شده است که در آینده نزدیک این پروژه با حضور مسئولین شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت ایجاد و فراهم کردن زیرساخت های ورزشی در ابعاد ورزش قهرمانی و همگانی نقش مهمی که در نشاط نسل جوان و کاهش آسیب های اجتماعی دارد پیگیری های زیادی برای تخصیص بودجه برای طرح های ورزشی این شهرستان ها در سال های اخیر شده است.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان نهاوند باید در اولویت‌ باشد

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این‌باره،  گفت: با توجه به ظرفیت‌ و استعدادهای خوب ورزشی در شهرستان نهاوند، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان نهاوند باید در اولویت‌ باشد.

حسن بهرام‌نیا با اشاره به پروژه‌های ورزشی در نهاوند، اظهار داشت: در حال حاضر 10 پروژه ورزشی از محل اعتبارات ملی و استانی در شهرستان نهاوند در حال فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز جهت بهره‌برداری از این تعداد پروژه 16 میلیارد و 250 میلیون تومان است و در حال حاضر پروژه استخر شرکت نفت در شهرک طالقانی دارای بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی است.

بهرام‌نیا ادامه داد: در این پروژه که از محل اعتبارات شرکت نفت با اعتبار 3.5 میلیارد تومان در حال فعالیت است تاکنون 1.3 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که اکنون پس از احداث اسکلت در آستانه آغاز عملیات ساخت موتورخانه و تیغه کشی قرار گرفته است.

وی افزود: پروژه سالن باستانی نهاوند نیز که در مجموعه ورزشی علیمرادیان در حال ساخت است حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما متأسفانه سرعت انجام عملیات ساخت و جبهه‌های کاری مطلوب نیست لذا انتظار می‌روند مدیران استانی در این زمینه توجه ویژه‌‌ای داشته باشند چراکه وزیر ورزش در این زمینه قول تأمین اعتبار ویژه جهت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر را داده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: این پروژه در حال حاضر در مرحله دیوارکشی کانال آب استخر و همچنین کاشی‌کاری دیواره داخلی استخر است و متاسفانه سرعت و پیشرفت این پروژه مطلوب نیست.

بهرام‌نیا بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان برنامه‌و بودجه کشور مبلغ 160 میلیون تومان جهت تجهیز اتاق‌های موجود در طبقات دوم و سوم مجموعه ورزشی بانوان جهت ایجاد خوابگاه ورزشی جذب‌ شده است که این مهم می‌تواند در برگزاری مسابقات و میزبانی مسابقات کشوری نقش به‌سزایی داشته باشد.

وزیر ورزش دستور تخصیص اعتبار ویژه برای پروژه‌های ورزشی نهاوند را صادر کرده است

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت‌گرفته با هدف ارتقای جایگاه ورزش نهاوند و همچنین افزایش سرانه ورزشی در شهرستان، گفت: در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی شهرستان که از مطالبات مردم و جامعه ورزشی شهرستان نهاوند است با وزیر ورزش جلسه‌ای برگزار شد که وزیر ورزش و جوانان دستور تخصیص اعتبار ویژه برای نهاوند را صادر کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: مقرر شده است از محل این اعتبار ویژه، خوابگاه ورزشی، استخر بانوان و خانه باستانی نهاوند تکمیل شود و این سه پروژه امسال به بهره‌برداری برسند و قطعا این مهم باعث می‌شود ورزش قهرمانی و همگانی به رشد و بالندگی و تعادل برسد.

بهرام‌نیا تاکید کرد: در حال حاضر سرانه ورزشی در شهرستان نهاوند به ازای هر نفر 90 سانتی‌متر مربع است که با به بهره‌برداری 10 پروژه نیمه‌کاره این عدد به یک مترمربع ارتقا و از استانداردها برخوردار می‌شود.

وی افزود: امروز توجه به جامعه ورزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید از مهم‌ترین مواردی باشد که در دستور کار مسئولین مربوطه  به‌ویژه وزارت ورزش و جوانان و همچنین ادارات کل استان‌ها باشد.

بهرام‌نیا با اشاره به پروژه‌های نمیه‌کاره در سطح کشور، اظهار داشت: در سطح کشور 70 هزار پروژه ملی و استانی نمیه کاره وجود دارد که از این تعداد پنج هزار پروژه ملی و 65 هزار پروژه استانی هستند.

وی تصریح کرد: حداقل زمانی که برای تکمیل این تعداد پروژه نمیه کاره در کشور برآورد شده 20 سال است و از همین روی بین دولت و مجلس تفاهمی ایجاد شده که پروژه جدید ملی در کشور تعریف نشود زیرا دولت منابع کافی برای انجام پروژه جدید ندارد.

بهرام‌نیا عنوان کرد: در شرایط فعلی دولت منابع کافی و اعتبار ندارد و از همین روی ما نمی‌توانیم پروژه ملی جدیدی در کشور تعریف کنیم زیرا دولت منابع را برای تکمیل پروژه‌های نمیه کاره در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی شهرستان نهاوند از مطالبات مردم و جامعه ورزشی شهرستان است و قطعا بهره‌برداری از این پروژه‌های نمیه‌کاره باعث افزایش سرانه فضای ورزشی در شهرستان خواهد شد و سرانه فضای ورزشی در شهرستان  را به استاندارد لازم می‌رساند. البته اتمام این پروژه‌ها به اعتبارات زیادی نیاز دارد که با این شرایط مالی دولت تخصیص اعتبارات لازم برای این پروژه‌های نمیه‌کاره در شهرستان عملا غیرممکن است و لازم است که متولیان و مسولان مربوطه در این زمینه چاره‌ای اساسی بیندیشند.

گزارش از فاطمه ظفری

انتهای پیام/741/ ت

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان حمیدرضا خان محمدی در آئین افتتاحیه سالن‌های ورزشی جدید الاحداث استان هرمزگان اظهار داشت: قبل از اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سرانه ورزش دانش آموزی استان هرمزگان سی و چهار صدم متر مربع بود و با اضافه شدن طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سرانه ورزشی استان به پنجاه صدم متر مربع رسید.

وی افزود: با افتتاح پروژه‌های جدید ۲ هزار متر مربع به سرانه‌های ورزش دانش‌آموزی استان هرمزگان اضافه شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، بیان کرد: پروژه اولی که امروز افتتاح شد در روستای تالار شهرستان میناب بود که با زیر بنای ۷۰۴ متر مربع و هزینه‌ای قریب به ۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گفته خان محمدی، دو پروژه ورزشی نیز در آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس افتتاح شد که در ابتدا سالن چند منظوره زمزم واقع در پیامبر اعظم این شهرستان با هزینه ۵۰ میلیارد در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پروژه دوم نیز سالن ورزشی آیت الله صدر در مرکز شهر بندرعباس بود که با زیر بنای ۶۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ساخته و به بهره برداری رسید.

کد خبر 6081830

دیگر خبرها

  • کوتاهی مسئولان در حمایت از تنها شانس پاراالمپیکی ایران+فیلم
  • نهاوند نایب قهرمان مسابقات کشتی آزاد نونهالان استان
  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • پس از ۳۰ ساعت انتظار، سرانجام اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ کنسل شد
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • تحویل پروژه 274 واحدی مسکن ملی نهاوند در هفته دولت امسال