Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:38:03 GMT

چگونه آنلاین بلیط هواپیما بخریم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۲۳۶

چگونه آنلاین بلیط هواپیما بخریم؟

در گذشته اگر مسافران برای خرید بلیط هواپیما مجبور بودند روزها وقت بگذارند و یکی‌یکی به آژانس‌های مسافرتی گوناگون سر بزنند، رشد روزافزون اینترنت و تکنولوژی بسترهای مناسبی برای خرید آنلاین فراهم کرده و دردسرهای روش‌های سنتی را از بین برده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بلیط دات کام، خرید اینترنتی بلیط هواپیما با استقبال گسترده کاربران روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقایسه با روش‌های سنتی و خرید از آژانس‌های هواپیمایی این روش برای مسافران مزایای بیشتری دارد. در خرید آنلاین کاربر این امکان را دارد که تمامی پروازهای موجود هر شرکتی را در سایت مشاهده کند و از میان آن‌ها انتخاب کند. اما مثلا فرض کنید کاربر برای خرید بلیط هواپیمای مسیر تهران_ مشهد یا تهران_ اصفهان به سایت یک ایرلاین خاص مراجعه نماید، در این صورت با انتخاب‌های محدودتری روبه‌روست و فقط باید  از همان ایرلاین بلیط بخرد.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما هر زمان از روز یا شب که بخواهید می‌توانید به سایت مراجعه کنید و بلیط بخرید. اما آژانس‌های هواپیمایی ساعت کاری مشخصی دارند و مسافران با محدودیت زمانی مواجه هستند. مهم‌ترین مزیت خرید آنلاین این است که قیمت پروازها نواسان تغییر زیادی ندارند. اما قیمت در آژانس‌ها یکسان نیست.  

با توجه به فراگیر شدن خرید آنلاین بلیط هواپیما توسط کاربران از سایت‌های معتبر و مورد اطمینان، بلیط‌دات‌کام در این یادداشت قصد دارد مراحل خرید آنلاین بلیط هواپیما را برای کاربران توضیح دهد.

* برای خرید آنلاین بلیط هواپیما از سایت‌های فروش، مانند سایت بلیط‌دات‌کام، حتما باید ایمیل شخصی داشته باشید تا بتوانید یک حساب کاربری در سایت برای خودتان ایجاد کنید.

* چون اینترنتی بلیط هواپیما می‌خرید و باید با کارت بانکی از طریق درگاه بانک سایت هزینه را پرداخت کنید حتما کارت‌تان باید رمز دوم یا همان رمز اینترنتی داشته باشد.

* اگر اینترنتی از سایت‌های فروش بلیط هواپیما خرید می‌کنید، ابتدا نوع پروازتان را انتخاب کنید. مثلا اگر از سایت بلیط‌دات‌کام خرید می‌کنید در قسمت هواپیما باید نوع پروازتان را که یک‌طرفه است یا رفت‌وبرگشت مشخص کنید. اگر پروازتان یک‌طرفه باشد در هنگام مشخص کردن تاریخ، قسمت تاریخ برگشت خودبه‌خود غیرفعال می‌شود.

* مبدا و مقصد را وارد نمایید و اگر پروازتان دو طرفه است تاریخ رفت و برگشت را مشخص کنید. برای پروازهای یک‌طرفه فقط تاریخ رفت لازم است.

* بعد از این مرحله تعداد مسافران را باید وارد نمایید. دقت کنید که بزرگسال به افراد بالای ۱۲ سال اطلاق می‌شود. کودک افراد رده سنی ۲ تا ۱۲ سال را می‌گویند و زیر ۲ سال نوزاد محسوب می‌شود.

* بعد از پیمودن این مراحل قسمت جست‌وجوی پرواز را بزنید. فهرست کاملی از پروازهای ایرلاین‌های مختلف با کلاس پروازی، قیمت، ظرفیت، تاریخ و زمان حرکت و رسیدن به مقصد و مدت زمان پرواز و میزان بار مجاز هر مسافر برای‌تان نمایان می‌شود.

* اطلاعات تک‌تک مسافران را باید با دقت وارد نمایید: نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، شماره گذرنامه، ملیت.
تاریخ تولد و رده سنی حتما باید با هم مطابقت داشته باشند و گرنه رزرو بلیط امکان‌پذیر نیست.

