Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@21:52:29 GMT

بارش باران پاییزی در جزیره کیش

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۰۷۸

بارش باران پاییزی در جزیره کیش

خبرگزاری آریا - در آستانه برپایی آیین های بزرگداشت روز کیش، بارش 35.2 میلیمتر باران، طراوات و جلوه زیبایی به کیش بخشید
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با ورود سامانه باران زا همراه با رعد و برق، درختان و معابر کیش طراوات و جلوه زیبایی به خود گرفت و موجب شادی مردم و گردشگران کیش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش اداره هواشناسی جزیره کیش؛ سامانه بارشی از شب گذشته ساعت 22 آغاز شد و تا یک بامداد ادامه داشت و سرعت وزش باد نیز 36 کیلومتر در ساعت و جهت آن شرقی و جنوب شرقی بود.
اداره هواشناسی جزیره کیش اعلام کرد از شب گذشته میزان بارندگی در بخش های استان هرمزگان شامل سیرک 29 میلی متر، رودان22.5، بندرلنگه 20، میناب 13.2، سردشت بشاگرد9.4، سیری9.2، ابوموسی6 ، قشم دریایی 5.8، حاجی آباد 4.8، بندر خمیر 4.2، قشم فرودگاهی 2.7، لاوان 2.7، جاسک 2.3 و پارسیان 1.3 میلیمتر باران ثبت شدکه در مقایسه با استان هرمزگان بیشترین بارندگی در جزیره کیش شده است.
گفتنی است میزان بارش باران در سال زراعی که از ابتدای مهر آغاز می شود تا کنون در کیش 38.3 میلیمتر بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مدت در گرمابسرد ۱۸ میلیمتر، ملارد ۱۱/۴ میلیمتر، چنداب ۱۱ میلیمتر و در سایر مناطق استان سمنان کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.
کارشناسان هواشناسی تا روز چهارشنبه در استان سمنان هشدار نارنجی اعلام کرده اند و تا روز پنجشنبه دمای هوای این استان بین ۵ تا ۸ درجه کاهش دارد.
از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است.
احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.
احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.
همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است.
عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل
  • احتمال وقوع ناپایداری و بارش خفیف باران در استان بوشهر