Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:06:31 GMT

رشد 111 درصدی نزاع‌های دسته جمعی در تایباد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۵۹۹۰

رشد 111 درصدی نزاع‌های دسته جمعی در تایباد

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: از ابتدای امسال تا اکنون 19 فقره نزاع‌ دسته جمعی در این شهرستان صورت گرفته که این رقم سال گذشته در همین مدت 9 فقره بود و این آمار افزایش 111 درصدی نزاع دسته جمعی در این شهرستان را نشان می‌دهد.

سرهنگ علی‌اکبر قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفت ماه گذشته نزاع و درگیری در مجموع 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در تایباد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی جلوگیری از جرم و جنایت را وظیفه نیروهای انتظامی می‌دانند، اما عاملی که سبب به وجود آمدن این جرم و جنایت می‌شود، کم کاری در ترویج امور فرهنگی است که 28 دستگاه اجرایی در این خصوص از آن بی‌تفاوت می‌گذرند.

قربانی نزاع، اعتیاد، فضای مجازی، طلاق و مواد مخدر را به ترتیب پنج آسیب مهم در تایباد معرفی کرد و افزود: نزاع و درگیری در شهرستان یک آسیب جدی به شمار می‌رود که گاه از روی کینه و برای قدرت‌نمایی رخ می‌دهد، این تنش جامعه را از لحاظ مادی و معنوی دستخوش آسیب می‌کند؛ در این زمینه اقدامات فرهنگی بسیار کم، صورت گرفته است.

وی مطرح کرد: در مدت ذکر شده وقوع جرم در این شهرستان 12 درصد افزایش داشته که در این حوزه 94 درصد جرائم کشف شده است. همچنین در حوزه حوادث شامل سوانح، آتش‌سوزی و... 28 درصد کاهش و مفاسد اجتماعی با 18 درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

وی بیان کرد: مواد مخدر به عنوان یک بلای خانمان‌سوز معظلاتی مانند بیکاری، طلاق و برخوردهای ناشایست اجتماعی را در بر دارد و مبارزه با آن در اولویت کاری پلیس است؛ از ابتدای سال جاری کشفیات در این حوزه 2 برابر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد اعلام کرد: در حوزه درون شهری امسال تاکنون 302 فقره تصادف منجر به خسارت، 240 فقره تصادف منجر به جرح با 271 مجروح و چهار متوفی در چهار فقره تصادف که در این مورد افزایش 2 برابری نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه برون شهری در هفت ماهه امسال تاکنون 106 فقره تصادف جرحی با 140 مجروح، 12 فقره تصادف با 18 متوفی و 46 فقره خسارتی به ثبت رسیده است؛ در بحث تصادفات نیز فقر فرهنگ صحیح در رانندگی و تخطی از سرعت مطمئنه سبب افزایش آمارها شده است.

وی در پایان از توقیف سه دستگاه خودروی بدون مجوز به ارزش 35 میلیارد ریال که قصد ورود به کشور را داشتند خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 2000 موتورسیکلت و 200 خودروی متخلف در پارکینگ نیروی انتظامی توقیف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نزاع دسته جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است

نظام الدین کارگزار گفت: رباط «عباس آباد» در محور مواصلاتی تربت جام به تایباد، مزار «مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی» در این شهر و «میل کرات» در جاده اصلی تایباد به خواف از مهمترین آثار تاریخی شهرستان تایباد به شمار می روند که نسبت به سایر بناها نیاز بیشتری به بهسازی دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به دیر قدمت بودن بناهای تاریخی این منطقه، همه ساله برای نگهداری و مرمت این آثار افزون بر ۱۵ میلیارد ریال مورد نیاز است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد ادامه داد: سال گذشته با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری شهر «مشهدریزه» ، ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت قسمتی از بدنه و بام سازی مزار «شاهزاده قاسم» هزینه شد.

وی گفت: پارسال از محل اعتبارات درآمدهای نفتی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت رباط عباس آباد که یک اثر ثبت شده جهانی است، مصوب شد.

کارگزار با اشاره به اینکه دیار مرزی تایباد بناهایی از دوره سلجوقی تا قاجاریه را در خود جای داده است، بیان کرد: برای راه اندازی موزه نسخ خطی در محل آب انبار تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی طی چند سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده ولی تاکنون به بهره برداری نهایی نرسیده است.

شهرستان تایباد ۷۱ بنای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و یک اثر جهانی دارد.

مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، رباط عباس آباد، میل کرات و مزار شاهزاده قاسم از مهمترین بناهای تاریخی این شهرستان است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در مازندران