* در خرید بلیط هواپیما قیمت نوزاد مربوط به بیمه و عوارض و مالیات است و صندلی به نوزاد تعلق نمی‌گیرد. در پروازهای چارتری قیمت بلیط کودکان برابر با قیمت بلیط بزرگسالان است. اما در پروازهای سیستمی کودک نصف قیمت حساب می‌شود.

* از همه مهم‌تر در سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، مانند سایت بلیط‌دات‌کام، امکان استرداد بلیط را دارید. تمامی بلیط‌های معمولی و غیر چارتر با کسر مبلغی خسارت امکان لغو یا تغییر دارند.

اگر برای خرید آنلاین بلیط هواپیمای داخلی و خارجی دنبال یک سایت مطمئن با دسترسی راحت و کاربری آسان و ساده می‌گردید به سایت بلیط‌دات‌کام سر بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلیط هواپیما خرید بلیط آنلاین هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟

به گزارش صدای ایران، قیمت دلار در معاملات پشت خطی طی هفتمین روز فروردین‌ماه کاهشی بود و در کف کانال نخست کریدور ششم قرار گرفت. با این حال، قیمت طلای جهانی صعودی است و تا لحظه تنظیم این گزارش به 2193 دلار رسیده است!

این روند متضاد، بازار طلا را در سومین روز معاملاتی هفته سردرگم کرد و به این ترتیب، قیمت طلای 18 عیار و سکه‌های سنگین صعودی و قیمت دیگر قطعات سکه نزولی شدند.


کارشناسان بازار طلا معتقدند باید در انتظار شروع رسمی معاملات از نیمه دوم فروردین‌ماه نشست تا روند واقعی بازار قابل شناسایی باشد و فعلا هر گونه ورود با دید سرمایه‌گذاری به این بازار، با ریسک‌های زیادی همراه است.

قیمت سکه امامی با اندکی افزایش نسبت به روز دوشنبه، روی رقم 38 میلیون و 800 هزار تومان ایستاد. قیمت سکه بهار آزادی اما دوباره به کانال 35 میلیونی بازگشت و این قطعه طلایی در قیمت 35 میلیون و 990 هزار تومان دادوستد شد. قیمت نیم‌سکه در تاریخ هفتم فروردین‌ماه به 23 میلیون و 200 هزار تومان رسید و نسبت به روز دوشنبه 100 هزار تومان کاهش داشت.

قیمت ربع سکه هم با 100 هزار تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه، به رقم 14 میلیون و 400 هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی نیز با 30 هزار تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه، روی رقم هفت میلیون تومان قرار گرفت. گفتنی است در روز سه‌شنبه، حباب سکه‌های سنگین افزایشی بود.

قیمت طلای 18 عیار با کاهش نسبت به روز دوشنبه روی قیمت سه میلیون و 228 هزار تومان ایستاده اما در مقایسه با ابتدای بازار روز سه‌شنبه، صعودی بوده است. قیمت مثقال طلا نیز در معاملات روز سه‌شنبه یک رفت و برگشت به کانال 13 میلیونی را تجربه کرد اما اگرچه در مقایسه با ابتدای روز صعودی بود، در پایان رقم 13 میلیون و 979 هزار تومان را لمس کرد.

دیگر خبرها

  • با قیمت یک کوییک چه خودروهایی در سال ۱۳۸۰ می‌توانستیم بخریم؟
  • چطور بلیت قطار بخریم؟
  • در سفر به استان سمنان چه سوغاتی بخریم ؟
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • چطور از آخرین تغییرات قیمت بلیط تورنتو مطلع شویم؟
  • ساعت پخش زنده بازی دوستانه آلمان و هلند از تلویزیون + پخش از شبکه ورزش و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی دوستانه اسپانیا و برزیل‌ + پخش آنلاین از سایت آنتن و آپارات
  • ساعت پخش زنده بازی دوستانه انگلیس و بلژیک‌ + پخش آنلاین از سایت آنتن و آپارات
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور + خرید سریال ثبت نام کنکور سایت sanjesh.org