Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@06:31:01 GMT

حاشیه‌های زم برای سرویس اطلاعاتی فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۲۷۹

گزارش‌های متضاد و متناقض رسانه‌های فرانسه پیرامون موضوع دستگیری روح‌الله زم نشان می‌دهد که عملیات پیچیده و فنی سازمان اطلاعات سپاه موجب بروز سردرگمی واختلاف میان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دستگیری روح الله زم، سرشبکه جریان معاند آمد نیوز، واکنشهای گسترده و متفاوتی را از سوی جریانهای سیاسی، امنیتی و رسانه ای در داخل و خارج از کشور بدنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اقامت روح الله زم و خانواده وی در کشور فرانسه و ارائه سرویس تامین دایمی از سوی بخش حفاظت اشخاص( SDLP) در سازمان اطلاعاتی امنیتی این کشور به وی، خبر دستگیری این عنصر معاند و پخش تصاویر او از صداوسیمای ایران موجب شکل گیری امواج انتقادی سنگین علیه دولت و سرویس اطلاعاتی فرانسه گردید.   رسانه های فرانسه و بسیاری از شبکه های خبری و خبرگزاری های غربی و عربی با طرح دو گزاره شامل احتمال همکاری دولت فرانسه با ایران و یا ناکارامدی مطلق دستگاه اطلاعاتی این کشور انتقادات شکننده ای را متوجه پاریس کردند.   با گذشت موج طوفانی انتقادات اولیه به سرویس اطلاعاتی فرانسه، جریان رسانه ای هماهنگ شده ای با محوریت روزنامه های پرتیراژ این کشور از جمله لوفیگارو و لوموند برای مبرا نمودن دستگاه اطلاعاتی این کشور از این شکست کم سابقه، از چندی قبل تولید و انتشار گسترده محتوای انحرافی و فرافکنانه را آغاز نموده اند.    در مقالات و گزارشهایی که طی یک ماه اخیر به صورت پیوسته از سوی رسانه های فرانسه منتشر می شود، بر اعلام هشدار از سوی سرویس فرانسه به روح الله زم و تاکید بر مخاطرات ناشی از خروج وی از این کشور تاکید شده و تلاش می شود که بی توجهی روح الله زم به هشدارهای دستگاههای اطلاعاتی فرانسه به وی را به عنوان عامل اصلی گرفتار شدن او در تور سازمان اطلاعات سپاه معرفی نمایند.   رسانه های فرانسه برای اثبات مدعای خود پا را از ارائه تحلیلها و گزارشهای تخیلی فراتر گذاشته و اخبار کذبی را در خصوص احضار مقامهای ذیربط ایرانی مستقر در پاریس، قبل از عملیات دستگیری زم و اعلام هشدار به انها در خصوص خودداری از هرگونه عملیات در قلمرو سرزمینی فرانسه را مطرح کرده اند که تماما عاری از واقعیت است.   به نظر می رسد اقدام هماهنگ و پردامنه رسانه های فرانسوی با هدایت سازمان اطلاعات داخلی این کشور( DGSI) در حال انجام است و هدف ان ارام سازی فضای داخلی و بازسازی اعتبار از دست رفته سرویس اطلاعاتی فرانسه نزد سایر گروههای معاند ضد ایرانی مستقر در این کشور است.   در این میان انتشار برخی گزارشهای متضاد و متناقض از سوی رسانه های فرانسه پیرامون موضوع دستگیری روح الله زم نشان می دهد که عملیات پیچیده و فنی سازمان اطلاعات سپاه موجب بروز سردرگمی واختلاف میان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور نیز شده است.   به طور قطع با توجه به همکاری نزدیک روح الله زم با سرویس اطلاعاتی فرانسه و نقش این کشور در پشتیبانی، حمایت و هدایت گروههای معاند ضد ایرانی، انتشار اعترافات این عنصر معاند دراینده پرده های جدیدی از شکست مفتضحانه عناصر و جریانات ضد انقلاب و کشورهای حامی انها را هویدا خواهد ساخت.   منبع: نورنیوز

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری با تمسخر گالانت:مشخص است چه کسی به عصرحجربرمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی به تازگی ویدیوی مقاومت اسلامی لبنان را در خصوص انتشار فایل‌های صوتی مسوولان صهیونیست و در رأس آن‌ها یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی باز نشر کرده اند.

این اقدام رسانه‌های مذکور در واکنش به تهدیدات مقامات صهیونیست مبنی بر این که لبنان را به عصر حجر بازمی گردانند صورت گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی همزمان با بازنشر این فایل‌های صوتی سوال کردند: چه کسی چه کسی را به عصر حجر بازمی گرداند؟

پیش از این رییس کمیته وابسته به شهرک صهیونیست نشین مرگلیوت تاکید کرده بود که گالانت در حالی لبنان را تهدید به بازگشت به عصر حجر می‌کند که به وضوح مشخص است شهرک‌های ما بدون برق باقی مانده و به عصر حجر بازگشته اند.

رسانه‌های عبری زبان پیش از این با انتشار گزارش‌هایی به اوضاع ساکنان شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی اشاره کردند و نوشتند که این صهیونیست‌ها تاوان سنگینی برای جنگ با حزب الله پرداخت می‌کنند.

این در حالی است که حمله‌های حزب الله لبنان به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی در راستای حمایت از مردم غزه ادامه دارد.

اداره اطلاع رسانی اخبار جنگ حزب الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم فلسطین در غزه و یاری رساندن به نیروهای مقاومت شجاع، رزمندگان ما به تازگی گروهی از نظامیان دشمن صهیونیست را در حومه مرکز نظامی الراهب با گلوله‌های توپ هدف قرار داده و ضرباتی به آنها وارد کردند.

کد خبر 6056098

دیگر خبرها

  • آیت‌الله صدیقی در محکمه افکار عمومی
  • اعلام آمادگی سازمان بسیج رسانه کشور برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه
  • هشدار احتمال وقوع سیل در ۸ استان
  • استقبال طالبان از روز ملی خبرنگار در افغانستان
  • اسپیس ایکس جاسوس سازمان های اطلاعاتی آمریکا شد
  • واکنش رسانه‌های اسرائیلی به تهدیدات گالانت در خصوص بازگرداندن لبنان به عصر حجر
  • سرویس‌دهی ۴۰۰ اتوبوس در خطوط منتهی به حرم رضوی ویژه تحویل سال نو
  • حاشیه‌های نشست رئیس جمهور با اهالی رسانه؛ شریعتمداری شعر سعدی را اشتباه خواند!
  • تمسخر گالانت توسط رسانه‌های عبری
  • رسانه‌های عبری با تمسخر گالانت:مشخص است چه کسی به عصرحجربرمی‌گردد