Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سرهنگ جهانگیر تقی‌پور با اعلام خبر کلاهبردار میلیاردی درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: ابتدای مهر ماه امسال تعدادی از شهروندان با مراجعه به مراجع انتظامی و قضایی از فردی به جرم کلاهبرداری و فروش مال‌غیر شکایت کردند و پرونده‌های تشکیل شده در شعبه 10 بازپرسی ناحیه پنج تهران برای دستگیری متهم در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند فرد یاد شده با استفاده از کانال تلگرامی هواداران بنز، کسب و کار خود را تبلیغ می‌کرده و به بهانه خرید قطعات خودروهای بنز و B.M.W از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و گرجستان، بالغ بر 200 میلیارد ریال از آنها دریافت کرده و در مواردی حتی خودروهای امانی مالباختگان را فروخته است.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که متهم از محل کارش گریخته و به این ترتیب محل کسب با دستور قضایی پلمب شد.

وی تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را در شهر پرند شناسایی و پس از مراقبتهای ویژه پلیسی، وی را با دستور قضایی در روز 12 آبان ماه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل کنند.

تقی‌پور با بیان اینکه متهم پرونده 38 ساله، دیپلمه و متأهل است، گفت: وی در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد، متهم سابقه‌دار بوده و تاکنون دو مرتبه به زندان رفته و به همین دلیل با نام جعلی به بهانه خرید و فروش خودرو و قطعات یدکی از مالباختگان کلاهبرداری می‌کرده است.

تقی‌پور ادامه داد: در دادخواست یکی از شکات آمده متهم متعهد شده بود در قبال دریافت مبلغ قابل توجهی از وی، یک دستگاه خودرو 206 به مالباخته تحویل دهد اما از لحظه واریز وجه، متهم فراری شده و پاسخگوی تلفنها نبوده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را 200 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، متذکر شد: تاکنون 15 مالباخته، متهم را شناسایی کرده‌اند و متهم با دستور قضایی برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری کلاهبردار میلیاردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سردار سید محمود میرفیضی گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.
ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد