Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی ارزش حجم صنعت تولیدی نان و غذایی مصرفی مردم در کشور را ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: مردم بابت تولید گندم، آرد و نان ۴۴ هزار میلیارد تومان و دولت ۱۶ هزار میلیارد تومان به صورت یارانه نقدی و یارانه نان پرداخت می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین ، یزدان سیف ظهر امروز در جشنواره «نان طیب» که در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه با وجود تهدیدات دشمن برای ایجاد قحطی در ایران امروز خوشبختانه کمبودی نداریم، اظهار کرد: امروز در گندم و مواد غذایی دیگر کمبود نداریم و در چهار سال گذشته از گندم داخلی استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی، ارزش حجم صنعت تولیدی نان و غذای مصرفی مردم در کشور را ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: مردم بابت تولید گندم، آرد و نان ۴۴ هزار میلیارد تومان و دولت ۱۶ هزار میلیارد تومان به صورت یارانه نقدی و یارانه نان پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: در  سال آینده دولت بابت تولید نان باید ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کند که این افزایش  رقم به دلیل افزایش قیمت گندم ایجاد شده است.

سیف در ادامه با اشاره به این نکته که 5.5 میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت گندم است، خاطرنشان کرد: 3.8 از این زمین‌ها به صورت دیمی و مابقی به صورت آبی کشت می‌شوند. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۶۰۰ هزار کشاورز مشغول کشت گندم  هستند، هزار و ۲۰۰ مرکز خرید گندم، و ۸۰۰ کارخانه آرد و سیلوی فعال در کشور داریم و در طول سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در صنعت نان مشغول به کار هستند و این در حالی است که ۸۰ میلیون نفر مصرف کننده نان داریم.

وی با بیان این نکته که  ۴۸ درصد انرژی مردم دهک‌های پایین درآمدی، صرف تأمین نان می‌شود، گفت: فقط ۱۱ درصد انرژی از دهک‌های بالاتر درآمدی صرف تأمین نان می‌شود. 

در خصوص امنیت غذایی مردم با هیچ کس شوخی نداریم

سیف در خصوص تاثیر اتفاقات جوی بر روز کشاورزی که در سال جاری در برخی از مناطق کشور رخ داد، تصریح کرد: به خاطر بارندگی خوبی که از آبان تا فروردین داشته‌ایم، خوشبختانه در مناطق گرمسیری کشت خوبی صورت گرفته تا جایی که ۱۳۴ هزارتن گندم از بوشهر خریداری کردیم که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد: هر چند یک میلیون تن گندم در مناطق گرمسیری به خاطر سیل از بین رفت و همچنین به خاطر کاهش بارندگی از اردیبهشت تا تیرماه سال جاری، متاسفانه در مناطق سردسیری با کاهش تولید گندم مواجه شدیم.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص امنیت غذایی مردم با هیچ کس شوخی نداریم، گفت: ضریب امنیت غذایی مردم در تولید آرد، نان و مواد غذایی دیگر مدنظر مسؤولان است.

سیف با یادآوری این نکته که برای خرید گندم از کشاورزان سامانه طراحی شده است که این می‌تواند حمل و نقل را کاهش دهد،  خاطرنشان کرد: با این سامانه گردش اطلاعاتی خوبی صورت می‌گیرد و می‌توان فهمید که کدام کشاورز از چه استانی و چه نوع گندمی را تحویل داده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی در خصوص افزایش کیفیت گندم بیان کرد: در جهت حذف حلقه واسطه‌ها در خرید گندم و افزایش کیفیت آن  تلاش کردیم اولویت خرید گندم را به مراکز خرید دائمی بدهیم که این امر برای دولت صرفه جویی اقتصادی در بر داشت و برای کشاورزان درآمدزا بود.

وی تاکید کرد: از دیگر کارهای دولت برای افزایش کیفیت گندم استاندارد سازی مراکز خرید، آموزش کشاورزان و متصدیان خرید و انجام گردش اطلاعاتی برای اصلاح امور بوده است.

سیف خاطرنشان کرد: برای کنترل کیفیت از گندم مناطق مختلف کشور نمونه گیری صورت گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص طلب کارخانجات آرد هم گفت: برای ارتقای آرد تلاش کردیم که این کارخانجات دیگر طلبکار دولت نباشند و به این خاطر طلب آنها را تعیین تکلیف کرده و اکنون به صورت قسطی در حال پرداخت آن هستیم.

وی بیان این که سامانه خرید گندم از کشاورزان به نانوایی‌ها اجازه خرید آرد از هر کارخانه که تولید آرد بهتری دارد را می‌دهد، تصریح کرد: چنانچه هر استانی این سامانه را ندارد باید این سامانه را زودتر فعال کند.

با نانوایی‌ها و کارخانجاتی که آرد و نان با کیفیت تولید نکنند برخورد می‌شود 

سیف خاطرنشان کرد: هر نانوایی برای ورود به این سامانه کدی دارد که ممکن برخی از این نانوایی‌ها  کد خود را به دلالان داده باشند که این کار تخلف است و با این افراد برخورد می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: با نانوایی‌ها و کارخانجاتی که آرد و نان با کیفیت تولید نکنند برخورد می‌شود و از هفته آینده تیم‌های بازرسی کار خود را جهت نظارت شروع می‌کنند و چنانچه تخلفی از نانوایی ببینند سامانه بر روی آن نانوایی متخلف بسته می‌شود.

وی در خصوص شاخص‌های تولید نان خاطرنشان کرد: تولید نان در کشور بر اساس انسان، تجهیزات و لوازم و مواد اولیه است، نانوایی های اکنون از نظر وسایل و تجهیزات، نیروی انسانی و مواد اولیه قابل مقایسه با نانوایی‌های ۱۵ سال قبل نیستند.

سیف با اعلام اینکه از سال آینده سامانه حمل و نقل هوشمند آرد نیز فعال می‌شود، گفت: از طریق این سامانه خود نانوایی‌ها می‌توانند حمل و نقل آرد را انتخاب کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در جهت افزایش کیفیت نان باید نانواها آموزش‌هایی ببیند که از ماه سوم سال این آموزش‌ها به صورت جدی‌تر انجام می‌شود و هر نانوا باید در سال چهار تا هشت ساعت آموزش مورد نیاز خود را ببیند.

فارس

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نانوایی نانوایی های مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، آرای صادره به شرح زیر است:   با توجه به شکایت کیوان یاراحمدی از باشگاه شهرداری بندرعباس، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳۱۳ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۹۵۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پرونده شکایت عقیل کعبی از باشگاه مس رفسنجان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۷ میلیارد ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.   در پی شکایت حمید عبدالوند از باشگاه نود ارومیه، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۸ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال قرار رد صادر کرد.

دیگر خبرها

  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها