Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، امرز اخباری درباره هپکو، آذراب و هفت تپه منتشر شد. یک گزارش و یک اظهار نظر درباره رتبه‌بندی معلمان نیز از جمله مطالب مهم این روز بود. همچنین امروز گزارشی درباره تعاونی های غیر رسمی، گفت‌و‌گویی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و خبری درباره تجمع بازنشستگان منتشر شد. کمک وزارت رفاه به زلزله‌زدگان و واگذاری واگن پارس به مپنا از دیگر مطالب منتشر شده در این روز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جمشید غلامی مدیرعامل هپکو شد

 طی جلسه مجمع عمومی هپکو، جمشید غلامی مدیرعامل این شرکت شد و مقدمات قرارداد ۳۶۰ دستگاه برای این شرکت به انجام رسید.

  ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به آذرآب داده می‌شود

به گفته استاندار مرکزی؛ نشست تصمیم‌گیری و پیگیری مسایل شرکت‌های آذرآب و هپکو به‌ عنوان دو قطب صنعت مادر کشور شامگاه شنبه با وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و مصوبات راهگشایی ارائه شده که می‌تواند معضلات اساسی این واحدهای بحران‌زده را ترمیم و بهبود بخشد.

 کارگران بخش کشاورزی مجتمع هفت تپه به ادامه مشکلات معترض هستند

اعتراض کارگران در مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه برای مشخص شدن وضعیت مطالبات صنفی خود هنوز ادامه دارد.

 چرا حقوق معلمان ۵۰۰ هزار تومان زیاد نشد؟

معلمان از انتظار طولانی برای اجرای طرح رتبه‌بندی انتقاد دارند و می‌گویند اگر بودجه نیست، چرا وعده می‌دهند؟! وعده‌هایی که هر ماه تکرار می‌شود و هر بار، زمان را یک ماه به تعویق می‌اندازد!

 طرح رتبه‌بندی فرهنگیان پس از تصویب در دولت در کمترین زمان اجرا خواهد شد

محسن حاجی میرزایی (وزیر آموزش‌وپرورش) اعلام کرد: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به‌محض تصویب در هیات وزیران در کمترین زمان اجرا خواهد شد.

 مخدوش شدن بخش تعاون با تعاونی‌های غیررسمی

مدت‌هاست عنوان می‌شود باید سهم بخش تعاون از اقتصاد به ۲۰ تا ۲۵ درصد برسد، اما همچنان رسیدن به این هدف دور از دسترس به نظر می‌آید. در همین حال خدشه‌دار شدن چهره بخش تعاون با فعالیت تعاونی‌های غیررسمی مشکلات را دوچندان می‌کند.

 همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه گنجانده شود

تقی کبیری (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس) می‌گوید: باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سنواتی دیده شود و اگر دولت به دلیل کسری بودجه و وضع بد اقتصادی امکان پرداخت آن را ندارد، به دیونش اضافه شده و در سال‌های بعد آن را پرداخت کند.

 تجمع جمعی از بازنشستگان مقابل مجلس

صبح امروز قرار بود بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و فولاد مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کنند که از قرار معلوم این حرکت اعتراضی شکل نگرفته است.طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار ایلنا، تعدادی از بازنشستگان بازداشت موقت شده‌اند و ظاهراً برخی از آنها به وزرا منتقل شده‌اند.

 بانک رفاه ۲۰ میلیارد ریال وام و ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان اختصاص داد

میرهادی قره سید رومیانی (نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: برای کمک به هموطنان آسیب دیده از زلزله استان آذربایجان شرقی مقرر شد با تامین اعتبار  از سوی بانک رفاه مبلغ ۲۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه (سقف فردی یکصد میلیون ریال) و همچنین۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به هموطنان آسیب‌دیده از زلزله در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی  تخصیص داده شود.

 طی ۱۵ سال ۱۳۰۰ نفر از کارگران واگن‌پارس اراک کم شد

واگذاری واگن پارس به مپنا چندی است که مطرح شده است. یکی از مشکلات در این واگذاری در مورد قیمت واگن پارس بود. در این میان یکی از مشکلات کارگران واگن پارس بلاتکلیفی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازنشستگان معلمان هپکو همسان سازی حقوق بازنشستگان هفت تپه بسته خبری آذر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی

این مطلب را صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت.

وی در پاسخ به این که برای اجرای قانون جدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری به ۱۴۰ ساعت در هفته در بخش خصوصی برای برقراری عدالت اجتماعی میان کارکنان دولت و بخش خصوصی زیر مجموعه مقررات تامین اجتماعی چه اقدامی صورت گرفته، با اشاره به اینکه قانون کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها مصوبه مجلس است، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر نمایندگان مردم در قوه مقننه این تغییر را برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم تصویب و ابلاغ کنند ما حتما اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد  آخرین وضعیت لایحه تعیین حقوق و دستمزدها در مجلس هم گفت:  همکاران ما در حال کارشناسی این طرح هستند و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سپس ما آنرا تقدیم دولت می‌کنیم تا  پس از تصویب به مجلس تقدیم شود.

مرتضوی درباره ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی هم تأکید کرد این طرح نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم تازه ای وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، بخصوص دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی