Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:04:59 GMT

«آمد و رفت بهار» دوباره به صحنه می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۵۹۲۶

«آمد و رفت بهار» دوباره به صحنه می‌رود

موسیقی- نمایش «آمد و رفت بهار» به کارگردانی و طراحی منصوره علمیددی، ۲۴ آبان ماه ویژه بانوان در تالار وحدت به صحنه می رود.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده،این اثر نمایشی که پیشتر در خرداد سال جاری به روی صحنه رفته بود، در اجرای مجدد خود با روایتی جدید در صحنه اول و تغییراتی در دیگر صحنه‌های نمایش همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش «آمد و رفت بهار»، خوانشی اسطوره‌ای از گردش فصل‌ها با محوریت حرکت است و در آن از داستان‌های اساطیری از بین النهرین، مصر و ایران بهره گرفته شده است. در این نمایش سفر «اینانا» -ایزدبانوی سومری-به زیرِ زمین و گذار او از هفت دروازه، آغازگر داستان فصل‌ها است که با بازگشت «دوموزی» از دنیای مردگان، نوید بهار را می‌دهد. در تابستان با سه‌گانه‌ی آرش، تیر و باران، شاهد نبرد میان تیشتر (خدای باران) و اپوش (دیو خشکسالی) خواهیم بود. در تیرگان با پرتاب تیر آرش ابرها باریدن می‌گیرند و مردم برای شادی و شکر، جشن باران برپا می‌کنند. فصل پاییز با سه‌گانه میترا و آناهید و آذر به تصویر کشیده می‌شود. در ادامه زمستان با «ایزیس» الهه باروری مصر روایت می‌شود و پس از آن عروس بهار بازگشت دوباره هر بهاری را نوید می‌دهد.

عوامل این اجرا عبارتند از:نویسنده و دراماتورژ: آزاده تفضلی،کارگردان و طراح حرکت: منصوره علیمددی،اجراگران به ترتیب حروف الفبا: لیلا پورعلوی، آرتا جوادی اقدم، مونا حجازی، سمن حاجی‌محمد، الهام حسینی، بشرا خادم‌لو، آریانا داها، دلنیا دلجوان، فرشته رضازاده، سارا زینالی، پردیس صفرزاده، نرگس ظاهری، کتایون عتیقی، آیدا کائینی، مهسا کلاهدوز، مهسا لطیفی، گلناز مظهری، آیدا محمدی، مهسا محبی، پگاه نیایی‌پور، اولدوز نژادی، مینا نیکنام، پریسا یوسفی،دستیار حرکت: گلناز مظهری،دستیار نور و منشی صحنه: مریم کاتوزیان 
طراح لباس: هما شهبازی، گریم: سمیه فرهانی،طراح پوستر: نگار باقری،عکاس و تصویربردار: محمد مهیمنی،گرافیست: مریم رهی
ساخت تیزر: حسین صمیمی،مشاور برنامه‌ریزی: اولدوز نژادی،مدیر تولید: پردیس هنرنمای سورا،مشاور رسانه ای: آذین آقاجانی.

«آمد و رفت بهار» جمعه بیست و چهارم آبان ماه ساعت چهارده در تالار وحدت میزبان بانوان خواهد بود. علاقه مندان به تهیه بلیت این موسیقی-نمایش می توانند به سایتwww.iranconcert.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این برنامه با اجرای مژده لواسانی میزبان کوروش سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و کارگردان تئاتر است تا درباره نمایش «توافق نامه» که این شب‌ها بر صحنه است گفتگو کند.

نمایش «توافق نامه» سال گذشته به کارگردانی کوروش سلیمانی و با بازی بهنام تشکر، رامین ناصر نصیر و کوروش سلیمانی به صحنه رفت.

همچنین در بخش «احوالپرسی با هنرمندان» با مسعود فروتن گفتگو می‌شود که سال‌ها در حوزه کارگردانی تلویزیونی فعالیت کرده است.

پخش «بسته پیشنهادی» به تهیه کنندگی الهه بهبودی محصولی از گروه خانواده شبکه دو سیماست که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۳ پخش می شود.

 

دیگر خبرها

  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • «ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی
  • "مجنون آن لیلی" به تالار حافظ می‌آید
  • «طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید
  • مجنون آن لیلی به تالار حافظ می‌آید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود
  • «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان