Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهروز نعمتی گفت: عده‌ای برای اینکه کارهای خودشان را لاپوشانی کنند چنین حرف‌هایی را می‌زنند که در قم تشکیلاتی ایجاد شده و قرار است برخی افراد کاندیدا باشند و بعد هم می‌گویند لاریجانی رزومه نداده است.

وی افزود: آقای لاریجانی کدام دفعه به یک تشکیلات رزومه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص است که این حرف‌ها حرف رقیب است و به این شکل می‌خواهند از ایشان انتقام بگیرند.

نعمتی ادامه داد: طبیعتا اگر آقای لاریجانی تصمیمی در مورد حضور یا عدم حضور در انتخابات گرفته باشد یا باید خودش آن را اعلام کند یا دفترش و یا نزدیکانش، من تا امروز حرف نیامدن از ایشان نشنیده‌ام و ایشان هیچ تصمیمی برای نیامدن در انتخابات مجلس نگرفتند.

وی درباره احتمال تغییر حوزه انتخابیه علی لاریجانی در انتخابات دور یازدهم مجلس نیز گفت: ایشان بعید است که از تهران یا آمل کاندیدا شود به هر حال آقای لاریجانی عالم زاده است و اگر بخواهد در انتخابات حضور یابد از قم کاندیدا می‌شود.

نعمتی درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر احتمال کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: این موضوع منافاتی با این که ایشان در انتخابات مجلس آینده حضور پیدا کند، ندارد. خیلی‌ها هستند که می‌خواهند به مجلس بیایند و بعد از آن رئیس جمهور شوند.

کد خبر 462485 برچسب‌ها علی لاریجانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، دولت آمریکا در راستای هشدارهای قبلی خود، تصمیم خود مبنی بر بازگشت تحریم‌ها علیه بخش انرژی ونزوئلا به این بهانه که دولت کاراکاس به همه تعهدات خود مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد در این کشور عمل نکرده است را اعلام کرد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از امروز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی می‌شود. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

اگرچه آمریکا اذعان دارد که نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا و نمایندگانش به برخی از وعده‌های خود در مورد انتخابات، از جمله به‌روزرسانی سوابق انتخاباتی عمل کرده‌اند، اما یک مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد تصمیم کاخ سفید گفت: واشنگتن معتقد است که ونزوئلا یکی از مهم‌ترین وعده‌ها را محقق نکرده‌ است؛ اجازه دادن به مخالفان برای معرفی نامزد خود».

این مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن به رسانه‌ها گفت: وزارت خزانه‌داری با اعلام لغو مجوز عمومی ۴۴، یک دوره تسویه حساب ۴۵ روزه برای معاملات مربوط به بخش نفت و گاز در ونزوئلا را صادر می‌کند.

وی گفت با این حال، واشنگتن پس از تصمیم جدید به گفت‌وگو با نمایندگان نیکلاس مادورو و مخالفان ادامه خواهد داد.

وی افزود: ایالات متحده همچنان بر این باور است که توافق باربادوس که میان دولت ونزوئلا و مخالفان منعقد شده است، بدون توجه به تصمیماتش برای اعمال مجدد این تحریم‌ها، همچنان قابل اجرا است.

این مقام مسئول گفت: تمدید نشدن معافیت تحریمی نباید تصمیم نهایی تلقی شود که آمریکا دیگر معتقد نیست که ونزوئلا می‌تواند انتخابات عادلانه برگزار کند.

واشنگتن در ژانویه گذشته (اوایل بهمن) تصمیم گرفت مجوز عمومی ۴۳ را لغو کند، که معاملات مربوط به شرکت معدنی طلای دولتی ونزوئلا به نام مینرون (Minerven) را مجاز می‌کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های این کشور تا ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) فرصت خواهند داشت تا تراکنش‌های مالی خود را با شرکت مینرون ونزوئلا تسویه کنند.

اکتبر گذشته (مهر- آبان)، دولت مادورو و ائتلاف اصلی مخالفان دولت موسوم به پلتفرم واحد دموکراتیک (PUD) دو توافقنامه جزئی را در باربادوس امضا کردند که در آن احترام به حق هر یک از بازیگران سیاسی برای انتخاب آزادانه نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده بود.

ماه‌ها پس از توافق دولت و مخالفان ونزوئلا، تلاش مخالفان برای ثبت‌نام ماریا کورینا ماچادو و پس از آن، کورینا یوریس ناکام ماند و این مساله با واکنش آمریکا مواجه شد.

این در حالی است که پس از رد صلاحیت ماچادو و ایجاد موانع برای ثبت نام کورینا یوریس، دیگر نامزد مخالفان دولت، شورای ملی انتخابات ونزوئلا از ثبت نام ادموندو گونزالس دیپلمات سابق به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) از سوی پلتفرم واحد دموکراتیک خبر داد.

علاوه بر گونزالس، ۱۲ نامزد دیگر نیز برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور ثبت نام کرده‌اند. نیکلاس مادورو نیز نامزدی خود برای انتخابات آینده و تصاحب کرسی ریاست جمهوری برای سومین دوره متوالی (از سال ۲۰۱۳) را به صورت رسمی ثبت کرده است.

خورخه رودریگس رئیس مجلس ملی در واکنش به تصمیم کاخ سفید مبنی بر بازگرداندن دوباره تحریم‌ها گفت: ایالات متحده با لغو مجوز ۴۴ که هدفش بخش نفت و گاز بود، دوبار به پای خود شلیک کرد. وی اطمینان داد که اقتصاد کشورش با وجود اقدامات یکجانبه علیه آن، شاهد بیشترین رشد در منطقه خواهد بود.

رودریگس در نشستی مطبوعاتی که از کانال دولتی Venezolana de Televisión پخش شد، تصریح کرد: در سال ۲۰۲۴، ما به جلو حرکت خواهیم کرد. شما همین الان یک شلیک دوبل به پای خود انجام دادید، زیرا ونزوئلا نشان داد که با وجود آن تحریم‌ها، با وجود شما، ونزوئلا رشد کرده است و کشوری خواهد بود که تولید ناخالص داخلی آن بیش از منطقه رشد خواهد کرد.

رودریگس همچنین به بیان جزئیاتی از پنج دیدار با هیات آمریکایی که در دوحه (قطر)، میلان (ایتالیا) و مکزیک انجام شد، پرداخت. این مقام مسئول تصریح کرد که ونزوئلا از اولین دیدار بارها تکرار کرد که «کشوری مستقل و دارای حاکمیت است».

رودریگس به عنوان رئیس هیات دولت ونزوئلا، سوابق عکس و اسناد امضا شده در دیدارهای مختلف با آمریکا را به رسانه‌ها ارائه کرد که بنا به روایت او مشخص می‌شود «چه کسانی به قول و تعهد خود عمل نکردند».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • فردا؛ برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون با ۹ کاندیدا
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود