Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:42:03 GMT

۶۸۰ خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه روستایی هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۵۰۶۸

۶۸۰ خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه روستایی هستند

عیسی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۳ هزار و ۴۰۰ خانوارتاکنون عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایری این استان شده اند.
وی بیان کرد: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزستی کهگیلویه و بویراحمد بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش بیمه روستائیان و عشایری قرار خواهند گرفت.
کریمی ابراز کرد: ۲۶ کارگزار در فرمانداری و بخشداری و ادارات امور عشایر استان کار بیمه روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزارو ۸۶۰  خانوار در شهرستان گچساران زیر پوشش بیمه روستائیان و عشایری است.
وی اظهار کرد: به منظور حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، ۷۰ درصد از حق بیمه تعیین شده از سوی دولت و ۳۰ درصد مابقی توسط بیمه گذار پرداخت می شود.

کریمی گفت: هر خانوار عشایری براساس سطح بیمه انتخابی هر سال باید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۶میلیون و۶۰۰ هزار ریال باید پرداخت کند.
کهگیلویه وبویراحمد دارای یک هزار و۷۰۰ روستاست.

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گچساران صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

براساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند بصورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند و افراد تا ۳۱ فروردین‌ماه مهلت ثبت‌نام دارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای اجرای ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمام مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند بصورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و از مزایای این بیمه شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان متوفی بهره‌مند شوند.

در این طرح برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر، 100 درصد مبلغ حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

بیمه اجتماعی رایگان برای مادران روستایی دارای 3 فرزند

با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولین از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله نخست ثبت‌نام مربوط به مادرانی است که یکی از فرزندان آنها متولد اول فروردین سال 1396 به بعد باشد.

براین اساس متقاضیان ثبت‌نام در این طرح باید حداکثر تا 31 فروردین ماه جاری با مراجعه به سایت www.roostaa.ir بخش ثبت‌نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایر (غیر شاغل) و یا مراجعه به یکی از کارگزاری‌های استان تهران، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • ۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه زنان روستایی وعشایر
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی