Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان رشت گفت: تکریم مردم، ارتقاء سلامت اداری و ارائه خدمات به مردم در کنار موضوع مهم حجاب و عفاف از مصادیق اولویت‌دار امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی است. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، میرشمس مومنی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای امر به معروف شهرستان رشت اظهار داشت: امر به معروف فریضه دینی است که در آن به خوبی‌ها امر و از بدی‌ها در تمام حوزه‌ها نهی می‌کنند و ستاد امر به معروف در کشورمان از جایگاه قانونی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ستاد امر به معروف صرفاً یک امر مذهبی نبوده بلکه از جایگاه قانونی محکم برخوردار است گفت: سیاست‌گذاری و تلاش در جهت گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و ساماندهی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی و مردم از وظایف این شورا در راستای وظایف قانونی محوله به آن است.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با چگونگی امر به معروف تصریح کرد: هدف ما صرفاً برخوردهای سلبی و انتظامی نیست بلکه بایستی مطابق با قانون و در مسیر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که اثرات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف برجای خواهد گذاشت حرکت کنیم.

نقش برجسته مردم در احیای امر به معروف ‌/ القای نادرست مسئولان از فرضیه الهی در بین مردمحمایت مجمع رهروان امر به معروف اصفهان از جوان کاشانی؛ حمایت از آمرین به معروف در اولویت قرار گیردعالم دینی اهل سنت: فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است

مومنی‌زاده یکی از حوزه‌های تأثیرگذار در رابطه با امر به معروف را دستگاه‌های اجرایی دانست و بیان کرد: اگر مردم به امر به معروف به‌عنوان یک وظیفه دینی عمل می‌کنند، مدیران اجرایی یک وظیفه مضاعف قانونی نیز در این راستا دارند و باید در جهت فرهنگ‌سازی پیشرو باشند و تلاش کنند.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر بررسی و رفع موانع موجود در حوزه امر به معروف افزود: تکریم مردم، انضباط مالی و اداری، وجدان کاری، رعایت حقوق شهروندی، ارتقاء سلامت اداری و ارائه خدمات به مردم در کنار موضوع مهم حجاب و عفاف از مصادیق اولویت‌دار امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: مزاحمت برای نوامیس در جایگاه چهارم آسیب‌های اجتماعی شهرستان رشت بوده و طبق بررسی‌ها نوع پوشش و آرایش بانوان عامل اصلی این اتفاق است و مزاحمان نیز در رنج سنی 16 تا 24 سال هستند.

حمید مجتبی‌زاده بیان کرد: عدم نظارت دانشگاه‌ها بر نوع پوشش لباس دانشجویان باعث شده است نتوانیم دانشجو بودن برخی را تشخیص دهیم و با وجود دستورالعمل پوشش در دانشگاه‌ها هیچگونه کنترلی از سوی مسئولان مربوطه در دانشگاه‌ انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌ سریال‌های خانگی تصریح کرد: به‌طور مثال سریال مانکن که چند وقتی است از شبکه خانگی پخش می‌شود بین جوانان و نوجوانان تبدیل به الگو شده و 80 درصد نوجوانان از پوشش بازیگران این سریال‌ الگوبرداری می‌کنند درحالیکه این سریال‌ها مجوز وزارت ارشاد نیز دارند.

مجتبی‌زاده به جریان کشف حجاب یک زن در سواحل گیلان اشاره کرد و افزود: آن زن در دفاع از خودش گفته بود چرا جلوی اختلاس را نمی‌گیرید و این نشان‌دهنده عدم تفکیک موضوعات توسط برخی از افراد است و باید در این راستا روشنگری شود‌.

انتهای پیام/613/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ارومیه در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به این که توجه رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌های گذشته با محوریت تولید نشان گر اهمیت این موضوع است گفت: با توجه به تاکید رهبر انقلاب در شعار امسال باید در زمینه تولید بستر‌های لازم برای مشارکت مردم فراهم شده و موانع این مشارکت رفع شود.

آقای عماری با بیان این که پیگیری طرح‌ها یکی از اصول اساسی در روند توسعه اقتصادی و عمرانی است افزود: ارتقا ایمان و امید به آینده روشن در بین مردم یکی از محور‌های فعالیت دستگاه‌های مختلف اجرایی در سال جاری است چرا که این موضوع محرک و شاه کلید حرکت به سمت قله‌های پیشرفت می‌باشد. 

وی تاکید کرد: تقویت و توسعه ارتباط بین مردم و مسئولین با خدمت صادقانه و بی منت به مردم محقق می‌شود. 

یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به این که با تحقق شعار جهش تولید می‌توان رونق را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال شاهد بود گفت: باید روش‌های مشارکت مردم در خصوص جهش تولید بیش از پیش کارشناسی و بررسی شود که تسریع در فرایندها، تسهیل در امور و تکریم مردم از جمله راهکار‌های موجود در این زمینه است. 

حجت الاسلام ذاکر افزود: مهمترین طرح دولت باید ارتقا اعتماد عمومی و امید به آینده مردم باشد و در زمینه حل مسائل و مشکلات از افراد کاردان و متخصص استفاده شود. 

در این جلسه برخی اعضای حاضر از فعالیت نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان گزارشی ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان
  • اولویت پروژه‌های عمرانی اردبیل در سال ۱۴۰۳ تکمیل پروژه‌های شاخص و اساسی است
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • باز شدن پای مردم به تولید نیازمند بازشدن چشم و گوش همه قوا در امر اقتصاد است
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • اجرایی شدن قانون سمع شکایات در افغانستان
  • مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند
  • تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان