Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه وله، شهر بیله‌فلد در ایالت نوردراین-وستفالن شنبه نهم نوامبر شاهد تظاهرات و راهپیمایی دو گروه مخالف بود. به گفته سخنگوی پلیس آلمان، بین ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر در بیله‌فلد علیه راست‌گرایی افراطی دست به تظاهرات زدند. سخنگوی پلیس شمار شرکت‌کنندگان در راهپیمایی نئونازی‌ها را نیز حدود ۲۳۰ نفر برآورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس میان دو گروه سد ایجاد کرده بود و تظاهرات در مجموع صلح‌آمیز صورت گرفت. پلیس تنها چند نفر را به طور موقت بازداشت کرد.

نئونازی‌ها درست در روز نهم نوامبر که هشتاد و یکمین سالروز حمله نازی‌ها به خانه‌ها، مغازه‌ها و کنیسه‌های یهودیان در چند شهر آلمان و اتریش است، طرفدارانشان را به شرکت در راهپیمایی در بیله‌فلد فراخوانده بودند. آنها می‌خواستند با این راهپیمایی از "اورزولا هاوربک" تجلیل کنند که از انکارکنندگان واقعه هولوکاست (کشتار یهودیان در دوره جنگ جهانی دوم توسط رژیم نازی) است و بدین خاطر محکوم شده است.

پلیس دادن شعارهای راست‌گرایانه‌ای که برانگیزاننده نفرت نسبت به بخش‌هایی از مردم باشد را ممنوع کرده بود و در این راستا فهرستی از شعارهای ممنوع را در اختیار سازمان‌دهندگان راهپیمایی نئونازی‌ها قرار داده بود.

سازمان‌دهنده تظاهرات ضد نئونازی‌ها "اتحاد علیه راست" در بیله‌فلد بود که با شعار "فاشیسم عقیده نیست، بلکه جنایت است" مردم را به شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه گردهمایی "راست‌ها" فرا خوانده بود. "اتحاد علیه راست" متشکل از سندیکاها، سازمان‌های کلیسایی و احزاب مختلف است.

پیت کلاوزن، شهردار بیله‌فلد، در برابر شرکت‌کنندگان در یکی از گردهمایی‌هایی که "اتحاد علیه راست" سازماندهی کرده بود گفت که عوام‌گرایان می‌خواهند دوباره دیوار بسازند، «اما ما پس از تجربه‌ای که از جنگ آموختیم به همدردی و همبستگی ارج می‌گذاریم».

کلاوزن تاکید کرد که هر انسانی ارجمند و درخور احترام است. او همچنین از پلیس آلمان قدردانی کرد که وظیفه حفاظت از شرکت‌کنندگان در تظاهرات را بر عهده گرفته بود. بیش از یکهزار مامور پلیس از ایالت نورداین-وستفالن آلمان بسیج شده و در محل تظاهرات و گردهمایی‌ها حضور داشتند.

کد خبر 462489 برچسب‌ها آلمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های جمعی گزارش دادند که نیروهای پلیس فرانسه با شهروندانی که قصد شرکت در ۲ تظاهرات ضدصهیونیستی را در برابر دانشگاه سوربن داشتند برخورد کردند.

این اعتراضات همزمان با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن انجام می‌شد.

موج اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا با واکنش شدید نیروهای امنیتی این کشورها رو به رو شده است.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد امروز گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم صهیونیستی را یک سازمان تروریستی نامیدند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد صهیونیستی مجازی اعلام شده است.

کد خبر 6088549

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها